Gå til innhold

Kommer du til å laste ned folkehelseinstituttet sin spoingsapp?

447 stemmer

1. 1. Kommer du til å laste ned folkehelseinstituttet sin spoingsapp?

• Ja
      236
    • Nei
      211

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: 89c7f...29a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 89c7f...29a

Det vil nok bli et krav til alle, det vil blant annet bli nyttig for politiet alltid å vite hvor alle (mobiler) er.

Anonymkode: 6f9d9...b2c

• Liker 5
Skrevet

Nei.

sonar.gif

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg trenger ikke å ta med meg telefonen når jeg skal rane banken eller være utro med statsråden, og jeg tror det kan hjelpe oss til å kunne leve friere.

Anonymkode: 603c4...137

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vil nok bli et krav til alle, det vil blant annet bli nyttig for politiet alltid å vite hvor alle (mobiler) er.

Det vil ikke være mulig da ikke alle bruker smarttelefoner. Har hørt om flere som ennå bruker gamle Nokia-telefoner eller Doro-telefoner. 

Anonymkode: f783e...da0

• Liker 4
Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En alvorlig innskrekelse av vårt personvern.

"Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety."

Endret av Kaptein Klein
  • Liker 23
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det vil ikke være mulig da ikke alle bruker smarttelefoner. Har hørt om flere som ennå bruker gamle Nokia-telefoner eller Doro-telefoner. 

Mange 70+ bruker visst Doro, og det er den aldersgruppen som trenger appen mest.

Anonymkode: 52ce2...484

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det å alltid bære på seg en smarttelefon kan fort gjøres til et lovmessig krav til alle.

Skrevet

Slike tråder er underholdende. De vekker opp de som er redde for å bli overvåket. Akkurat som tråder om påbudt coronavaksine vekker opp de som er redde vaksiner.

Selv har jeg ikke planer om å laste den ned. Bor i en kommune uten bekreftet coronaspredning, ser ikke vitsen, og er ikke redd for å bli smittet. Blir jeg syk, blir jeg hjemme.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, MyMichelle skrev:

Slike tråder er underholdende. De vekker opp de som er redde for å bli overvåket. Akkurat som tråder om påbudt coronavaksine vekker opp de som er redde vaksiner.

Selv har jeg ikke planer om å laste den ned. Bor i en kommune uten bekreftet coronaspredning, ser ikke vitsen, og er ikke redd for å bli smittet. Blir jeg syk, blir jeg hjemme.

Enig. Man blir overvåket uansett hva man gjør - på nett, ved handling (bruk av Trumf og Coop for eksempel samt overvåkingskamera). 

Har også samme holdning som deg - frykter ikke å bli syk, og holder meg hjemme hvis det skjer. 

• Liker 4
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Doro telefoner kommer i smartvariant de også. Bare litt enklere utgave enn iphone. 

Gjest Fallabella
Skrevet

Er dette i gang allerede? Det meste som skjer for tiden handler om kontroll. Dette er drøyt. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer nok til å gjøre det, jeg er grensependler så jeg reiser fram og tilbake annenhver uke.

Anonymkode: ea4fe...ad3

• Liker 2
Skrevet (endret)

Mange naive sier at denne typen overvåkning allerede foregår. Ja, garantert, men med appen som ber de om tillatelse og får dumminger til å gi tillatelse. Da vil straffeforfølgelsen av overvåkerne slippe litt billigere unna.

Dagbladet 31. mars / NRK 24. mars 2020

Statlig selskap i gang med å lage app for smittesporing...?
Selskapet (Simula) gjort nettverksanalyser ei uke, store mengder info om personers bevegelse...?
Simula unnvikende - slettet koden fra nettet...?
FHI bekrefter app-arbeidet...?
Forskrift for appen allerede "banket igjennom i statsråd" (allerede fredag som var).

Reagerer det norske folk?
Hvordan ville f.eks. franskmenn reagert?  Gul-vester i gatene er forlengst kjennetegnet der....

https://www.dagbladet.no/kultur/dette-hastverket-er-livsfarlig/72313681
Dagbladet linker til:
https://www.nrk.no/norge/fhi-lager-app-for-sporing-av-enkeltpersoners-bevegelser-i-kampen-mot-koronaviruset-1.14957299

Så kan ingen si at det ikke ble advart...?
https://nrkbeta.no/2020/04/02/advarer-mot-a-installere-fhis-korona-app/

Endret av slask
  • Liker 6
Gjest Fallabella
Skrevet
4 minutter siden, slask skrev:

Mange naive sier at denne typen overvåkning allerede foregår. Ja, garantert, men med appen som ber de om tillatelse og får dumminger til å gi tillatelse. Da vil straffeforfølgelsen av overvåkerne slippe litt billigere unna.

Dagbladet 31. mars / NRK 24. mars 2020

Statlig selskap i gang med å lage app for smittesporing...?
Selskapet (Simula) gjort nettverksanalyser ei uke, store mengder info om personers bevegelse...?
Simula unnvikende - slettet koden fra nettet...?
FHI bekrefter app-arbeidet...?
Forskrift for appen allerede "banket igjennom i statsråd" (allerede fredag som var).

Reagerer det norske folk?
Hvordan ville f.eks. franskmenn reagert?  Gul-vester i gatene er forlengst kjennetegnet der....

https://www.dagbladet.no/kultur/dette-hastverket-er-livsfarlig/72313681
Dagbladet linker til:
https://www.nrk.no/norge/fhi-lager-app-for-sporing-av-enkeltpersoners-bevegelser-i-kampen-mot-koronaviruset-1.14957299

Så kan ingen si at det ikke ble advart...?
https://nrkbeta.no/2020/04/02/advarer-mot-a-installere-fhis-korona-app/

Makt og kontroll, makt og kontroll........

Skrevet
9 hours ago, MyMichelle said:

Jeg må skrive "hehe".
Når folk for tiden kan få innblikk i Bill Gates planer for å hjelpe verdenseliten (TPTB) til enda mer makt, vaksineprofitt fra statlige pengebinger (det som er igjen av de), så skjønner kanskje noen få av de nedsløvede i befolkingen at vi er på ville veier.
Men skjønner nok folk hvor dette bærer? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt! Det vil jo gi oss mye mer frihet. Og samfunnet kan åpne igjen.

Anonymkode: 31771...7fb

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Aldri i livet

Anonymkode: e057f...2f3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Det å alltid bære på seg en smarttelefon kan fort gjøres til et lovmessig krav til alle.

Men kan man samtidig kreve at denne telefonen alltid skal ha fullt fungerende batteri?

Eller skal man bøtelegge eller arrestere folk fordi telefonen ikke er ladet opp ...?

Mobilen jeg bruker nå, er for øvrig en original Nokia fra 2001. Lykke til med å installere en app på den.

Anonymkode: c0d71...59d

• Liker 9
  • Opprett ny...