Gå til innhold

2,5 år, stå opp alene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vår lille pode har begynt å stå opp selv og kommer ikke inn til oss lenger, men går ned på stua og begynner med diverse. Mannen mener at da må en av oss stå opp med han og sitte på stua med han. Jeg tenker at vi fint kan la han styre alene i 20-30 min i mens vi slumrer i 2. Etg. Det er jo ikke så mye rart han får funnet på og blir han redd vet han jo hvor vi er/ vi hører om han gråter. 

hva syntes dere? 

Anonymkode: 66d6f...2bf

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er vel litt i yngste laget. Ta med deg dyna og slumre videre på sofaen. 

Anonymkode: 97b19...6b4

• Liker 47
AnonymBruker
Skrevet

La ungen holde på. Forutsetter selvfølgelig at du har vaskemidler og andre farlige ting lagret slik at ungen ikke får tak i det - det trodde jeg alle gjorde. 🤪 Hilsen ei som lar 2,5 åringen sitte alene i badekaret (innenfor høreavstand).

Anonymkode: 9f40e...5e9

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er MYE en unge på 2,5 år kan finne på. Skru på stekeplatene på komfyren, spise noe rart, tømme en hel flaske med såpe utover stua. 

Anonymkode: 81c49...534

Vi har induksjonstopp, all mat og såpe etc. er i skap med barnesikring. 

ts

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

La ungen holde på. Forutsetter selvfølgelig at du har vaskemidler og andre farlige ting lagret slik at ungen ikke får tak i det - det trodde jeg alle gjorde. 🤪 Hilsen ei som lar 2,5 åringen sitte alene i badekaret (innenfor høreavstand).

Ja, det har vi selvsagt. Kom ikke på å presisere det en gang. 

ts

• Liker 3
Gjest Dævendøtte
Skrevet

At ungen står opp alene en og annen dag er greit, men jeg fatter ikke at du tør å la ungen din sitte alene i badekaret uten tilsyn! 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke gjort det med mine. 2 åringer kan finne på det utroligste selv om man har barnesikret, det har jeg selv erfart. 

Anonymkode: f367a...495

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke gjort det med mine. 2 åringer kan finne på det utroligste selv om man har barnesikret, det har jeg selv erfart. 

Anonymkode: f367a...495

Ja det kan de, men ikke noe som er ordentlig farlig. Vi har jo hatt han i denne stuen i hele hans liv. Om vi må tørke opp noe eller han har rotet noe, så takler vi det fint. 

ts

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig står du opp med ungen. Den er alt for liten til å stå opp alene!

Det heter i stua, ikke på stua forresten 

Anonymkode: 23982...493

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Vi lot vårt barn på 1,5 år se litt barne-TV alene i stua som var på samme etasje som soverommet. Jeg sovnet aldri igjen, men leste gjerne avisa og tok en kopp kaffe på senga. Hadde vært mer skeptisk til å la barnet være alene i en annen etasje.

Anonymkode: 81182...cea

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min treåring kokte pasta selv da jeg stod opp så nå må vi låse kjøkkenet. Gjorde som vi alltid hadde gjort med vann i gryte og alt. Ellers har hun helt ut såpe (mistet men dusjsåpe over hele huset) og klippet over en ledning med avbiter min mann glemte i gangen. Vi har nå bjelle på døra og står alltid opp. Hørt om barn som faller ut åpne vinduer, tar stol bort og låser opp dør, går ut på veranda og drukner i basseng, velter møbler over seg osv osv. Hva er mest verd? Barnet eller å ligge lenge om morgenen? 

Anonymkode: 38a7c...2f0

Men da må jo barnet ha tilgang på alt dette. Det har ikke vårt barn. Alt er barnesikret på stua. 

ts

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er det kun stue der? Andre rom eller utgangsmuligheter? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg setter på barneTV og sover fram til de begynner å spørre om mat😂 så ca 30 minutt, med andre ord. Men soverommet er rett ved siden av stua. 

Anonymkode: 47416...d67

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det kun stue der? Andre rom eller utgangsmuligheter? 

Det er et avstengt kjøkken, og ingen utgang. Alt er tilpasset barnet. Han kan klatre opp på bordet og falle ned, men det er veldig usannsynlig og noe som like gjerne kunne skjedd om vi var der. 

ts

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...