AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #1 Skrevet 16. april 2020 Hva bruker dere kvinner i 40 årene å gå kledd i sånn til hverdags ? Anonymkode: 541c8...35f
Chakalaka Skrevet 16. april 2020 #2 Skrevet 16. april 2020 For min del: det samme som når jeg var i 30-årene 😉 Jobber på skole, outfiten er vanligvis jeans, en eller annen kul topp/skjorte (ikke «finskjorte», mer litt oversized, nå om dagen digger jeg old school skate-ruter), en kul genser/hettegenser og sneakers, helst adidas. Til fest blir det gjerne svarte «skinnbukser» eller skjørt- med en eller annen topp. Pleier å få masse komplimenter og føler meg fin ✌🏻(42) 5
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #3 Skrevet 16. april 2020 Kjærring 😁👍. Kort hår. Flate sko. Er student for tida, så det blir helst noe varmt, siden forelesningssalen alltid er kald. Dvs ull og dongeri. Anonymkode: 65d0e...dd5
Nokia Skrevet 16. april 2020 #4 Skrevet 16. april 2020 Prøver å ha en kul, voksen stil.... Feks skinntights, hvit skjorte og dr.martens. Eller satenskjørt med chunky genser til. Elsker å gå med kjoler, så bruker mye kjoler med joggesko/chunky sneakers til . I går var antrekket en svart strikket kjole med rysjer, jeansjakke, svart strømpebukse og svarte dr.martens. Får ofte mye komplimenter for stilen min. 2
skruf Skrevet 16. april 2020 #5 Skrevet 16. april 2020 Jeg bruker mye kjoler, helt enkle hverdagskjoler. Gjerne ullkjoler om vinteren. Bruker som oftest sneakers eller Dr Martens til kjolene, sandaler eller sneakers om sommeren. Skjørt og en enkel overdel bruker jeg også. Ellers så bruker jeg bootcut-jeans fra levis, eller cordbukser fra Louis. Har også ei godt brukt levis 501 som jeg liker godt. Liker ikke trange bukser pga jeg er lang og tynn, får mere former med bootcut-jeans eller typ boyfriendjeans. Med enten plain tskjorte til, bomullsbluse eller ullgenser. Lærte meg å strikke for to år siden, så bruker endel hjemmestrikka gensere fra petite knit og guttenogstrikkemor Har en ganske laidback stil, bryr meg ikke om motebildet men kjører egen stil. Får ofte komplimenter for hvordan jeg er kledd selv om jeg har et så avslappet forhold til mote som jeg har. Bruker lite sminke og håret får leve sitt eget liv. Har langt hår med krøller, så er heldig sånn sett siden håret ikke krever at jeg må gjøre mye med det for at det skal se ok ut og håret passer inn med klesstilen min. 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #6 Skrevet 16. april 2020 Jeg har dresscode på jobb, så etterhvert har det blitt til at hverdagsgarderoben min og denne flyter litt sammen. Vil si den er veldig klassisk og stilren. Eier ikke en eneste jeans. Jeg har nok 10+ sorte kjoler, de fleste ettersittende, men dekkende i snittet. Hiver et ullskjerf over skuldrene om jeg vil se litt mindre pyntet ut. Sorte chinos med hvit eller blå linskjorte, eller bluser med mønstre. Gjerne blazer om jeg er på jobb. Om sommeren går det mest i kjoler, gjerne omslagskjoler til fritid, og figurnære kjoler uten ermer til jobb. Før brukte jeg ofte hæler, men her har jeg nok begynt å bli gammel, og liker det mer bekvemt. Om vinteren er det klassiske ankelstøvletter i sort eller mørkebrunt skinn. Om sommeren liker jeg ballerinas, eller sandaler om det er veldig varmt. Av ytterplagg går det i lange ullkåper i sort og kamel på vinteren, har en skikkelig parkas for kalde dager, burberry trench vår og høst, og blazer om det er en kjølig sommerdag. Anonymkode: aa574...272
Roci Skrevet 16. april 2020 #7 Skrevet 16. april 2020 (endret) Smale jeans, casual dressbukser, ankelboots, sneakers, tynne strikkegensere, av og til med skjorte/bluse under, topper m/cardigan eller dressjakke, innimellom skjørt eller kjole. Mye nøytrale farger. Bruker samme klær til jobb og fritid. Liker å pynte meg til fest, men det blir jo mye sort, da. Ganske kjedelig, med andre ord, men holder på med å legge om til en litt mer feminin og fargerik stil🙂 Endret 16. april 2020 av Roci 1
Gjest Aniita Skrevet 16. april 2020 #8 Skrevet 16. april 2020 Liker å kle meg i klær som er klassiske, elegante og tidløse. Går i bukser som er vide, ala selskapsbukser, og aldri i dongeri da jeg syns det fremhever rompe og lår på meg 😄 Elsker å gå i lange, litt vide silkebluser, i jordnære farger som hvit, grå, lysrosa, lysblå, beige. Gjerne med en lang cardigan over, av ull. Om sommeren liker jeg å gå med åpen dressjakke. Av sko, så bruker jeg Frontrow Trainers, hvite, av LV, gjerne året rundt (er ikke noe særlig vinter her jeg bor) Og ballerinaer med god såle, fra Gabor. Er også glad i silkeskjerf/sjal.
Trolltunge Skrevet 16. april 2020 #9 Skrevet 16. april 2020 (endret) Jeg liker å kle meg feminint. Det går mest i kjoler og sko med høye hæler. Jeg tviler på at jeg noen gang vil klippe håret kort, uansett hvor gammel jeg blir. Selvfølgelig kler jeg meg mer praktisk til trening og jobb i hus og hage, men selv hjemme på kvelden, etter trening eller jobb i hus og hage, tar jeg en dusj og tar på meg en kjole. For hjemmebruk og avslapning selvfølgelig en behagelig bommulskjole, men jeg føler meg ikke vel i joggebukse eller andre "koseklær" enn kjole. Da føler jeg meg bare bomsete og kledd for å ta et tak, ikke avslappet og fri. For meg representerer det å bytte til en behagelig kjole at nå har jeg fri. På jobb også er kjoler foretrukket, såpass at jeg innimellom får kommentarer på det om jeg velger bukse. Selv når jeg velger bukse er stilen absolutt feminin. Pen bukse og en fin topp, høye hæler og en feminin kåpe/jakke. Jeg tror at jeg foretrekker det slik fordi jeg er en kvinne med ganske mandige interesser, og mentalitet også egentlig. Jeg var en guttejente da jeg vokste opp, og passet egentlig bedre sammen med gutta og deres interesser enn det typiske jentete. Jeg ble en kvinne som på mange måter ikke alltid er utpreget kvinnelig i hvordan jeg tenker og hva jeg liker å gjøre, så jeg antar at det å være feminin også skaper en balanse i det, for meg selv. For jeg har aldri ønsket å være gutt eller mandig, det har seg bare slik at jeg synes "gutteting" er mer interessante og spennende enn typiske kvinnelige interesser, og jeg relaterer meg vel så ofte til tankemåter og prioriteringer som fremheves som "Typisk menn!". I forhold har jeg også ofte relatert meg til utfordringer menn ofte har i relasjoner. Det er ikke jeg som har vært mest følsom, romantisk, hatt behov for å prate mye om følelser, måtte ha alt trygt og fint for å ha lyst på sex og blitt såret av at den andre prioriterer annet. Jeg har heller vært litt "Øh? Det er jo menn som er slik!", for det er hva jeg har opplevd. I og med at jeg ikke er så "feminin" på dette er det menn jeg har hatt forhold til som har fått den "rollen". Eller de har liksom tatt den, kanskje litt i forskrekkelse over at jeg ikke er slik? Det de ofte synes kvinner er for opphengt i ble et savn når det uteble? Jeg kunne så fort blitt litt mandig. Kanskje for mandig. For meg selv også. Så jeg balanserer det med å kle meg veldig feminint når jeg kan. Fordi jeg er kvinne og absolutt ønsker å være det. Så kan jeg tillate meg selv å være ikke så "typisk kvinne" på andre måter, og det er en balanse i det, for meg iallefall. Gjør at det ikke er tvil om min klare identitet som kvinne. Selv om "typisk kvinner" veldig ofte blir "Øh???" for min del. Hvordan vi kler oss har nok mye med annet enn ren stil å gjøre. Bekledning kommuniserer noe, og det kan også være et forsøk på å skjule noe. Det kan både vise identitet, og være forsøk på å skape identitet og tilhørighet. Folk som forsøker hardt å passe inn i forhold til en klasse og "status" de egentlig er usikre på om de er bra nok for er for eksempel veldig opptatt av både egen og andres stil og bekledning. Å ha det rette og se riktig ut er ekstremt viktig for dem. Dette med hvordan vi kler oss er egentlig veldig spennende. Også det å tilsynelatende overhodet ikke bry seg om hva man trekker på seg. Bekledning og hvor mye/lite man bryr seg om det avslører mye om personer, og om man er ærlig med seg selv til og med om oss selv. Hva er det vi ønsker å markere og kommunisere? Eller skjule? Hvordan vi kler oss er ikke tilfeldig. Du ts spør om hvilken stil vi har. Det mer interessante er hvorfor vi har stilen vi har. Uavhengig av alder. Endret 16. april 2020 av Trolltunge 1
skruf Skrevet 17. april 2020 #10 Skrevet 17. april 2020 Jeg liker forresten veldig godt høye hæler og gikk ofte med høyhælte sko før. Men etter en skade der jeg måtte operere og stive av nederste del av ryggen så er høye hæler nesten en umulighet. Blir for smertefullt. Men jeg bruker høye hæler i en kort tidsperiode når det er noe spesielt jeg pynter meg til, f.eks bryllup (må ta av skoene innimellom), julebord, losjemøte, 17 mai (men vurderer å kjøpe nye bunadsko som er flate)
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #11 Skrevet 17. april 2020 Når er det man må kle seg mer gammelmodig? Er 35 selv og føler jeg nærmer meg middelaldrende 😕 Hvordan blir livet om 10 år lurer jeg på. Merker man at kroppen blir eldre når man har passert 40 år? Tenker mye på dette for tiden. Anonymkode: a68fd...bdf
skruf Skrevet 17. april 2020 #12 Skrevet 17. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når er det man må kle seg mer gammelmodig? Er 35 selv og føler jeg nærmer meg middelaldrende 😕 Hvordan blir livet om 10 år lurer jeg på. Merker man at kroppen blir eldre når man har passert 40 år? Tenker mye på dette for tiden. Anonymkode: a68fd...bdf Det er jo ingen regel som sier at du må kle deg gammelmodig når du blir eldre, kle deg sånn som du liker å kle deg Jeg er litt over 40 og ser ikke på meg selv som middelaldrende akkurat. Kroppen min endret seg ikke noe særlig etter at jeg ble 40, jeg er fortsatt slank/tynn (bmi på 18 sist jeg veide meg) og godt trent. Er faktisk i bedre fysisk form nå enn da jeg var 30 siden jeg de siste 10 årene har trent mye og har en aktiv livsstil+har blitt mere bevist på kosthold. Moren min er 63, hun kan kanskje betegnes som middelaldrende. Men man nå ikke kle seg helt «kjerring» da heller. Det er ingen regel for det. Moren min f.eks har halvlang bob, naturlig mørkt hår med noen grå striper i (som har oppstått det siste året). Hun går som oftest kledd i skinny jeans og bluser eller strikkagenser. Eller skjørt som går til knærne og tskjorte om sommeren. Det eneste jeg unngår av klær pga alder tror jeg må være at jeg bruker ikke ekstremt korte skjørt og shorts, sånn typ shorts som er så korte at halve rumpeballen henger ut. Men jeg bruker gjerne skjørt som går til midt på låret, dog ikke så kort at jeg ikke kan bøye meg uten at trusa vises. Jeg bruker heller ikke korte magetopper, men kan gjerne ha en topp som går kant i kant eller rett over bukselinningen. Jeg unngår også gjennomsiktige overdeler. Men dette er mitt valg og ingen fasit
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #13 Skrevet 17. april 2020 Det varierer. Kan bruke kjole, skjørt, dressbukser, chinos, blazer, fine bluser, hettegenser, dr Martens, sneakers og ballerinasko. En dag kan jeg gå med band t-skjorte og jeans, neste kan jeg bruke dress. Jeg vil ikke avgrense meg, min personlighet, mine valg eller mine klær ut i fra verken kjønn eller alder. Det eneste jeg nesten aldri gidder å bruke, er høyhælte sko. Jeg synes det er upraktisk og hemmende. Jeg trenger noe jeg kan bevege meg fort i. Jeg synes også kategorier som «feminint» og «maskulint» er begrensende og gammeldags. Alle kan være som de vil uten å måtte settes i bås eller bli kategorisert. Jeg blir utålmodig og irritert på de som stadig må båstenke på kjønn. Anonymkode: f12c0...ae5 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #14 Skrevet 17. april 2020 Er forresten kvinne, 47 år, med langt naturlig blondt krøllete hår med gråhvite striper, middels slank og middels høy. Anonymkode: f12c0...ae5
Perelandra Skrevet 17. april 2020 #15 Skrevet 17. april 2020 God gammeldags kjerringstil ... eller rettere sagt synes jeg ikke det selv, men hvis jeg skal tro en del tidligere innlegg her på KG, har jeg kjerringstil. Jeg er glad i farger og mønstre, og vil selv si at jeg har en fargerik, kreativ og kanskje også litt romantisk stil. I tillegg vil jeg at klærne skal være behagelige å bruke. Jeg fyller femti i løpet av dette året, og har i all hovedsak hatt den samme stilen de siste 20-årene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå