Pleier Skrevet 20. juni 2005 #1 Skrevet 20. juni 2005 Jeg er veldig kresen i mat veien. Klarer ikke fløte, rømme osv. Men jeg har fått høre at kesam er veldig bra. Men problemet mitt er at jeg ikke har peiling på hva kesam er, sånn om det er lignende rømme eller lignende. Siden det kan blandes med ALT. Så spm mitt er rett og slett; Hva er kesam?
Gjest Gjesta Skrevet 20. juni 2005 #2 Skrevet 20. juni 2005 Kesam er en slags fersk ost. Den har litt lik konsistens og smak som rømme, altså litt syrlig.
Englepus Skrevet 22. juni 2005 #3 Skrevet 22. juni 2005 Og den lette har bare 1% fett. Den er ganske syrlig da. Men kesam må ikke koke! Da skiller den seg.
G.A. Skrevet 23. juni 2005 #4 Skrevet 23. juni 2005 Kan kesam/mager kesam brukes i stedet for rømmen i ostekake? Forsøk på å gjøre ostekaken litt sunnere.. mager kesam har ca 70 kcal og lett rømmer har 200 kcal..
Gjest 1111 Skrevet 23. juni 2005 #5 Skrevet 23. juni 2005 Vel, du kan i alle fall bruke vaniljekesam, etter et søk på Tine sine sider. Ostekake med vaniljekesam Ostekake med vaniljekesam 2 Vil nok tro at du må bruke kesam med vanilje i ostekaken og at du ikke kan erstatte all rømmen med kesam, pga fettinnholdet. Du kan jo også prøve den nye Philadelphia Light Aprikos og ha i ostekaken. Gå på www.tine.no og søk i oppskrifter, skriv "kesam" og du finner en hel haug med oppskrifter som inkluderer kesam.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå