Gå til innhold

Hvorfor stenges ikke gamlinger inne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Blir så jævla frustrert.. på hver eneste handletur, eldre på 60/70++, både mann og kone, vandrer fritt rundt i butikkene, som om ingenting var skjedd..

Burde ikke disse nektes å gå ut? Burde ikke myndighetene sørget for at andre kan handle varer og annet forbruksmateriell for dem?

Anonymkode: 3dae1...65b

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du sier noe, de burde iallefall ha vært nektet sykehusplass og intensivbehandling om de blir smittet.

Anonymkode: 233ee...1d6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal de nektes? hvor skulle eventuelt aldersgrensa gått for de som blir buret inne?

Anonymkode: 0006a...44b

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor det da? Du må helst komme med gode argumenter når du i utgangspunktet bare kommer med vås! Du virker irritert fordi du må handle i samme butikk som eldre mennesker...

Anonymkode: 9ce6f...c4d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir så jævla frustrert.. på hver eneste handletur, eldre på 60/70++, både mann og kone, vandrer fritt rundt i butikkene, som om ingenting var skjedd..

Burde ikke disse nektes å gå ut? Burde ikke myndighetene sørget for at andre kan handle varer og annet forbruksmateriell for dem?

Er du en av de overflødige, kommunalt ansatte som sitter hjemme og drikker kaffe mens du hever full lønn betalt av nå permitterte, ærlige skattebetalere ansatt i privat sektor? :ler: 

Hvorfor skulle de nektes å gå fritt i butikkene? Tror det hadde blitt bedre om de måtte fres i bånd?

Kanskje det hadde vært en enda bedre ide med en laveste aldergrense for å være på nettet?  :klo: 

Anonymkode: 49ec0...dcb

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nå ødelegger vi hele vårt samfunn, samtidig som barn undervise hjemme i kombinasjon med hjemmekontor. Folk jobber fra morgen til kveld, mens bedriftene kollapser og synker ned i avgrunnen. Alt for å strekke ut kurven og hindre at de eldre blir smitta i stor grad. 

Når de eldre får samme pensjon som før, og flyr rundt som før, blir folk provoserte. Nå må de kjenne sin besøkelsestid og holde seg i isolasjon!

Anonymkode: af9ad...af1

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner TS godt jeg! De samler jo seg i klynger med oksygentanker og gudene vet hva på kjøpesenter blant annet som om ingenting har skjedd..

Er det ikke for blant annet de eldre vi holder oss hjemme?

Anonymkode: c04dc...bd5

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjønner TS godt jeg! De samler jo seg i klynger med oksygentanker og gudene vet hva på kjøpesenter blant annet som om ingenting har skjedd..

Er det ikke for blant annet de eldre vi holder oss hjemme?

Oksygentanker?

Anonymkode: 1fe39...e8d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Oksygentanker?

Beklager skrivefeilen, men du skjønner hvor jeg vil.

Skrevet

Send gamlingene på hytta😆

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De er i risikogruppen, og det vet de. De velger nå å leve sitt liv og det må vel respekteres. Veldig mange eldre er fornøyde med sitt liv og føler livet de har levd er godt og har ikke det higet etter å bli 100 år.

Anonymkode: 2fe1c...7a6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

De er ikke redde for å dø. Å stenge de inne i livets sluttfase ville være temmelig uetisk. Så lenge de ikke gjør noe ulovlig, har ikke vi andre noe vi skulle ha sagt.

Anonymkode: 5f60a...852

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nå gjetta jeg bare på at det var det du satt spmtegn ved. Men ja, de har sånne tanker oppi disse trilleveskene med sånne plast greier i nesa som på sykehuset. 

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette skal bli en fin tid du. Nei, ingen kan nektes å gå ut hvis man er frisk, enten man er ung eller gammel.

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sier noe, de burde iallefall ha vært nektet sykehusplass og intensivbehandling om de blir smittet.

Hva slags neandertalerland tror du at vi lever i? Dette er Norge. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå gjetta jeg bare på at det var det du satt spmtegn ved. Men ja, de har sånne tanker oppi disse trilleveskene med sånne plast greier i nesa som på sykehuset. 

Har jeg aldri sett at noen har.

• Liker 4
Skrevet

Jeg opplever hvertfall med min farmor at hun rett og slett ikke skjønner greia. Inviterer til fullt bursdagsbesøk, og blir skuffa når folk enten ikke vil komme, eller kommer i mindre grupper fordelt ut over dagen. Hun er 85 år, har ingen sykdommer eller noe, men er generelt sett litt "skrøpelig". Jeg tror ikke hun hadde taklet hverken en alvorlig influensa eller corona. 

Jeg har forsøkt å forklare henne at jeg gjerne kan handle for henne, men at hun ikke kan få være med grunnet fare for smitte. Har også sagt at det ikke er noe problem om hun går seg en tur ute, men at hun bør holde seg unna steder med mye folk, som f.eks. kjøpesenteret. 

Men hun skjønner det rett og slett ikke. Hun ser ikke at hun har nedsatt allmenntilstand, ser ikke at hun er i risikogruppe, og ser heller ikke helt hvor alvorlig dette faktisk er. Og jeg tror det går igjen hos mange eldre. De kjeder vettet av seg hjemme, ser ikke på seg selv som spesielt utsatt - de bor jo tross alt ikke på pleiehjem, og vil ut å være sosial med de vennene de har igjen. 
Nå har vi vært litt strenge med farmor, og jeg tror hun synes vi er fryktelig kjipe. Men hun er jo en av våre favorittmennesker, og vi vil ha henne her så lenge vi kan. Men jeg blir også frustrert, både av henne og hennes jevnaldrene som sitter på kafeen på senteret og spiser kake og drikker kaffe som om alt var helt normalt.
En ting er at de kanskje ikke er redd for å dø, osv, som noen andre her skriver, men at de ikke selv forstår at de bidrar til smittespredning slik at andre som kanskje ønsker å leve kan dø, er ganske rimelig irriterende. 

Men det sagt, så er jeg selvsagt ikke enig at de bør sperres inne på noen måte, men det hadde vært fint om de også ville bidra på lik linje med oss andre. 

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi de er gamle og har gått ut? Funker ikke det vet du når ungdommen ikke vil laste ned sporingsappen sånn at myndighetene kan se at gamlingene ble smittet av han som er russ i år og bare skulle ha 3 kasse øl.

Anonymkode: 49ec0...dcb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, EmKay skrev:

En ting er at de kanskje ikke er redd for å dø, osv, som noen andre her skriver, men at de ikke selv forstår at de bidrar til smittespredning slik at andre som kanskje ønsker å leve kan dø, er ganske rimelig irriterende. 

Hva har dette spesielt med gamle å gjøre? Synes jeg ser den type mennesker i alle aldre.

Anonymkode: 5d7b2...c85

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bor de i omsorgsboliger eller på sykehjem er det allerede praksis.  

Anonymkode: 003fd...040

• Opprett ny...