AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #1 Skrevet 15. april 2020 Jeg er ikke den beste på dating. Når jeg liker en mann så gir jeg mye av meg selv, svarer veldig entusiastisk og varmt på meldingene jeg får for eksempel. Men skal man egentlig være litt mer avholdende i begynnelsen? Er det kjedelig for en mann om jenta er tydelig på at hun liker ham? Har en mann jeg liker godt (vi er i begynnelsen av datingen), men vet ikke helt om jeg viser for mye engasjement ovenfor ham eller om jeg burde tone det ned? Det å skulle være mer nøytral føles så kaldt på en måte, og er veldig utypisk meg? Hva vil det si å la mannen få jakte litt? Og faller det naturlig for dere andre, eller synes dere også det blir noe falskt over det? Jeg har alltid tenkt at det beste er å være seg selv og er ingen tilhenger av å spille spill. Men jeg trenger råd slik at jeg ikke graver min egen grav med å gi denne fyren for mye positiv oppmerksomhet Anonymkode: f6d05...5e3
Cya89 Skrevet 15. april 2020 #2 Skrevet 15. april 2020 jeg sjekket opp en dame en gang som gikk på universitetet og en annen dag så lot hun som om hun ikke så meg. Jeg tenkte enten så leker hun hard to get eller så har hun fått en type allerede. Jeg tippet det var den siste og lot henne være. Så problemet for oss menn er at vi ikke kan vite om det er hard to get play eller om hun faktisk ikke er interessert. Det kan være begge deler. Og hvis vi skal fortsette å presse på i den tro at hun leker hard to get, kan vi bli anmeldt for voldtekt til slutt. 4
Rosatoast Skrevet 15. april 2020 #3 Skrevet 15. april 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke den beste på dating. Når jeg liker en mann så gir jeg mye av meg selv, svarer veldig entusiastisk og varmt på meldingene jeg får for eksempel. Men skal man egentlig være litt mer avholdende i begynnelsen? Er det kjedelig for en mann om jenta er tydelig på at hun liker ham? Har en mann jeg liker godt (vi er i begynnelsen av datingen), men vet ikke helt om jeg viser for mye engasjement ovenfor ham eller om jeg burde tone det ned? Det å skulle være mer nøytral føles så kaldt på en måte, og er veldig utypisk meg? Hva vil det si å la mannen få jakte litt? Og faller det naturlig for dere andre, eller synes dere også det blir noe falskt over det? Jeg har alltid tenkt at det beste er å være seg selv og er ingen tilhenger av å spille spill. Men jeg trenger råd slik at jeg ikke graver min egen grav med å gi denne fyren for mye positiv oppmerksomhet Anonymkode: f6d05...5e3 Gir han deg noe positiv oppmerksomhet, og er entusiastisk ovenfor deg, da? Og hva mener du med "for mye positiv oppmerksomhet" o.l . Er det snakk om "ut av det blå" eller skryter/roser du han når han forteller ting? Jeg er en tilhenger av å være seg selv, noe jeg alltid har vært og kommer til å være. Samme om det handler om gutter eller ikke, nå er jo jeg forlovet og dater ikke heller, da.. Men når det er sagt, så har jeg alltid vært med selv på godt og vondt, men jeg viser ikke HELE meg i "starten", man skal bli kjent og det er kanskje greit å ikke være helt over-kill i begynnelsen. Får man følelser for hverandre, eller liker hverandre - så aksepterer man den andre uansett. Tenker jo at hvis du er svært entusiastisk og er veldig på å gi mye positiv oppmerksomhet, så er det over-kill og blir fort veldig unaturlig i og med at han evt kan miste interessen ved ett punkt. Fordi han vet akkurat hvor han har deg, og du rett og slett virker litt kjedelig. Menn liker også det mystiske og "hemmelighetsfulle", ikke at man er "hemmelighetsfull", håper du forstår hva jeg mener 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #4 Skrevet 15. april 2020 Når jeg dater så er responsen jeg får fra henne avgjørende for hva jeg selv gjør. Hvis jeg er interessert i henne og hun responderer positivt så kjører jeg på. Med en gang interessen hennes ser ut til å falle gjør min også det. Jeg er ikke interessert i noen som ikke er interessert i meg, det er bortkastet tid. Ved å spille "hard to get" diskvalifiserer du deg selv i min bok. Anonymkode: 4c60a...771 9
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #5 Skrevet 15. april 2020 Ting skal falle naturlig, alt annet ER bortkastet tid. Anonymkode: 0364d...05f 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #6 Skrevet 16. april 2020 En slik tankegang vil føre til enten: -Mannen tar hintet og lar deg være i fred. -Mannen tar ikke nei for et nei. Så får du en sånn type mann. Anonymkode: b67ca...966 10
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #7 Skrevet 16. april 2020 Dropp det tullet der. Hvis du er interessert, vis interesse. Opplever jeg at jenter legger opp til at jeg skal "jakte litt" dropper jeg henne og går videre. Orker ikke sånne leker. Anonymkode: f2084...650 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #8 Skrevet 16. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dropp det tullet der. Hvis du er interessert, vis interesse. Opplever jeg at jenter legger opp til at jeg skal "jakte litt" dropper jeg henne og går videre. Orker ikke sånne leker. Anonymkode: f2084...650 Ikke glem at noen er sjenerte. Det handler ikke om "hard to get" men mest frykt for avvisning. Og da er det best å gardere seg og late som man ikke liker personen så man slipper å bli droppet. Anonymkode: 21b9e...761 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #9 Skrevet 16. april 2020 Hvis dama ikke viser interesse, så tenker jeg at hun ikke er interessert. Da vil jeg ikke "plage" eller forstyrre henne i frykt for å være innpåsliten. Anonymkode: 20015...b96 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #10 Skrevet 16. april 2020 9 timer siden, Cya89 skrev: jeg sjekket opp en dame en gang som gikk på universitetet og en annen dag så lot hun som om hun ikke så meg. Jeg tenkte enten så leker hun hard to get eller så har hun fått en type allerede. Jeg tippet det var den siste og lot henne være. Så problemet for oss menn er at vi ikke kan vite om det er hard to get play eller om hun faktisk ikke er interessert. Det kan være begge deler. Og hvis vi skal fortsette å presse på i den tro at hun leker hard to get, kan vi bli anmeldt for voldtekt til slutt. Det handler som oftest ikke om leken "hard to get" , men muligens mest sjenase og liten selvtilitt. Prøv heller å få til et vennskap i første omgang så jenta blir trygg på at du liker henne. Deretter kan du prøve deg frem for å se hvor terrenget ligger. Anonymkode: 21b9e...761 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #11 Skrevet 16. april 2020 9 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke glem at noen er sjenerte. Det handler ikke om "hard to get" men mest frykt for avvisning. Og da er det best å gardere seg og late som man ikke liker personen så man slipper å bli droppet. Anonymkode: 21b9e...761 Du forventer at menn ikke bare skal være nødt til å ta initiativ, men også fortsette etter at du har vist at du ikke er interessert? Det er i beste fall egoistisk, og mest sannsynlig ender du opp med menn som ikke tar et nei for et nei. Anonymkode: b67ca...966 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #12 Skrevet 16. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du forventer at menn ikke bare skal være nødt til å ta initiativ, men også fortsette etter at du har vist at du ikke er interessert? Det er i beste fall egoistisk, og mest sannsynlig ender du opp med menn som ikke tar et nei for et nei. Anonymkode: b67ca...966 Foretrekker heller en mann med pågangsmot som viser interesse enn slike som gir opp med en gang. Vil heller ha en dominant mann enn en pusling. Anonymkode: 21b9e...761 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #13 Skrevet 16. april 2020 Just now, AnonymBruker said: Foretrekker heller en mann med pågangsmot som viser interesse enn slike som gir opp med en gang. Vil heller ha en dominant mann enn en pusling. Anonymkode: 21b9e...761 De fleste kvinner ser ut til å gjøre det, og det er derfor de ofte tror menn er pågående, masete, utro, sexfikserte, etc., siden det først og fremst er sånne menn som er dominante og ikke gir opp. Tror mange hadde vært mye mer tjent som sjekkingen var et samarbeidsprosjekt der begge tok omtrent like mye initiativ og viste like mye interesse. Anonymkode: f2084...650 5
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #14 Skrevet 16. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror mange hadde vært mye mer tjent som sjekkingen var et samarbeidsprosjekt der begge tok omtrent like mye initiativ og viste like mye interesse. Anonymkode: f2084...650 Da hadde nok skilsmissetallene falt betraktelig. Anonymkode: 20015...b96 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #15 Skrevet 16. april 2020 Jeg har aldri skjønt det spillet der. Jeg er kvinne, og så snart gutter/menn jeg har datet har vært "hard to get" så har jeg droppet det. Det virker som at både mange menn og kvinner liker å spille, men det gidder ikke jeg å være med på. Min nåværende samboer ble det veldig intenst med med en gang, og begge lot oss sluke inn i kjærligheten uten noe spill. Vi var ærlige om følelsene våre med en gang, og det var veldig fint. Jeg var i utgangspunktet ikke interessert i kjæreste, så jeg gjorde absolutt ingenting for å imponere. Jeg sminket og pyntet meg nesten ikke og fokuserte bare på å være meg selv fullt og helt, for jeg skulle bare ha det gøy. Det ble raskt kjæreste ut av det, men jeg er veldig glad jeg slapp den kjipe dateperioden hvor jeg skal late som at jeg er noe annet enn jeg er. Det er jo meg de til syvende og sist må leve med. Hvis du skal undertrykke den du er helt i starten kan det bli slitsomt i lengden å opprettholde det, og hvis du ender opp med å bli en annen person etter ett år eller to så er det ikke sikkert han/hun gidder å fortsette forholdet. Jeg slo opp med eksen fordi han skapte et falskt bilde i starten. Anonymkode: 78afb...ce6 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #16 Skrevet 16. april 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Foretrekker heller en mann med pågangsmot som viser interesse enn slike som gir opp med en gang. Vil heller ha en dominant mann enn en pusling. Anonymkode: 21b9e...761 Og i tillegg må han være en menneskekjenner, ev synsk, slik at han skjønner at du er med på spillet. De aller fleste av oss, som hverken er dominante eller puslinger, vi velger å tolke liten interesse som nettopp det, og tilpasser vår egen innsats deretter. Anonymkode: 9bfce...c24 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #17 Skrevet 16. april 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke glem at noen er sjenerte. Det handler ikke om "hard to get" men mest frykt for avvisning. Og da er det best å gardere seg og late som man ikke liker personen så man slipper å bli droppet. Anonymkode: 21b9e...761 Da snakker vi om noen som ikke tørr å være seg selv og sliter med usikkerhet. Hvordan skal jeg bli kjent med og finne ut om jeg liker noen som ikke klarer å være seg selv? Hvis det er slik er jeg ikke interessert før vedkommende er klar til å gi av seg selv. Anonymkode: 4c60a...771 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #18 Skrevet 16. april 2020 8 minutter siden, AnonymBruker said: Da snakker vi om noen som ikke tørr å være seg selv og sliter med usikkerhet. Hvordan skal jeg bli kjent med og finne ut om jeg liker noen som ikke klarer å være seg selv? Hvis det er slik er jeg ikke interessert før vedkommende er klar til å gi av seg selv. Anonymkode: 4c60a...771 Enig. Usikkerhet er som gift, og bør jobbes med før man går inn i noe forhold. Hilsen noen som har vært ekstremt usikker på seg selv tidligere, men jobbet med det før jeg ble sammen med noen. Anonymkode: 78afb...ce6 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #19 Skrevet 16. april 2020 De fleste gutter jeg kjenner liker ikke det "spillet" som er forventet i startet av et forhold/datingfasen. Når venninnene mine rådgir andre venninner med at de må undertrykke seg selv og sine følelser for å "spille spillet" kjenner jeg at jeg blir oppgitt. Hvorfor kan det ikke bare være så enkelt som at hvis man liker noen, så kan man få vise dette? Og ikke tenke at "nei, nå sendte jo jeg melding først forrige gang, nå er det hans tur", osv. Mine guttevenner digger når damene de treffer er litt rett frem, tør å være seg selv, og sier hva de mener. Så jeg sier - vær deg selv! Og skulle det ikke gå veien, er han ikke den rette for deg uansett. Thank you - next! Anonymkode: 402e3...4f1 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #20 Skrevet 16. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: De fleste gutter jeg kjenner liker ikke det "spillet" som er forventet i startet av et forhold/datingfasen. Når venninnene mine rådgir andre venninner med at de må undertrykke seg selv og sine følelser for å "spille spillet" kjenner jeg at jeg blir oppgitt. Hvorfor kan det ikke bare være så enkelt som at hvis man liker noen, så kan man få vise dette? Og ikke tenke at "nei, nå sendte jo jeg melding først forrige gang, nå er det hans tur", osv. Mine guttevenner digger når damene de treffer er litt rett frem, tør å være seg selv, og sier hva de mener. Så jeg sier - vær deg selv! Og skulle det ikke gå veien, er han ikke den rette for deg uansett. Thank you - next! Anonymkode: 402e3...4f1 Helt riktig, for min del er det til og med en forutsetning for at det skal kunne bli noe 😃 Anonymkode: 4c60a...771 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå