AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #1 Skrevet 16. april 2020 Jeg sover ikke om nettene og er redd for å dø av korona da jeg er 165 høy og veier 100 kg Anonymkode: 441ac...9de
Krantz95 Skrevet 16. april 2020 #2 Skrevet 16. april 2020 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sover ikke om nettene og er redd for å dø av korona da jeg er 165 høy og veier 100 kg Anonymkode: 441ac...9de Hvis du ikke har en eller flere vektrelaterte sykdommer i tillegg til overvekten, så har du ikke økt risiko for alvorlig forløp av Covid-19: https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/risikogrupper/?term=&h=1 Endret 16. april 2020 av Krantz95 15
Den Sagnomsuste Skrevet 16. april 2020 #3 Skrevet 16. april 2020 Hvis du er ung, og frisk vil du "worst case- senario" ende opp på sengepost eller intensiv. Det er ikke slik at alle overvektige dør av Covid-19, om så var tilfellet ville ikke NY ha 15 000+ registrerte dødsfall, men 100 000! Men uavhengig av epidemien kan det vel ikke skade med en liten vektreduksjon? Om man går litt ned ser man så uendelig mange fordeler av ulik grad. Den aller viktigste er selvsagt den helsemessige! redusert sannsynlighet for utvikling av diabetes og livsstilssykdommer. Dette er jo deilig uansett! Den andre virkningen er høyere selvtillit Jeg har vært tynn, og jeg har vært stor. Akkurat nå er jeg tynn, men selvbildet er dessverre det samme uavhengig av vekt for mitt vedkommende. Når det er sagt så er ALT mye lettere når man er mindre Kroppen spiller på lag, og det er herlig ! Så alt i alt. Ta det med ro! Du overlever nok Covid-19 9
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #4 Skrevet 16. april 2020 1 minutt siden, Krantz95 said: Hvis du ikke har en eller flere vektrelaterte sykdommer i tillegg til overvekten, så har du ikke økt risiko for alvorlig forløp av Covid-19: https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/risikogrupper/?term=&h=1 Det er større risiko ved å ligge på intensiv og respirator for overvektige (uansett sykdom) Ikke å bli smittet (som du sier) og derfor er ikke overvektige på listen over risikogrupper. Anonymkode: 352d6...5d6 7
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #5 Skrevet 16. april 2020 12 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg sover ikke om nettene og er redd for å dø av korona da jeg er 165 høy og veier 100 kg Anonymkode: 441ac...9de Skjønner at du er redd men det hjelper jo ikke på noe å hå rundt å være redd. Jobbe litt med tankegangen og kanskje ta en snakk med legen din om dine følelser og at du ikke klarer sove. Kanskje du kan få noe å sove på. Mangel på søvn er ikke så veldig sunt. Anonymkode: 352d6...5d6 6
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #6 Skrevet 16. april 2020 Ikke hør på idioten over her som sier du er sykelig overvektig. Du har noen kilo ekstra, ja, men så lenge du har god helse ellers skal ikke det ha noe å si! Jeg går under kategorien sykelig overvektig - er like høy som deg, men 50 kilo mer. Jeg jobber som sykepleier og er utsatt for mulig smitte hver dag på jobb. Forhold deg til det myndighetene har bestemt, hold deg hjemme så mye som mulig og ta forhåndsregler når du er ute, så kommer dette til å gå bra❤️ Ikke la frykten hemme deg så mye at det hindrer deg i å sove! Anonymkode: e5629...684 15
Anim92 Skrevet 16. april 2020 #7 Skrevet 16. april 2020 SÅ overvektig er du ikke at du skal bekymre deg for det❤ 3
Krantz95 Skrevet 16. april 2020 #8 Skrevet 16. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er større risiko ved å ligge på intensiv og respirator for overvektige (uansett sykdom) Ikke å bli smittet (som du sier) og derfor er ikke overvektige på listen over risikogrupper. Anonymkode: 352d6...5d6 Jeg svarte på TS sitt hovedinnlegg som handler om redselen for å dø. Og den redselen er ubegrunnet siden det ikke er økt risiko for alvorlig sykdomsforløp for TS med opplysningene TS har gitt. 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #9 Skrevet 16. april 2020 Hvordan er din helse generelt? Jeg er også overvektig men har egentlig ikke vært skikkelig syk på lenge. Har ikke hatt influensa på minst 10 år. Så om du er generelt frisk og kun har noen småforkjølelser i tillegg til overvekt (ikke har andre lidelser du får medisiner for) er det stor sjanse for at du ikke blir syk av Korona. Vask hender, hold avstand til andre mennesker, bruk antibac på butkker og gnerell fornuft, så går det nok bra skal du se. Klemmer. Anonymkode: 37b32...9f9 6
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #10 Skrevet 16. april 2020 Bruk denne tiden til å ta de forholdsregler som er anbefalt, og fokuser kanskje på å gjøre ditt beste for å bli sunnere? Det er ikke bra å være sykelig overvektig, noe du selvsagt er klar over, men du kan prøve å vende det til at du kan gjøre noe med dette! Er selv født inn i flere av risikogruppene som nevnes for å dø av COVID, men gjør mitt beste for å holde meg i form, og vil uansett aldri kunne komme meg ut av risikogruppe. Du kan gjøre noe med dette og gjøre noe som kan være bra for deg selv resten av livet. Anonymkode: 46fe4...0ed 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #11 Skrevet 16. april 2020 Forstår godt at du er redd. Er veldig redd for kjæresten min, som har samme bmi som deg. Har ligget masse våken og tenkt på det. Det jeg har konkludert med, er at nå er tidspunktet for å ta grep kommet. For jeg tror at vi kommer til å bli smittet før eller senere. Og vi må jobbe for at vi ikke rammes så hardt. Ved å trene opp lungekapasitet med lett kondisjonstrening, og å spise så sunt vi klarer, for å styrke immunforsvaret. I tillegg er vi forsiktige med hvem vi omgås og bruker store mengder såpe og sprit. Mye for å bare kjøpe oss litt tid, komme forbi smittetoppen og nærmere en medisin, evt vaksine. Samtidig som formen forhåpentligvis blir bedre og bedre. Det er min overlevelsestrategi, og det hjelper å tenke sånn, nå får jeg sove og er ikke konstant stressa. Og det er jo også mye bedre for immunforsvaret, å ikke stresse. 🙃 Anonymkode: 0b1f8...e3e 5
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #12 Skrevet 16. april 2020 Jeg ønsker på nåværende tidspunkt å påpeke et viktig faktum her inne, og det er at vi kun hører om de som takler Covid-19 dårlig! Det blir lite nyheter dersom man skulle rapportere om alle som gjennomgikk sykdommen "lekende lett". Aviser som VG og Dagbladet lever av klikk, og annonser. Deres strategi er å trigge klikk! Altså forstå meg rett, men 15 000 døde i NY er ikke noe å få hakeslepp av! Dette er blåbær! Hadde SARS eller MERS vært på ferde ville tallene vært helt annerledes. Personlig synes jeg denne liveoversikten til avisene er forkastelig! Den bidrar kun til angst, og frykt! Dersom man fikk en liveoppdatering over antall kreftdøde hver dag ville vil fått kreftangst av en annen verden! Folk dør, sånn er det med det! Ingen grunn til å ta av så sinnssykt over det! - Pelle Anonymkode: f7d16...7b0 11
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #13 Skrevet 16. april 2020 Du er overvektig. Du har vesentlig forhøyet risiko for blodpropp, hjerteprolemer, diabetes, og en rekke andre livsstilssykdommer. Hvis du først er redd for livet ditt er du i den heldige situasjonen at du kan gjøre noe med det. I motsetning til en 70 åring med kreft, som får corona. Anonymkode: 04a93...930 15
