Gå til innhold

Rådebank

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Guidet Kvinne skrev (22 minutter siden):

Så fin denne sesongen var!

Begge sesongene er helt nydelige på godt og vondt. Er helt forelsket. Det er den beste serien jeg har sett. Den som har gitt meg sterkest følelser. Måtte bearbeide følelser etter hver episode i sesong 2. Visste ikke at en isenesatt tv serie skulle sette aå mye følelser i sving hos meg. Wow, sier jeg bare. 

Anonymkode: d2d0e...a5d

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Begge sesongene er helt nydelige på godt og vondt. Er helt forelsket. Det er den beste serien jeg har sett. Den som har gitt meg sterkest følelser. Måtte bearbeide følelser etter hver episode i sesong 2. Visste ikke at en isenesatt tv serie skulle sette aå mye følelser i sving hos meg. Wow, sier jeg bare. 

Helt enig. Så de to siste episodene igår, og gråt like mye da. Trodde liksom jeg var over "det verste", men neida. Nå sitter jeg bare og føler at det er JEG som har mista en venn. Måtte faktisk se litt på den første episoden av sesong 2 igjen bare for å gjøre det litt lettere, men det ble nesten bare verre fordi GT da sitter og sier at det kommer til på bli den beste sommeren noensinne. Nei, fy søren altså, så ufattelig trist.

Anonymkode: fb8f3...b63

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Helt enig. Så de to siste episodene igår, og gråt like mye da. Trodde liksom jeg var over "det verste", men neida. Nå sitter jeg bare og føler at det er JEG som har mista en venn. Måtte faktisk se litt på den første episoden av sesong 2 igjen bare for å gjøre det litt lettere, men det ble nesten bare verre fordi GT da sitter og sier at det kommer til på bli den beste sommeren noensinne. Nei, fy søren altså, så ufattelig trist.

Haha! Shit! Akkurat det samme gjorde jeg! Jeg satt på episode 1 fra sesong 2 igjen for å få litt lysere stemning i hodet og for å kunne se Sivert igjen 😅 men ja, var fortsatt like lei meg jeg å. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig ålreit serie, selv om jeg er langt utenfor målgruppen.
Syns begge sesongene ble avsluttet på veldig fine måter.

Måtte klikke meg litt bakover i sesong 2 for å lete etter den Lollipop referansen. :)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva betyr Rådebank? Er Råde dialekt for Råne eller hva er greia?

Anonymkode: 500c8...ce0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er et problem i motoren

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Emma* skrev (8 minutter siden):

Veldig ålreit serie, selv om jeg er langt utenfor målgruppen.
Syns begge sesongene ble avsluttet på veldig fine måter.

Måtte klikke meg litt bakover i sesong 2 for å lete etter den Lollipop referansen. :)

Hva med videoene av Sivert og mammaen hans hvor han etterpå sa til faren at om det var faren som døde så hadde de ikke hatt minner av pappaen? Og at Sivert selv tok bildet av vennegjengen sin? Tenker det må være en referanse her.

Anonymkode: 1e177...2bd

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe

Er veldig glad jeg så den ene episoden før jeg hørte hva NRK hadde å si om den, haha er det mulig. Tidenes spoiler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har svart tidligere i tråden (fortalte jeg har vært student i Bø)

Nå har jeg sett ferdig sesongen, og herrgud som jeg grein..!!! Nå har jeg mistet både familie og venner de siste årene, så det ble veldig nært også på den måten. Men jo, serien er veldig bra lagd, både sesong en og to.

Som tidligere student tar jeg meg selv i å sitte gjette på "hvor de er akkurat nå", 80% er tydelig, men de siste 20 får meg til å sitte å tenke "hvor er det da? åååja, nå ser jeg vinkelen!" osv. lol. Er selvsagt flere hus ute på bygda jeg kjenner, men et hus som var med tror jeg må være familiehuset til ei jeg kjenner sitt. Så også min gamle bolig på skjermen :)

I den første serien var det flere ganger de kjørte litt "feil", de var ett sted og plutselig kjører de forbi et helt annet sted, før de ender opp der de skulle ut i fra det vi så i klipp en osv., men det legger jo bare de som kjenner stedet merke til. tenkte over at det var mindre av dette nå i sesong to. Er jo litt rart uten Bø-dialekta også. Og det er litt rart å ikke se til en eneste student (det bor ca. 6000 mennesker der, og 2000 av dem er studenter) eller høre noe om musikkkulturen. Og siden det ikke handler om studentene så savner jeg jo selvsagt også å se (gamle) Kroa i Bø som var vårt tilholdssted, men det var jo ikke forventet.

