Gå til innhold

Hvordan bruker jeg frossen spinat. Noen her som bruker det og hvordan?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har altid pleid å kjøpe fersk spinat og brukt det hovedsakelig i eggerøre. Men nå siden det er corona har jeg vært veldig sjeldent i butikken  og vil hi handle så sjeldent som mulig. Det jeg gjorde da var å kjøpe frossen spinat istedenfor fersk. 

Spinat inneholder en del Vann så nå lurer jeg på om eggerøren min kommer til å bli vannete med denne frossne spinaten. Jeg er ikke så veldig fan av frossne grønnsaker for eksempel, synes de er så vannete. Jeg tørr nesten ikke å bruke den frossne spinaten nå 🤣

Har Dere noe tips om hvordan jeg kan bruke den og eventuelt hvilke retter Dere bruker det på osv?..

Anonymkode: cb026...627

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bruker i smoothie, i indiske gryter med spinatsaus, i pai, i omelett, supper, vegetarlasagne, kyllinggryter, med mer. 

Om det ikke skal være for mye vann, som i pai eller omelett, lar jeg det enten tine i et døslag, eller jeg freser raskt bort vannet i en panne. For eksempel ved pai; Da steker jeg hvitløk og løk, tar så opp i frossen spinat, og freser det sammen til vannet er borte. 

Anonymkode: 18059...991

• Liker 1
AnonymBruker

Må si jeg ble positivt overrasket, nå sist jeg kjøpte frossen spinat. Har styr unna i bortimot 20 år, den kom jo frossen i en stor blokk i gamle dager.

Jeg brukte det i en gryterett, så spilte ingen rolle, men på meg virket det som den er ganske tørr. Den er jo forvellet og presset i kuler før frysing. 

Anonymkode: 7c952...088

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...