AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #1 Skrevet 16. april 2020 Det er så mange faktorer som påvirker. Vi har visst det ville komme en pandemi, men politikerne har bygget ned helsevesenet. Helsevesenet hadde allerede 105% kapasitet før corona og nå er det forventet at vi skal gjøre enda mer. Når vi da ønsker lønn som kompenserer for det opplever vi hets fra mannen i gata. Hvorfor er mange så syrlige? Anonymkode: 0fd07...2c2 18
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 16. april 2020 Har ikke sett noe hets noe sted, har kun sett skryt og enighet i at dere fortjener høyere lønn Anonymkode: 7a5ef...774 82
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #3 Skrevet 16. april 2020 Har egentlig bare sett at det er mye skryt og enighet om at dere skal ha høyere lønn. Hvis du legger den vanlige mannen i gata sine meninger til grunn som hvorfor du skal slutte i jobben din så må du nå bare gjøre det, men man finner gjerne de meningene man ønsker for å kunne bruke det som argumenter. Anonymkode: 73cf4...2b3 27
Loff77 Skrevet 16. april 2020 #4 Skrevet 16. april 2020 Hvis du ikke trives og ønsker å gjøre noe annet så gjør det 13
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #5 Skrevet 16. april 2020 Som jeg mener og har skrevet tidligere, ønsker ikke høyere lønn, jeg ønsker økt bemanning og oppbygging av helsevesenet. Anonymkode: 34818...23f 41
Brunello Skrevet 16. april 2020 #6 Skrevet 16. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er så mange faktorer som påvirker. Vi har visst det ville komme en pandemi, men politikerne har bygget ned helsevesenet. Helsevesenet hadde allerede 105% kapasitet før corona og nå er det forventet at vi skal gjøre enda mer. Når vi da ønsker lønn som kompenserer for det opplever vi hets fra mannen i gata. Hvorfor er mange så syrlige? Anonymkode: 0fd07...2c2 Jeg forstår godt at det er mye å gjøre for sykepleiere om dagen, men dersom du på generelt grunnlag tror andre yrkesgrupper har lite å gjøre, må du realitetsorientere deg. De fleste har arbeidsoppgaver som fyller dagene og vel så det. Igjen, jeg forstår at det er særdeles hektiske dager nå, men jeg sitter igjen med et inntrykk av at sykepleiere mener de har verdens mest underbetalte jobb. Slik er det faktisk ikke. Sykepleiere har en middels god utdannelse og de tjener middels godt. Ved at mange jobber turnus, vil de fleste sykepleiere tjene godt over median-inntekten når tilleggene tas med. En stor fordel med yrket er at man har stor mulighet til å øke lønna ved å ta ekstravakter. Å jobbe turnus er selvsagt utfordrende til tider, men det kan neppe komme som noen overraskelse at det er slik. 49
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #7 Skrevet 16. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er så mange faktorer som påvirker. Vi har visst det ville komme en pandemi, men politikerne har bygget ned helsevesenet. Helsevesenet hadde allerede 105% kapasitet før corona og nå er det forventet at vi skal gjøre enda mer. Når vi da ønsker lønn som kompenserer for det opplever vi hets fra mannen i gata. Hvorfor er mange så syrlige? Anonymkode: 0fd07...2c2 Så slutt da!! INGEN andre her enn her inne sier at det handler om lønn, det handler om for lange skift, for få folk på jobb, dårlig tilrettelagt turnus, og nå: Det er krevende å jobbe i smittevernutstyr hele dagen uten å kunne tisse eller drikke eller ta pauser på alt for lange vakter. Lønn hjelper ikke på at jeg må på do. Heller flere folk på jobb, nok utstyr, kortere skift, høyere risikotillegg! Anonymkode: c0341...97b 25
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #8 Skrevet 16. april 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så slutt da!! INGEN andre her enn her inne sier at det handler om lønn, det handler om for lange skift, for få folk på jobb, dårlig tilrettelagt turnus, og nå: Det er krevende å jobbe i smittevernutstyr hele dagen uten å kunne tisse eller drikke eller ta pauser på alt for lange vakter. Lønn hjelper ikke på at jeg må på do. Heller flere folk på jobb, nok utstyr, kortere skift, høyere risikotillegg! Anonymkode: c0341...97b Jeg vil selvfølgelig heller ha lavere arbeidsbelastning enn høyere lønn, men det blir det ikke Anonymkode: 0fd07...2c2 7
