Gå til innhold

Vanskelig med og si ifra

Anbefalte innlegg

Gjest MrTeddy29
Skrevet

Jeg ble oppdratt til og være en omsorgsfull og snill person, og jeg ble aldri lært egentlig med og si nei til folk eller og si ifra..

Jeg klarer ikke og konfrontere venner.. la oss si at dem har gått litt for langt med en spøk, jeg greier liksom ikke å si ifra at dette er ikke greit.. Handler egentlig om alt, jeg klarer ikke og si ifra fordi jeg er redd hva de blir og svare..

Noen andre som har det sånn? Og hvordan kan jeg lære meg og være litt mere "strengere"?

Hilsen Mann 28 😃

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uff:/ har det også sånn, tør aldri å gjøre det...

Det blir jo ganske slitsomt og vondt og kanskje vennene dine blir litt vant til å kunne dra en spøk langt eller si noe dumt fordi man du ikke sier ifra? Så har de sluttet å tenkte over det mer på en måte? Føler det er sånn med mine venene i hvert fall. 
men jeg har endelig begynt å si litt ifra når jeg tør . For eksempel har jeg begynt å vise at jeg nå ble jeg faktisk litt lei meg når du slengte med den kommentaren! Og det føltes skikkelig godt! Og hun vennen min ble litt sjokkert kanskje men hun respekterte set og sa unnskyld . Da føltes det godt altså. 
skjønner det er drit vanskelig, men du fortjener det virkelig! Å føle at du er like mye verdt på en måte og at du har all rett til å føle det og vise det og bli respektert. Vet ikke om jeg har noen konkrete råd annet enn å fortelle om meg selv personlig og at jeg har blitt litt strengere med vennene mine ; og at det føles litt bedre nå. :) lykketil!

Anonymkode: 9ffc3...184

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forstår deg godt. Jeg har også vanskelig for å si fra. Men det føltes godt når jeg først våger det. Det høres sikkert tullete ut, men jeg ble sterkere av boka «Bli best, med mental trening» av Erik Bertrand Larssen. Boka hjalp meg å få en litt mer fandenivoldsk attitude. Om noen sier noe jeg ikke vil høre, smiler jeg mot dem, og sier at jeg ikke liker det de sier. Jeg smiler fordi jeg ikke vil de skal oppfatte det som kritikk av seg selv. Det går fint. Har man lav selvtillit, og ikke tør ditt og datt, får man late som man har god selvtillit, til man får den.

Jeg liker også serien «Peaky Blinders», og tenker at noen av egenskapene til Thomas Shelby kunne vært gode å ha. Skulle gjerne vært litt mer kald faen, i visse situasjoner. Styrker meg litt på den tanken også. 

Anonymkode: b6bb3...4d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...