Edie Skrevet 16. april 2020 #14 Skrevet 16. april 2020 (endret) Ryddet for avsporinger og brukerangrep. Edie, adm. Edit: Ryddet for brukerdebatt. Edie, adm. Endret 16. april 2020 av Edie 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #15 Skrevet 16. april 2020 Det som er så fint TS er at du kan gjøre noe med denne risikofaktoren, i motsetning til mange andre. Sett i gang med vektnedgang nå 🙂 Anonymkode: d8e2b...c47 5
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #16 Skrevet 16. april 2020 Veldig få unge personer dør av corona, hadde det vert en stor risiko hadde hørt mer om dette, men stort sett er det eldre folk med flere sykdommer. Anonymkode: 49f14...502 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #17 Skrevet 16. april 2020 46 minutter siden, Anim92 skrev: SÅ overvektig er du ikke at du skal bekymre deg for det❤ Eh... jo. Tror det er en fare for at overvekt er blitt så normalisert at mange ikke ser hva som faktisk et overvekt. Jeg er fem cm høyere enn TS, og veier 40 kg mindre. Og jeg er helt vanlig i kroppsfasongen. Grenser til lubben. Anonymkode: 9b5b1...75a 7
Anim92 Skrevet 16. april 2020 #18 Skrevet 16. april 2020 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eh... jo. Tror det er en fare for at overvekt er blitt så normalisert at mange ikke ser hva som faktisk et overvekt. Jeg er fem cm høyere enn TS, og veier 40 kg mindre. Og jeg er helt vanlig i kroppsfasongen. Grenser til lubben. Anonymkode: 9b5b1...75a Eh... Jeg er også 5 cm høyere enn TS, og om du tenker du grenser til lubben på 60 kg må du enten ha en meget spesiell sammensetning av beinbygning og fett, eller så er kroppsynet ditt en smule forvrengt. Og det sier jeg ikke ut av det blå - jeg jobber med mennesker og ser kombo av vekt og høyde daglig. Jeg sier ikke at TS ikke er overvektig. Jeg sier at TS er ikke så overvektig at hun trenger å ligge våken om natta av bekymring. Endret 16. april 2020 av Anim92 14
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #19 Skrevet 16. april 2020 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke hør på idioten over her som sier du er sykelig overvektig. Du har noen kilo ekstra, ja, men så lenge du har god helse ellers skal ikke det ha noe å si! Jeg går under kategorien sykelig overvektig - er like høy som deg, men 50 kilo mer. Jeg jobber som sykepleier og er utsatt for mulig smitte hver dag på jobb. Forhold deg til det myndighetene har bestemt, hold deg hjemme så mye som mulig og ta forhåndsregler når du er ute, så kommer dette til å gå bra❤️ Ikke la frykten hemme deg så mye at det hindrer deg i å sove! Anonymkode: e5629...684 30 kg+ er ikke bare noen kilo for mye. Dette må jo være en glimrende motivasjon til å gå ned i vekt. Anonymkode: 28875...892 7
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #20 Skrevet 16. april 2020 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke hør på idioten over her som sier du er sykelig overvektig. Du har noen kilo ekstra, ja, men så lenge du har god helse ellers skal ikke det ha noe å si! Jeg går under kategorien sykelig overvektig - er like høy som deg, men 50 kilo mer. Jeg jobber som sykepleier og er utsatt for mulig smitte hver dag på jobb. Forhold deg til det myndighetene har bestemt, hold deg hjemme så mye som mulig og ta forhåndsregler når du er ute, så kommer dette til å gå bra❤️ Ikke la frykten hemme deg så mye at det hindrer deg i å sove! Anonymkode: e5629...684 36 i BMI er ikke noen kilo ekstra, det er fedme. Slutt og normaliser fedme! Ifht corona hadde jeg vært 100 ganger mer redd for andre livsstilsrelaterte plager som kan ramme enn å dø av corona. Kanskje brutalt og si det, men du bør få hjelp for å gå ned i vekt, corona eller ei Anonymkode: 45153...d54 13
Anbefalte innlegg