Gå til innhold

Sykt barn dager/fravær ved barnepassers sykdom

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De utvidede sykt barn dagene/ fravær ved barnepassers sykdom, kan jeg og min mann benytte oss av det i vårt tilfelle:

Jeg jobber i turnus og har en samfunnskritisk funksjon. Mannen min jobber fulltid og har ikke mulighet til å ha hjemmekontor. Etter at skolene stengte har vi hatt tilbud om å ha barnet på 8 år på skolen, men vi har ikke benyttet oss av det da vi har personer i hjemmet som er i risikogruppen. 

Jeg har noen få dagvakter hver måned, og disse dagene er det vanskelig å få til å gå opp. Kan vi benytte oss av sykt barn dager disse dagene? 

Anonymkode: 76c7a...f13

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har dere en som bor i deres hjem som er innenfor de risikogruppene på lista som Barnelegeforeningen publiserte i går?

Anonymkode: 849f8...89f

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere en som bor i deres hjem som er innenfor de risikogruppene på lista som Barnelegeforeningen publiserte i går?

Vi har ikke barn i risikogruppa. Mannen min er i riskogruppa. Han har to av sykdommene som er forbundet med risiko. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke barn i risikogruppa. Mannen min er i riskogruppa. Han har to av sykdommene som er forbundet med risiko. 

Hvis han ikke holder seg hjemme, vil det uansett være vanskelig å argumentere for å ha barnet hjemme (hvis du tenker etter at skolen åpner igjen?). Jeg tror han skal kunne søke om tilrettelagt arbeid, mener det stod som anbefaling fra FHI. 

Fram til skolen åpner, kan dere derimot benytte dere av disse omsorgsdagene der dere ikke får det til å gå opp på annet vis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...