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #9 Skrevet 16. april 2020 10 minutter siden, Brunello skrev: Jeg forstår godt at det er mye å gjøre for sykepleiere om dagen, men dersom du på generelt grunnlag tror andre yrkesgrupper har lite å gjøre, må du realitetsorientere deg. De fleste har arbeidsoppgaver som fyller dagene og vel så det. Igjen, jeg forstår at det er særdeles hektiske dager nå, men jeg sitter igjen med et inntrykk av at sykepleiere mener de har verdens mest underbetalte jobb. Slik er det faktisk ikke. Sykepleiere har en middels god utdannelse og de tjener middels godt. Ved at mange jobber turnus, vil de fleste sykepleiere tjene godt over median-inntekten når tilleggene tas med. En stor fordel med yrket er at man har stor mulighet til å øke lønna ved å ta ekstravakter. Å jobbe turnus er selvsagt utfordrende til tider, men det kan neppe komme som noen overraskelse at det er slik. Poenget er at det var hektisk lenge før coronakrisen. På toppen av det hele var den varslet. Anonymkode: 0fd07...2c2 5
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #10 Skrevet 16. april 2020 Skjønner ikke hvorfor dere valgte sykepleier i utgangspunktet. Anonymkode: 572c7...fe2 21
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #11 Skrevet 16. april 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er så mange faktorer som påvirker. Vi har visst det ville komme en pandemi, men politikerne har bygget ned helsevesenet. Helsevesenet hadde allerede 105% kapasitet før corona og nå er det forventet at vi skal gjøre enda mer. Når vi da ønsker lønn som kompenserer for det opplever vi hets fra mannen i gata. Hvorfor er mange så syrlige? Anonymkode: 0fd07...2c2 Hvor har dere fått nye jobber som gir dere det du sier dere mangler? Hva skal dere begynne med nå? Det har aldri vært sånn at lønn gis for å dekke for opplevd hets fra mannen i gata. Anonymkode: 0d793...2a6 9
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #12 Skrevet 16. april 2020 Jeg er enig i at lønnen er for lav, arbeidsvilkårene for dårlige og mye annet. Travelt er det også. Men etter Korona "krisen" kom har vi aldri hatt det så rolig på avdelingen. Elektive pasienter blir avvist og vi er meget godt bemannet siden alle fra poliklinikkene her på sykehuset stort sett er forflyttet til sengepostene. Anonymkode: b948c...e55 5
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #13 Skrevet 16. april 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er så mange faktorer som påvirker. Vi har visst det ville komme en pandemi, men politikerne har bygget ned helsevesenet. Helsevesenet hadde allerede 105% kapasitet før corona og nå er det forventet at vi skal gjøre enda mer. Når vi da ønsker lønn som kompenserer for det opplever vi hets fra mannen i gata. Hvorfor er mange så syrlige? Anonymkode: 0fd07...2c2 Er sykepleier selv og forstår deg godt. Jeg er veldig glad i jobben min som sykepleier, er så takknemlig for at jeg får lov og hjelpe en av de mest sårbare gruppene i samfunnet og for alle menneskene jeg får "bli kjent med", både på godt og vondt. Jeg var klar over at det innebar turnus og helge- og helligdagsarbeid da jeg ble sykepleier, men det kuttes ned til beinet for og spare penger. Og da går det, som i de fleste andre yrker, utover oss som jobber på gulvet. Det forventes likevel at samme jobb skal gjøres, + litt til, men med færre sykepleiere og fordele oppgavene på. Ser flere kommenterer (i andre tråder) at sykepleiere ikke ønsker høyere lønn, men bedre arbeidsvilkår. Ja takk begge deler sier jeg. Det er tungt og helseskadelig og jobbe turnus, det viser forskning så det er ikke noe og diskutere. Man ofrer en del av familielivet og det sosiale livet for å jobbe når "alle andre" har fri. Dette mener jeg vi skal bli kompensert for i form av høyere lønn. Jeg er så lei av kommentarer som "dere visste om dette da dere valgte yrket", "dere har en god lønn", "dere har BARE en bachelorgrad, kan ikke forvente mer da". Vel, denne bachelorgraden har reddet mange liv. Sannsynligvis har den reddet enten deg som leser dette eller en du kjenner. Selvom det er dårlig lønn og arbeidsvilkår når man går inn i et yrke, betyr ikke det at man ikke skal kjempe for og få det bedre. Sykepleiere er mangelvare og tallene for hvor mange Norge vil mangle i 2030 er skremmende. Det er nødt til og gjøres noe med lønn og arbeidsvilkår for og få sykepleiere til og bli i yrket, og for å rekruttere nye. Anonymkode: 93c0c...bc5 22
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #14 Skrevet 16. april 2020 Merkelig tråd. Dere har selv valgt denne utdannelsen og yrkene dere innehar, og dere har vært fullstendig klar over hvordan det er i helsevesenet til og med under utdannelsen,, og nå under corona krisen velger dere å true med å slutte i jobben? Dere har god lønn og mange av dere jobber kun 70% og har bedre lønn enn andre på 100%, allikevel er det ikke nok? Alle godene dere har, nevner du ikke med ett pip. Tydeligvis har dere alle 3 valgt yrket på helt feil premiss. Anonymkode: 81e5a...f67 20
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #15 Skrevet 16. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke hvorfor dere valgte sykepleier i utgangspunktet. Anonymkode: 572c7...fe2 Da jeg ble sykepleier var det mindre å gjøre. Den gang hadde man faktisk kapasitet. Anonymkode: 0fd07...2c2 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #16 Skrevet 16. april 2020 18 minutter siden, Brunello skrev: Jeg forstår godt at det er mye å gjøre for sykepleiere om dagen, men dersom du på generelt grunnlag tror andre yrkesgrupper har lite å gjøre, må du realitetsorientere deg. De fleste har arbeidsoppgaver som fyller dagene og vel så det. Igjen, jeg forstår at det er særdeles hektiske dager nå, men jeg sitter igjen med et inntrykk av at sykepleiere mener de har verdens mest underbetalte jobb. Slik er det faktisk ikke. Sykepleiere har en middels god utdannelse og de tjener middels godt. Ved at mange jobber turnus, vil de fleste sykepleiere tjene godt over median-inntekten når tilleggene tas med. En stor fordel med yrket er at man har stor mulighet til å øke lønna ved å ta ekstravakter. Å jobbe turnus er selvsagt utfordrende til tider, men det kan neppe komme som noen overraskelse at det er slik. Denne middels gode utdannelsen er du og resten av landet helt avhengige av. Man får tillegg for og jobbe turnus ja, men det er for og kompensere for ubekvem arbeidstid. Det skulle bare mangle. Og det utgjør ikke så mye. Du sier man kan øke lønnen ved og ta ekstravakter. Hvorfor skal sykepleiere jobbe mer enn 100% for og få en god lønn? Det skal ikke være nødvendig og måtte belage seg på og jobbe mer enn 100% for å få den lønnen en sykepleier fortjener. Anonymkode: 93c0c...bc5 5
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #17 Skrevet 16. april 2020 Svar gjerne på spørsmålet : Hvilken jobb skal du begynne i? Anonymkode: 08706...573 5
Pås Skrevet 16. april 2020 #18 Skrevet 16. april 2020 De har EN pasient innlagt med corona og hun orker ikke mer... hvis en leser artikkelen fremgår det helt tydelig at det er smittvernsutstyret som gjør at hun ikke orker mer, da tenker jeg heller vi bør gjøre noe med det! https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/sykepleiere-sier-de-vil-slutte-i-jobben-etter-korona-krisen-pa-grunn-av-for-hoy-belastning-1.14981775 5
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #19 Skrevet 16. april 2020 ja, Alle mine ungdommsvenninner som utdannet seg til sykepleiere har etter hvert sluttet. ( 3 stk) Det dreide seg ikke om lønn først og fremst, men dårlig organisering av tjenestene.. At de opplevde ledere som dårlige, både mellomledere og kommuneadm. dreide seg mye om at adm ikkje hadde kontakt med hva som foregikk på golvet. Uoversiktelige turnusordninger, mye uforutsigbarnet, og lite ressurser, samt at en opplevde nedverdigende behandling fra ledere som så belastende at en til slutt ikke orket mer. Var forklaringen jeg fikk i alle fall. Anonymkode: ff9af...6b5 8
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #20 Skrevet 16. april 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Merkelig tråd. Dere har selv valgt denne utdannelsen og yrkene dere innehar, og dere har vært fullstendig klar over hvordan det er i helsevesenet til og med under utdannelsen,, og nå under corona krisen velger dere å true med å slutte i jobben? Dere har god lønn og mange av dere jobber kun 70% og har bedre lønn enn andre på 100%, allikevel er det ikke nok? Alle godene dere har, nevner du ikke med ett pip. Tydeligvis har dere alle 3 valgt yrket på helt feil premiss. Anonymkode: 81e5a...f67 Da jeg begynte i helsevesenet var ikke minimumsbemanning noe som var vanlig. Da var det unntaket som kun skjedde ved kortvarig sykdom av 2 samme dag. Da stresset vi veldig for å gi pasienter minimum av grei behandling. I dag er det det vanlige. Ikke greit. Anonymkode: 34818...23f 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå