AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #1 Skrevet 15. april 2020 Altså jeg skjønner rett og slett INGENTING av hva man trenger. Hvis man f.eks. Skal studere i 3 år for å få bachelor (barnevern altså jobbe i barnevernet) så står det kravkode: generellstudiekompetanse og 39 skolepoeng og 25 ca konkuransepoeng. Må man da ha minst en av disse eller må man da ha alle kravene? også lurte jeg på hvordan får man skolepoeng og konkuransepoeng? Anonymkode: 569d0...2e9
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #2 Skrevet 15. april 2020 Jeg mente 45 konkuransepoeng Anonymkode: 569d0...2e9
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #3 Skrevet 15. april 2020 Generell studiekompetanse får du etter å ha fullført enkelte vgs-linjer. Mer info her: https://utdanning.no/tema/soknad_og_opptak/slik_far_du_studiekompetanse Du får det av f.eks. studiespesialiserende, studie med idrett/media, eller å f.eks. ta påbygg etter yrkesfag. Info om poengberegning og de ulike poengene: https://www.samordnaopptak.no/info/opptak/opptak-uhg/poengberegning/ Skolepoeng er alle poengene du får fra fagene på vgs. Det vil si snittet ditt*10, + evt. realfags-, språk- eller kjønnspoeng. Konkurransepoeng er skolepoengene dine + eventuelle tilleggspoeng og alderspoeng. På linken over står det litt info om det. Skolepoengene brukes når du søker i kvote for førstegangsvitnemål (foreligger kriterier her for hva som er det, står også i linken over), og konkurransepoeng bruker du når du søker i den ordinære kvoten. Anonymkode: a15b3...61e 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #4 Skrevet 15. april 2020 For å svare på hovedspørsmålet ditt, hvis kravet er generell studiekompetanse og 29 skolepoeng/45 konkurransepoeng, MÅ du ha generell studiekompetanse og minst 29 skolepoeng eller 45 konkurransepoeng. Det kommer an på hvilken kvote du søker i. Anonymkode: a15b3...61e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå