Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Skal ha to eksamener før sommeren hvor begge er hjemmeeksamen med 5-6 timer og lurer på om noen har noen gode tips til hvordan lese? Emnene er biologi, kognisjon og motivasjon og den andre eksamen er i veiledning og rådgivning. Biologi emnet er mye engelsk pensum og veldig omfattende så er litt redd for hvordan den eksamen skal gå. Hittil har jeg sett på forelesninger og sett over oppsummeringer og konklusjoner i bøkene og markerte i bøkene. Synes ikke pensumbøkene vi har er så gode egentlig. Den eksamen er 2 delt og vet ikke så mye mer enn det. Synes sånne korte eksamener er veldig stress og tidligere har jeg fått så stor prestasjonsangst at jeg sliter med å fokusere og tiden går veldig fort! Da har jeg også fått dårlig karakter men vil ikke at det skal skje igjen så trenger noen gode tips her.

Anonymkode: a599a...862

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk lærer ulikt, men kan nå si hva jeg pleide gjøre. 

Leste det meste av bøkene i forkant opp mot eksamenstiden. Først og fremst de store temaene som ble tatt opp i forelesninger og oppgaver, men også litt ekstraoverskrifter og tema for sikkerhets skyld. En lærer underveis i studier hvilke tema en kan hoppe over og/eller bare bruke forelesningsnotater fra. 

Markerte samtidig som jeg leste, så skrev jeg ned notater fra bøkene under selve eksamensforberedelsene uker/måneder etterpå. Til slutt lagde jeg tankekart basert på notatene om alle de store temaene slik at jeg hadde oversikt over hva en kunne ta med av informasjon og hva som kunne kobles sammen av de ulike temaene. Tankekartene er kanskje beste idéen jeg hadde for meg selv, og noe jeg brukte flittig siste årene til både skriftlig og muntlig eksamen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...