Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag på vei hjem fra jobb kjøpte jeg meg en epilator, nesten på impuls. Hi-hi! (Og to par sko!)

Nuvel. Jeg har hørt at det gjør så sinnsykt vondt å epilere, men jeg synes det er så kjedelig å barbere leggene, og voks er noe skikkelig klineri, og det tar lang tid. Så jeg tenkte jeg skulle utfordre egen smertegrense. Og nå er jeg akkurat ferdig med å epilere for første gang - og er nærmest litt skuffet. Det gjorde jo ikke vondt i det hele tatt!

Jeg ble litt redd da jeg leste bruksanvisningen: Der stod det om "pain softener" og "for å begrense smerten..." Bedre ble det ikke da jeg skrudde på epilatoren og den begynte å dure som et treskeverk, med pinsettene snurrende rundt, klare til å røske opp hårene fra rota. Og så: Ingen smerte! Utrolig bra maskin. At jeg ikke har kjøpt epilator før! Nyfrelst!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da kan du kanskje prøve armhulene også da? :P

Jeg gjorde det her om dagen, og resultatet var vondt og sårt (ja tilogmed litt blodig) første dagen, men så ble det bra, og det er ganske deilig å slippe høvelen hele tiden.

Gratulerer med epilator.

Skrevet

jeg elsker epilator, og syntes heller ikke det var vondt første gangen.

men innimellom, første gangen dersom jeg har latt det vokse litt på vinteren f.eks. .... da kan det bli litt banning altså!! :ler:

men alltid verd det, uansett om det gjør vondt eller ikke.

de fleste gangene er det ikke vondt.

Skrevet

Epilator er topp, men jeg får ikke noe pen hud av det. Ser ut som en ribbet gås :-( så jeg har gått tilbake til høvel og krem.

Skrevet
Da kan du kanskje prøve armhulene også da? :P

Jeg gjorde det her om dagen....

Tok du virkelig armhulene?? Jeg bøyer meg i stum beundring!! Jeg har ofte tenkt på at det hadde vært kjekt å gjøre det, men har ikke turt pga de sinnsyke smertene det må medføre.... :grine:

pingle-meg.....

Skrevet
Epilator er topp' date=' men jeg får ikke noe pen hud av det. Ser ut som en ribbet gås :-( så jeg har gått tilbake til høvel og krem.[/quote']

Jeg ser også ut som en ribba gås akkurat nå :ler:

Men det forsvinner kanskje snart?

Jeg får prikker i huden også når jeg barberer meg, selv om jeg gjør det forsiktig, og når prikkene forsvinner, er hårene ute igjen...

Armhulene blir neste prosjekt! Hu-hei! I iveren i går tok jeg også et lite tak på underarmene, nå er de så myke og lekre, ikke nuppete. Jeg har laget ny tekst til Jokke og Valentinerne: Alt kan epileres!

Skrevet

Hvilken epilator er det du har kjøpt, SuperNova? Jeg har lenge vurdert å teste ut en slik mirakelmaskin, selv om jeg synes det høres VONDT ut :-?

Skrevet

jeg blir rød og får nupper den kvelden jeg fjerner hårene med epilatoren, men dagen etter er det helt fint. også tar det lang tid før hårene vokser ut igjen.

så jeg må alltid huske å epilere kvelden før jeg skal være glatt og fin.

også bruker jeg hampvott og børster godt over før jeg epilerer og smører med fuktighetskrem etter at jeg er ferdig. blir så fint så.

jeg blir skikkelig rødprikkete av barbering jeg....

Skrevet

Jeg har en Silk-épil Soft Perfection fra Braun. Fant en lenke, den er på tysk, men går sikkert an å få det på engelsk også: Soft Perfection

Kosta ca 800 kroner. Det følger med et eget hode som man bruker de første gangene, for å venne huden til epileringen (med litt færre pinsetter enn på det vanlige hodet). Dessuten følger det med et nedkjølingssett som man kan bruke etter epileringen for å roe ned huden.

Skrevet

Glemte å si: Det følger med vanlig barbermaskin også! Med hårtrimmer :wink:

Skrevet

Takk, takk! Kanskje det blir shopping på meg i dag? Men gruer meg litt, da ..

Gjest Tigresa
Skrevet

Bruker dere epilator på lårene også eller bruker

dere hårfjerningsmiddel/voks her? Hvordan blir hårene når dei vokser ut, som ved barbering?

Skrevet

:o

Du er en tøffing. Kjøpte også epilator en gang. Den ble brukt en halv gang, og nå har jeg gitt den til søsteren min. Skrekk og gru. Jeg må være verdens største pingle!

Skrevet

Tok du virkelig armhulene?? Jeg bøyer meg i stum beundring!! Jeg har ofte tenkt på at det hadde vært kjekt å gjøre det, men har ikke turt pga de sinnsyke smertene det må medføre.... :grine:

pingle-meg.....

Det er bare å sørge for at du er "nesten-nybarbert", dvs. at hårene er korte. Det var vondt, men ikke umenneskelig. Smerten etterpå var verst, for jeg ble ganske sår, og huden kjentes som om den var solbrent den første dagen. Var helt fin og smertefri etter en natts søvn da.

Jeg kjenner ei som har brukt den på hele musa si, så jeg ser ikke på meg selv som spesielt tøff... Mitt neste prosjekt er selvsagt bikinilinja. *gulp*

Skrevet

Jeg har også kjøpt meg epilator. 3 ganger har jeg brukt den hittil-fy det er vondt. Men jeg må ise det ned. Det som er forunderlig er at jeg blir så kvalm av denne smerten- skikkelig kvalm. :-?

Gjest Madeline
Skrevet
Hvordan blir hårene når dei vokser ut' date=' som ved barbering?[/quote']

Hårene blir ikke som ved barbering. Ved barbering vokser det ut stubber som stikker. Det gjør det ikke når du bruker epilator. Da blir det myke hår.

Gjest epila
Skrevet

Tok fram epilatoren for noen uker siden og syntes også den var genial helt til hårene begynte å vokse ut igjen. Bare at nå vokste de ikke lenger ut, men inn! Dvs. at jeg fikk masse nupper av inngrodde hår og kan se at en del hår vokser under huden. Det ble ikke fint da jeg skulle prøve å rette opp i dette! Da ble det masse røde prikker da! :evil:

Er det noen som har opplevd det samme og som har noe tips for å unngå dette?

Gjest gjest1
Skrevet

Epilator, er det nappemaskin? Mye billigere med pinsett, jeg napper hele oppe"venusberget" på 68 min! 8)

Skrevet

Har også epilator, men har aldri brukt den..er så redd det skal gjera vondt! håra blir dradd ut!! sjittameg! Men kva er egentlig fordelen med å epilera? Veit at det blir mjukare hår som kjem etterpå istadenfor sånne harde stubbar, og ein har sikkert glattare leggar lenger..men er det andre fordeler også? Og får ein virkelig sånne raude fæle leggar etterpå? Og klør det? :roll:

Gjest Madeline
Skrevet

Det klør ikke. Du blir litt rød rett etterpå men det går fort bort. Også holder hårene seg borte lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...