Gå til innhold

PUSH-UP! (den slitsomme varianten)

Fremhevede innlegg

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

jeg har trent styrke armene hver dag i ca. en mnd.

løfter 2 store colaflasker med vann i.

når jeg beggynte orka jeg ikkenoe nesten, nå løfter jeg 30 min i et strekk, løfter mens jeg ligger på rygg alle veier med armene, dvs. bruker alle muslker.

så nå klarer jeg 25 push-up! :)

gjør dere noe trening? det er svinegøy å se egentlig hvor mye forskjell det blir!

Videoannonse
Annonse
Gjest Seleena
Skrevet

Det er jo kjempeflott!! :D

Ser det bra ut og?

Når eg trenar pushups får eg så store biceps. Det skal så lite til, så eg trenar kun triceps!

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

jez :)

har du noen linker til arm, +få større stump/rompe ?

men ikke gå ned i vekt...for jeg er tynn som det er, bare 49 kg.

161cm høy.....

Gjest gjest1
Skrevet

Knebøy er den beste rumpe-øvelsen! :)

Skrevet
gjør dere noe trening? det er svinegøy å se egentlig hvor mye forskjell det blir!

Jeg har trent 4-6 ganger i uken de siste 2 ukene + 1 times rask gange hver dag. Har gått ned et par kilo og fått komplimenter på at jeg ser strammere ut... :-)

Skrevet

når jeg beggynte orka jeg ikkenoe nesten, nå løfter jeg 30 min i et strekk, løfter mens jeg ligger på rygg alle veier med armene, dvs. bruker alle muslker.

Kanskej på tide å øke vekten noe? Da vil nok fremgangen bli enda bedre.

Selv husker jeg godt da jeg måtte løpe til toget fra jobb for noen år siden, og plutselig la merke til at jeg ikke ble sliten eller særlig andpusten, der jeg før var helt skutt når jeg kom frem. En herlig følelse etter noen måneder med kondisjonstrening.

Skrevet
Kanskej på tide å øke vekten noe? Da vil nok fremgangen bli enda bedre.

For å bygge muskelmasse er det viktig å spise mye proteiner, f.eks magre kjøttprodukter som kylling og skinke, ellers egg, fisk etc.

Skrevet

Jeg digger armhevinger.

Tar ikke så mange nå, men får begynne å jobbe med saken igjen. Armhevinger er jo i stor grad teknikk også ("å komme inn i" øvelsen).

25 var mye etter en måned, tar du dem på "militærmåten" eller?

Skrevet
Når eg trenar pushups får eg så store biceps. Det skal så lite til' date=' så eg trenar kun triceps![/quote']¨

Hvis du utfører push-up's riktig, skal det hovedsaklig ta på triceps (og bryst). Så det var nå litt merkelig. :)

Skrevet
har du noen linker til arm, +få større stump/rompe ?

men ikke gå ned i vekt...for jeg er tynn som det er, bare 49 kg.

Knebøy og utfall er bra for rumpe og lår. Søk på nettet for beskrivelse av utførelse.

Sykling er også bra, og å gå i trapper/step - hvis du er ute etter noe å gjøre hjemme. Knebøy og utfall kan også gjøres hjemme, men da blir det gjerne uten ekstra vekt.

For at styrketreningen skal ha noe å si, må du passe på å spise nok - da unngår du å gå ned i vekt. Spis mye proteiner.

Gjest meya84
Skrevet

Flere konkuranse mennesker her inne :-)

hehe..d er jeg og.. alltid opptatt av tider å antall situps/armhevinger osv..

Før når jeg trena 6 dager i uka var rekorden min 35 push ups... Nå har jeg mer enn nok med å klare 10 :-?

Eve vennine av meg påsår hun har klart 90 i strekk!! syns jeg høres fryktelig mye ut... noen som ligger på det nivået her, eller bløffer hun bare kanskje :wink:

Skrevet
Eve vennine av meg påsår hun har klart 90 i strekk!! syns jeg høres fryktelig mye ut... noen som ligger på det nivået her' date=' eller bløffer hun bare kanskje :wink:[/quote']

Det er jo ikke godt å si, men det som er sikkert, er at det er mange som tror de tar push-up's riktig, mens de egentlig "jukser".

Den hardeste varianten har strenge krav til hvordan man gjør det - rett og slett fordi alt annet er mye lettere.

Det er derfor stor forskjell på å ta 20 push-up's på den tunge måten, og 20 på juksemåten (selv om den kan ser nesten helt lik ut).

Men, det er jo godt mulig venninna di har trent seg opp til det - men da tror jeg du ser relativt store triceps på henne. :wink:

Gjest meya84
Skrevet

hehe..ja.. Jeg har lært å ta dem riktig da jeg gikk på ski.. så mener det var litt over 30 jeg tok da jeg skulle sette rekord :wink:

men når jeg stårta igjen etter 3 år uten trening klarte jeg bare 3 :o Sykt hvor mye muskler man mister, å hva man faktisk kan trene seg opp til hvis man bestemmer seg...

Venninna mi har alltid vært supersterk i aremene, tror hun har det medfødt.. i motsetning til meg som må trene meg til å bli strek i armene :-?

Skrevet
hehe..ja.. Jeg har lært å ta dem riktig da jeg gikk på ski.. så mener det var litt over 30 jeg tok da jeg skulle sette rekord :wink:

Det er bra! :D

Hvis du kun teller dem som er korrekt utført, noe du sikkert gjør siden du har lært riktig teknikk, er 30 veldig bra!

men når jeg stårta igjen etter 3 år uten trening klarte jeg bare 3 :o Sykt hvor mye muskler man mister, å hva man faktisk kan trene seg opp til hvis man bestemmer seg...

Absolutt.

Kjipt å begynne på nytt igjen, jeg har også hatt lang treningspause før jeg begynte skikkelig igjen for en stund siden.

Men det er ikke så vanskelig å forbedre seg heller - det krever bare jevnlig innsats. Og litt banning og sverting på veien. :P

Venninna mi har alltid vært supersterk i aremene, tror hun har det medfødt.. i motsetning til meg som må trene meg til å bli strek i armene :-?

De aller fleste jenter har problemer med å ta mange armhevinger; mange har problemer med å ta èn, til og med.

Jeg har også en venninne som aldri trener, men som er råsterk i armene - tar chins som bare det - DET er urettferdig. :wink:

Gjest instruktør
Skrevet
Når eg trenar pushups får eg så store biceps. Det skal så lite til' date=' så eg trenar kun triceps![/quote']

Da gjør du noe feil.

Normale pushups tar i all hovedsak på pectoralis(brystmuskel) og sekundært på triceps.

Skal overhodet ikke ta på biceps.

Gjest Daniella_
Skrevet

Kanskje det var triceps hun egentlig mente? ;)

Skrevet

Normale pushups tar i all hovedsak på pectoralis(brystmuskel) og sekundært på triceps.

Det kommer litt an på hvordan du tar dem, men det er ihvertfall triceps ja, og ikke biceps.

Godt mulig hun bare skrev feil. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...