Gå til innhold

Hva sa jeg? Ny studie: Hold avstand til folk fram til 2022

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ny studie: Hold avstand til folk fram til 2022

Forskere ved Harvard tror vi kan bli nødt til å holde fysisk avstand til familie og venner helt fram til 2022.

Dette sa jeg allerede for over 1 mnd siden. 😄 Stenger ned, for så å åpne opp, også må man stenge ned igjen. :P 

Nei, virker ikke særlig gjennomtenkt.

Anonymkode: 53e39...6a2

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare hypoteser.

• Liker 7
Gjest Ringreven
Skrevet

Kanskje ikke tro på alt du leser i media.

AnonymBruker
Skrevet

Dette blir så psykisk hardt og uutholdelig for mange, at psykiatrien blir oversvømt med henvendelser og innleggelser. Folk har behov for fysisk kontakt. Så dette vil da si at de som bor alene ikke skal ha noe fysisk kontakt med noen på hele to år? Ingen kan få seg kjæreste, besteforeldre får ikke klemme sine barnebarn? Hvordan har de tenkt å håndtere alle depresjonene som kommer fordi folk er ensomme og skriker etter berøring? 

Anonymkode: 74b96...38a

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Hva er egentlig problemet ...?

De som satt i Auschwitz hadde andre ting å tenke på enn å gi hverandre klemmer, og antall psykiske problemer blant de innsatte var lik null. Det gjaldt å overleve, og tilpasse seg for å klare dette.

Samme situasjon nå - det er unntakstilstand, og man må tilpasse seg dette. Hadde man strandet alene på en øde øy, hadde man opplevd samme problem; ingen klemmer, ingen sex, ingen menneskelig kontakt. So what?

At man har det vanskelig i en lengre periode, er ikke synonymt med at man ikke kan takle det. De som levde under 2. verdenskrig hadde det heller ikke enkelt, men overlevde.

Like greit å venne seg til at livet ikke er en dans på roser.

Anonymkode: b0c65...860

• Liker 17
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forskere ved Harvard tror vi kan bli nødt til å holde fysisk avstand til familie og venner helt fram til 2022.

Ok, så de tror ikke det kommer vaksine neste år? Slik som de fleste andre tror...

Skrevet

Lykke til med å ikke ha kontakt med andre til 2022. Jeg tror det er "umulig". Men om du personlig vil gjennomføre er det jo ikke noe problem. Kjør på 👍🏻

De hadde garantert fysisk kontakt med hverandre under krigen og i fangeleir. Jeg er sikker på de trengte trøst og nærhet. 

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er egentlig problemet ...?

De som satt i Auschwitz hadde andre ting å tenke på enn å gi hverandre klemmer, og antall psykiske problemer blant de innsatte var lik null. Det gjaldt å overleve, og tilpasse seg for å klare dette.

Samme situasjon nå - det er unntakstilstand, og man må tilpasse seg dette. Hadde man strandet alene på en øde øy, hadde man opplevd samme problem; ingen klemmer, ingen sex, ingen menneskelig kontakt. So what?

At man har det vanskelig i en lengre periode, er ikke synonymt med at man ikke kan takle det. De som levde under 2. verdenskrig hadde det heller ikke enkelt, men overlevde.

Like greit å venne seg til at livet ikke er en dans på roser.

Hvem sa at ingen hadde fysisk kontakt med hverandre under krigen? Storfamilier bodde som regel sammen, naboer hjalp hverandre, det er født en flust med barn mellom 1940 og 1945, er det jomfrufødsel da? Siden folk ikke hadde sex? 

• Liker 20
Skrevet

Det er bare en studie. Uansett gidder ikke folk være med på slikt, de fleste er ikke redd dette viruset. (Og jeg gidder ikke av solidaritet)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvem sa at ingen hadde fysisk kontakt med hverandre under krigen? Storfamilier bodde som regel sammen, naboer hjalp hverandre, det er født en flust med barn mellom 1940 og 1945, er det jomfrufødsel da? Siden folk ikke hadde sex? 

Jeg skrev ikke at folk ikke hadde menneskelig konttakt, men dette:

De som levde under 2. verdenskrig hadde det heller ikke enkelt, men overlevde.

Det å måtte stå i timevis i kø utenfor butikken fra grytidlig morgen for å få tak i mat, dag etter dag i fem år, risikere å bli tatt med til Victoria Terasse og torturert av Gestapo, havne bak piggtråd i en konsentrasjonsleir i Tyskland eller Polen, eller se noen i familien sin bli henrettet var kanskje litt mer kjedelig enn å holde sosial avstand en tid ...?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev ikke at folk ikke hadde menneskelig konttakt, men dette:

De som levde under 2. verdenskrig hadde det heller ikke enkelt, men overlevde.

Det å måtte stå i timevis i kø utenfor butikken fra grytidlig morgen for å få tak i mat, dag etter dag i fem år, risikere å bli tatt med til Victoria Terasse og torturert av Gestapo, havne bak piggtråd i en konsentrasjonsleir i Tyskland eller Polen, eller se noen i familien sin bli henrettet var kanskje litt mer kjedelig enn å holde sosial avstand en tid ...?

Jeg har stått i timelange køer for å få tak i mat, hadde matrasjoner på nittitallet der jeg kommer fra. Likevel er det svært tungt og deprimerende å ikke ha kontakt med noen i to år. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette sa jeg allerede for over 1 mnd siden. 😄 Stenger ned, for så å åpne opp, også må man stenge ned igjen. :P 

Nei, virker ikke særlig gjennomtenkt.

Du er jo virkelig noe for deg selv. Hvor har du vært i denne krisen? Du må jo straks melde deg til tjeneste hos Høie eller FHI!!!! Norge trenger slike eksperter som deg!

Anonymkode: 32a70...cc7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Dette sa jeg allerede for over 1 mnd siden. 😄 

Godt du synes dette er morsomt.

Og så bra du er en av vedig få som har skjønt det! Dette er vel den eneste studien som er gjort på det, og hvis det kommer flere så får de sikker nøyaktig samme resultat.

Anonymkode: ffa5a...62d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har stått i timelange køer for å få tak i mat, hadde matrasjoner på nittitallet der jeg kommer fra. Likevel er det svært tungt og deprimerende å ikke ha kontakt med noen i to år. 

Forstår at det kan være tungt til å begynne med, men det er jo ikke snakk om å kutte ut all kontakt; man kan snakke sammen i telefonen, skrive til hverandre, og omgås en nær venn eller to for eksempel ved å gå på turer sammen.

Det eneste man går glipp av, er den menneskelige berøringen, men Nelson Mandela hadde det heller ikke så greit der han satt i fengsel. Når han klarte seg gjennom alle disse årene i fengsel og isolasjon, så hvorfor kan ikke også vi klare det ...?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Forskere er nesten like lite smarte som folk flest, men de er enda mer opptatte av oppmerksomhet enn folk flest. Denne komboen gjør at mye rart lekker ut til media, som resultatene av denne "studien". De har bare fått bekreftet noe de selv trodde på i utgangspunktet, den som leter den finner. Selvsagt er slike resultater tull, du må ha praktisk fornuft for å se dette, det har forskere lite av.

Anonymkode: 6fcef...d8b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår at det kan være tungt til å begynne med, men det er jo ikke snakk om å kutte ut all kontakt; man kan snakke sammen i telefonen, skrive til hverandre, og omgås en nær venn eller to for eksempel ved å gå på turer sammen.

Det eneste man går glipp av, er den menneskelige berøringen, men Nelson Mandela hadde det heller ikke så greit der han satt i fengsel. Når han klarte seg gjennom alle disse årene i fengsel og isolasjon, så hvorfor kan ikke også vi klare det ...?

Han satt i fengsel.  Mener du at alle vi skal sitte i fengsel? Hva vet du om hvilke psykiske problemer han fikk i ettertid? Vet du noe om fangenes psyke etter sonet fengselsstraff? 

Små babyer kan dø uten berøring. Voksne dør ikke, men kan få varige skader. Og seriøst, e-post og Skype er ikke det samme. 

Jeg har for øvrig både samboer og barn. Så jeg er "safe" i så måte. Men tenker på dem som er single, bor alene osv. Over 1 million nordmenn bor alene. Skal alle disse klare seg uten noe som helst fysisk kontakt i to år? 

Og tro meg, hvis folk uten samboer eller ektefelle ikke får lov til å ha sex i to år, vil voldtektstallene skyte i været. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Han satt i fengsel.  Mener du at alle vi skal sitte i fengsel? Hva vet du om hvilke psykiske problemer han fikk i ettertid? Vet du noe om fangenes psyke etter sonet fengselsstraff? 

Små babyer kan dø uten berøring. Voksne dør ikke, men kan få varige skader. Og seriøst, e-post og Skype er ikke det samme. 

Jeg har for øvrig både samboer og barn. Så jeg er "safe" i så måte. Men tenker på dem som er single, bor alene osv. Over 1 million nordmenn bor alene. Skal alle disse klare seg uten noe som helst fysisk kontakt i to år? 

Og tro meg, hvis folk uten samboer eller ektefelle ikke får lov til å ha sex i to år, vil voldtektstallene skyte i været. 

Jeg er singel, lever alene, og kommer til å klare dette uten å måtte voldta eller gå løs på noen.

Ja, Nelson Mandela satt i fengsel, og hva med andre som har sittet i et amerikansk fengsel i flere tiår etter å ha blitt uskyldig dømt ...?

Slik er livet. Ting skjer. Et jordskjelv, et vulkanutbrudd, en naturkatastrofe. Et virus.

Nå er vi alle "uskyldig dømt" av viruset, men hvis man vil legge skylden på noen, kan man takke kineserne eller dem som tok med seg smitten til Norge og måtte leve "som normalt" etter å ha kommet hjem fra utlandet.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er singel, lever alene, og kommer til å klare dette uten å måtte voldta eller gå løs på noen.

Ja, Nelson Mandela satt i fengsel, og hva med andre som har sittet i et amerikansk fengsel i flere tiår etter å ha blitt uskyldig dømt ...?

Slik er livet. Ting skjer. Et jordskjelv, et vulkanutbrudd, en naturkatastrofe. Et virus.

Nå er vi alle "uskyldig dømt" av viruset, men hvis man vil legge skylden på noen, kan man takke kineserne eller dem som tok med seg smitten til Norge og måtte leve "som normalt" etter å ha kommet hjem fra utlandet.

Du vet ikke hva du klarer i 2022 og hvordan din psyke kommer til å se ut. Tenk også på alle som ikke får barn som følge av slike tiltak. Alle som ikke kan finne seg partner i to år, og da er toget kanskje allerede gått når det gjelder det å få barn. Det er ikke gunstig at det fødes for få barn i Norge nå som vi sender utenlandske arbeidstakere hjem og stenger samfunnet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For øvrig tror jeg nok at voldtektstallene går opp hvis ingen single menn kan få seg noe i to år. Utenlandske arbeidere er sendt hjem, og det er derfor heller ikke mulig for dem å kjøpe sex. Siden voldtekt er en forbrytelse som nærmest er straffri i Norge (statistikk fra Amnesty, ikke mine ord), vil nok dessverre flere begå slike handlinger for å tilfredsstille seg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Viber da mange her inne som har prøvd å forklare at viruset ikke forsvinner uten videre.

Vi må regne med en viss sosial distansering i ganske lang tid, tror jeg, men det er klart samfunnet ikke kan stenges ned så lenge. Gradvis åpning og gradvis flere smittede er cluet. Hysteri og evig isolasjon er derimot like ødeleggende som å gi fullstendig faen.

Anonymkode: e375b...748

• Liker 7
  • Opprett ny...