Bra serie! Stor klapp til alle som har vært med å lage denne!

Anonymkode: 3fd79...da6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Er selvsagt flere hus ute på bygda jeg IKKE kjenner, -skulle det stå

Anonymkode: 3fd79...da6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er et problem i motoren

Snedig! Da passer tittelen

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Haha! Shit! Akkurat det samme gjorde jeg! Jeg satt på episode 1 fra sesong 2 igjen for å få litt lysere stemning i hodet og for å kunne se Sivert igjen 😅 men ja, var fortsatt like lei meg jeg å. 

Haha! Så artig at du gjorde det samme! Jeg måtte også se Sivert igjen. Han var min favoritt, så det traff meg hardt. Men ble egentlig bare lei meg ja.

Hadde forresten ikke tenkt over det Sivert sa til faren om at han var bak kameraet i de filmene og så var han bak kameraet sjøl på det siste bildet. Åå, det gjør det liksom bare enda litt verre.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Rådebank er et problem som sitter i motoren. Får man rådebank, er det ikke bra.

Endret av OPIgirl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri trodd dette var en serie jeg skulle like, men fysøren så bra!! Har nå binget hele serien i dag, og jeg håper det kommer flere sesonger. Synes det er litt gutte- og bygdeversjonen av SKAM, hvis det går an å si. Elsker temaene og at de setter lys på gutters mentale helse og følelsesliv, utrolig viktig tema.

Håper en eventuell sesong 3 handler om Nilsen som går til psykolog og hans historie.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Haha! Så artig at du gjorde det samme! Jeg måtte også se Sivert igjen. Han var min favoritt, så det traff meg hardt. Men ble egentlig bare lei meg ja.

Hadde forresten ikke tenkt over det Sivert sa til faren om at han var bak kameraet i de filmene og så var han bak kameraet sjøl på det siste bildet. Åå, det gjør det liksom bare enda litt verre.

I tillegg lurer jeg på om det var GT sitt nei til fisketur som tippet det over? Hadde dette skjedd om GT hadde blitt med på fisketuren istedenfor å gå på fest?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I tillegg lurer jeg på om det var GT sitt nei til fisketur som tippet det over? Hadde dette skjedd om GT hadde blitt med på fisketuren istedenfor å gå på fest?

Kom ikke telefonen fra forsikringsselskapet etter det da?

Anonymkode: 047c9...71b

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns manus blir for dårlig. Det er alt for lett å se hva som skjer i serien. Alt fra at han kjører ut, ikke har forsikring og selvmordet. Selvmordet kommer på en måte som er lite krampaktig trekk. 

Når Sivert dør sitter jeg egentlig bare igjen med en sånn « Neei, nå får jeg ikke se han gode skuespilleren mer»  og det der med politi som skal bli med på kortesjen. 

Anonymkode: 66d2f...2b5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sillyb skrev (8 minutter siden):

Hadde aldri trodd dette var en serie jeg skulle like, men fysøren så bra!! Har nå binget hele serien i dag, og jeg håper det kommer flere sesonger. Synes det er litt gutte- og bygdeversjonen av SKAM, hvis det går an å si. Elsker temaene og at de setter lys på gutters mentale helse og følelsesliv, utrolig viktig tema.

Håper en eventuell sesong 3 handler om Nilsen som går til psykolog og hans historie.

Jeg tenker at historien fint kan ende her. Det likte jeg spesielt godt med sesong to, faktisk. Den føltes naturlig avsluttende. 

Når det er sagt har jeg også tenkt på Nilsen som et naturlig valg til en eventuelt sesong tre. Litt svakere skuespiller enn de to andre dessverre, da. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kom ikke telefonen fra forsikringsselskapet etter det da?

Anonymkode: 047c9...71b

Ja, men om GT hadde blitt med hadde han ikke fått muligheten til å kjøre alene. Da hadde han hatt noen å snakke med.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...