AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #1 Skrevet 16. april 2020 Nå har de 1347 Døde i følge https://c19.se/ De tar ikke corona viruset seriøst nok. De har flere dødsfall enn Finland,Norge,Danmark og Island tilsammen og enda flere enn det. Skjønner godt at mange forskere rister på hodet av hvordan de holder på. Syns synd på de eldre og de i risikogruppene der. Se også hvordan Sverige har blitt. I 2019 hadde de 257 anmeldelser av eksplosjoner der. Utallige voldshendelser, drap, innvandring ute av kontroll. Politiet tør ikke dra mange steder der osv. Anonymkode: 8aa62...9b2 5
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #2 Skrevet 16. april 2020 Hvorfor gjør det deg flau? Anonymkode: 485e6...6c9 11
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #3 Skrevet 16. april 2020 Jeg har hørt noen rykter om at det er ganske mange somaliere blant de døde. Prosentvis et høy antall. Det er i alle fall det noen svenske kilder sier. Da er det merkelig at Sverige ikke gjør mer for å stoppe spredningen. Anonymkode: 5b14e...5a4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #4 Skrevet 16. april 2020 Jeg er flau over å ha sånne landsmenn. Anonymkode: 1849b...25f 5
Krantz95 Skrevet 16. april 2020 #5 Skrevet 16. april 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå har de 1347 Døde i følge https://c19.se/ De tar ikke corona viruset seriøst nok. De har flere dødsfall enn Finland,Norge,Danmark og Island tilsammen og enda flere enn det. Anonymkode: 8aa62...9b2 Jeg tenker vi må vente til pandemien er ferdig før vi dømmer Sverige nord og ned. Det kan hende at Sverige tar mange dødsfall på kort tid i begynnelsen og at andre land tar dødsfallene over tid. Det er vel totalt antall døde som teller? 12
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #6 Skrevet 16. april 2020 Jeg synes det står litt respekt av å gå mot strømmen, hvis deres forskere har grunnlag for å mene at deres måte å handle på er best. Svenskene regner koronadødsfall på en annen måte enn vi gjør i Norge. Det er derfor vanskelig å sammenligne tallene direkte. De har også mye mindre økonomisk tap enn det Norge har hatt, på grunn av at de har holdt samfunnet delvis i gang. Det blir interessant å se hvilket land som kommer best ut av krisen av Norge og Sverige, når ting har roet seg litt. Anonymkode: 8c876...8b1 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #7 Skrevet 16. april 2020 Nei, det er gått for langt i ditt tilfelle ts, om du skal begynne å snakke om flauhet, som om det angår deg personlg hva som skjer i Sverige. Hva søren har flauhet med Korona å gjøre? Denne tråden er vel flauere om man skal dra det så langt. Anonymkode: a54c8...8d0 9
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #8 Skrevet 16. april 2020 2 minutter siden, Krantz95 skrev: Jeg tenker vi må vente til pandemien er ferdig før vi dømmer Sverige nord og ned. Det kan hende at Sverige tar mange dødsfall på kort tid i begynnelsen og at andre land tar dødsfallene over tid. Det er vel totalt antall døde som teller? Hvordan mener du denne taktikken kan forsvares når de åpenbart ikke har et helsevesen som makter å håndtere alle de syke pr. idag? Om man velger en strategi for høye smittetall fordrer det at man har ressurser til å håndtere det også. Anonymkode: 96801...44f 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #9 Skrevet 16. april 2020 Akkurat nå, Krantz95 skrev: Jeg tenker vi må vente til pandemien er ferdig før vi dømmer Sverige nord og ned. Det kan hende at Sverige tar mange dødsfall på kort tid i begynnelsen og at andre land tar dødsfallene over tid. Det er vel totalt antall døde som teller? Norge kommer ikke til å få slike dødstall; vi må være forberedt på at reiseaktivitetene og folkesamlingene ikke kommer til å fortsette slik de alltid har vært før. Kombinert med hygienetiltak osv. Dermed klarer vi å brenne ut viruset her og unngår høye dødstall. Vi skal ikke tilbake til det gamle, vi skal tilbake til en ny normal. Anonymkode: 8cdf7...c5e
Gjest Warrior Skrevet 16. april 2020 #10 Skrevet 16. april 2020 Ikke flau, men synes det er trist og fælt. At de ikke tar viruset mer seriøst og at så mange liv må gå tapt.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #11 Skrevet 16. april 2020 Vær heller flau over Trump i USA. Anonymkode: 485e6...6c9 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #12 Skrevet 16. april 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor gjør det deg flau? Anonymkode: 485e6...6c9 Flau var kanskje feil ord. Men jeg syns det er trist at så mange dør av corona der og at Sverige ikke gjør mer for å stoppe smitten. Anonymkode: 8aa62...9b2 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #13 Skrevet 16. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vær heller flau over Trump i USA. Anonymkode: 485e6...6c9 Hva med begge deler? Forresten, jeg lurer på en ting: Hvorfor er Sverige's strategi diskutert så mye, men Nederland blir aldri nevnt? De går jo i mot strømmen de også og kjører samme "strategi" som Sverige. Anonymkode: 5b14e...5a4 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #14 Skrevet 16. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva med begge deler? Forresten, jeg lurer på en ting: Hvorfor er Sverige's strategi diskutert så mye, men Nederland blir aldri nevnt? De går jo i mot strømmen de også og kjører samme "strategi" som Sverige. Anonymkode: 5b14e...5a4 De nevnes: https://www.aftenposten.no/verden/i/P9AAw6/nederland-velger-en-annen-taktikk-enn-norge-i-kampen-mot-viruset-vil-at-flere-skal-bli-smittet-og-immune-for-aa-beskytte-saarbare https://www.adressa.no/nyheter/utenriks/2020/03/29/Over-10.000-smittet-av-koronavirus-i-Nederland-21475467.ece Men vi velger å diskutere Sverige da de er mer lik Norge og nærmere. Anonymkode: 485e6...6c9 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #16 Skrevet 16. april 2020 Det virker som om folk her ikke hadde oppdaget at gamle folk dør, før corona kom😅 Anonymkode: 6d34c...896 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #17 Skrevet 16. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vær heller flau over Trump i USA. Jeg skjemmes over Norge. Pinlig å se hvor hysteriske og nevrotiske folk oppfører seg. Anmeldervirksomheten og snusfornuften på vegne av naboen osv. Bare pinlig. Lite å være stolt av. Og alle drastiske tiltakene som nekter vanlige folk å leve slik de vil, vi ligner mer og mer på Nord Korea. Frihet og selvstendighet er alltid det første som ofres, enten det handler om virus eller klimatiltak (den andre alvorlige fobien vi nordmenn lider av). Anonymkode: bd196...694 1
Krantz95 Skrevet 16. april 2020 #18 Skrevet 16. april 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan mener du denne taktikken kan forsvares når de åpenbart ikke har et helsevesen som makter å håndtere alle de syke pr. idag? Om man velger en strategi for høye smittetall fordrer det at man har ressurser til å håndtere det også. Anonymkode: 96801...44f Tegnell har sagt at de fortsatt har ledige intensivplasser, så dette går fint. Ingen grunn til å krisemaksimere. 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #19 Skrevet 16. april 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Flau var kanskje feil ord. Men jeg syns det er trist at så mange dør av corona der og at Sverige ikke gjør mer for å stoppe smitten. Anonymkode: 8aa62...9b2 Den største forskjellen mellom Norge og Sverige, er at her i Sverige har de brukt ordet «anmode». Det blir omtrent som de nordmenn som på liv og død skal over å handle billig brus og røyk, de tar ikke til seg når ordet «anmode». Men svenske myndigheter har innrømmet at de hadde for dårlig beredskap. De var riktignok litt seint ute med en del nedstengninger, noe som jeg synes er kritikkverdig. Gamlehjemmene ble stengt for besøk, lenge før myndighetene gjorde noe med det. Videregående skoler og høyskolene er stengt. Avstandsmarkering i butikkene. Det er satt maks antall for antall i butikkene. Seniorhandling er det, om de ønsker å handle selv i egne åpningstider, eller få varene levert av butikker eller frivillige. De på 70+ er i frivillig karantene, de aller fleste iallefall. Så var serveringsstedene jævla treige med å følge reglene som var satt, men det er ikke myndighetenes feil. Spesielt i storbyene var dette ett problem. Her jeg bor så er det kun take-away fra resturantene. Anonymkode: 1849b...25f 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #20 Skrevet 16. april 2020 24 minutter siden, Warrior said: Ikke flau, men synes det er trist og fælt. At de ikke tar viruset mer seriøst og at så mange liv må gå tapt. Ja, vi har ingen 85-åringer å miste! Anonymkode: 3ed6a...217 1
Anbefalte innlegg