Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er akkurat det som er fint med kristendom og bibelen, man lever etter nye testamentet. Kristendommen er reformert og man tar ikke ting i gamle testamentet ut av kontekst. Flere muslimer gjør det, derfor hellig krig og sharia lover.

Anonymkode: 00fc6...9ac

Mye av det vi i vesten tror er Sharia, er vel egentlig tradisjoner. Har ikke inntrykk av at vi vestlige har skjønt det. Jeg er ikke ferdigstudert og skal ikke uttale meg for skråsikkert. Er ikke ferdig konvertert enda heller. 

Anonymkode: 502d9...f56

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er akkurat det som er fint med kristendom og bibelen, man lever etter nye testamentet. Kristendommen er reformert og man tar ikke ting i gamle testamentet ut av kontekst. Flere muslimer gjør det, derfor hellig krig og sharia lover.

Anonymkode: 00fc6...9ac

Pinsevennene leser Bibelen for bokstavelig, og mener man skal følge amerikanske profeter. Man får ikke lov til å tenke selv, var nå mitt inntrykk. De var svake for TV-predikanter. Ellers er pinsemenigheten ganske hyggelig, og fin form for lekmannskristendom. Karismatisk. 🙂 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda, har bedrevet Tibetansk kundalini Yoga, og opplevd ....ting, en gang i tiden. Det er ikke alt en bør stikke nesa si borti. Uselviskhet er forøvrig et ideal i mange religioner. Jeg regner med kjernen du mener jeg skal finne i meg selv er Gud. Vet jo det. 

Din tilnærming til det religiøse minner mye om gnostismen også. 

Nice. Kundalini yoga er gode greier.

Og ja, du vil finne i deg selv Gud. Når virkelighetens slør (egoet) er død, vil du våkne til din sanne natur og identitet som Gud. Det er ikke noe mer strålende og vakkert i virkeligheten enn det, når mennesket våkner til seg selv som Gud.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

😂

Anonymkode: d59c0...355

AnonymBruker
Skrevet
On 4/15/2020 at 10:34 PM, AnonymBruker said:

Ja, jeg lærte av foreleseren i kristendom at det er større takhøyde i Den katolske kirke, enn i protestantismen. Kos deg ❤️ 

Jeg føler meg også hjemme nå. Nyklekket og rar. 😄

Er det vanlig for nordmenn å vite at katoliker er kristne (akkurat som protestanter)?

Anonymkode: 93151...299

AnonymBruker
Skrevet
På 15.4.2020 den 22.08, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært religiøs siden jeg var 18 og leste Bahai. Hadde en gudsopplevelse da. 

Siden da har jeg vært på søken, og ateisme er ikke interessant tross stor interesse for vitenskapen. 

Etter mange feilskjær, og mye studier kom jeg over den jødiske mystikken, nemlig kaballhaen. Jeg forstod da 

at det virkelig er noe i de abrahamittiske religioner, og det er en grunn til at de er så populære. Siden jeg er norsk var valget på 

kristendommen lett, eller den letteste veien. Nå har jeg hatt en ny gudsopplevelse. Islam er en videreføring av det Tora, Talmud og Evangeliene. Man må se jødedommen, kristendommen og islam i ett. Vi er Abrahams barn. Det er en grunn til at Islam vokser hurtig. 

De er også alle religioner skapt av ørkenherrer. Du kan velge å tilnærme deg det med frykt, eller velge å la deg fasinere. 

Islam trenger kanskje å utvikle seg, og rive seg løs fra tradisjoner som ikke støttes av Koranen og Hadithene. Det trenger også Kristendommen. Det er også vanskelig å forstå Koranen, uten først å ha lest Bibelen. Det ene forutsetter det andre. 

Jeg regner med at jeg kommer til å møte mye fordommer, om jeg konverterer. 🙂

Hvis du støtter pedofili så go ahead! whatever floats your boat!

Anonymkode: 571b6...c76

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det vanlig for nordmenn å vite at katoliker er kristne (akkurat som protestanter)?

Dessverre ikke, er mitt inntrykk. Ironisk siden Norge var katolsk i 800 år, altså lengre enn det har vært protestantisk. Den lutherske lære/protestantismen er jo en  utbryter fra den katolske kirke som oppstod på 1500-tallet, så det er en ganske "ny" form for kristendom sånn sett.

Anonymkode: d7560...220

AnonymBruker
Skrevet

Hallo ❤️ så hyggelig, jeg har selv konvertert, for ca 15 år siden. Det er det beste jeg har gjort og Allah har gitt meg en trygghet i livet som ikke kan beskrives. 

Litt fordommer møter man, men man trenger ikke ta stilling til disse menneskene, gjør det som føles rett for deg ❤️

Anonymkode: f87d6...6f5

• Liker 1
Skrevet
På 16.4.2020 den 6.07, Conal skrev:

Nice. Kundalini yoga er gode greier.

Og ja, du vil finne i deg selv Gud. Når virkelighetens slør (egoet) er død, vil du våkne til din sanne natur og identitet som Gud. Det er ikke noe mer strålende og vakkert i virkeligheten enn det, når mennesket våkner til seg selv som Gud.

Du er jo selveste Satan. Du sier 10 ting og 9 av dem er feil og løgn. 

Skrevet
2 timer siden, Hemmelighånd skrev:

Du er jo selveste Satan. Du sier 10 ting og 9 av dem er feil og løgn. 

Les svaret mitt på tråden jeg lagde. Du er selveste djevelen selv i benektelse. Men tviler sterkt at du vil forstå noe av dette, da du bare er en uvåken hjernevasket sau.

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Dessverre ikke, er mitt inntrykk. Ironisk siden Norge var katolsk i 800 år, altså lengre enn det har vært protestantisk. Den lutherske lære/protestantismen er jo en  utbryter fra den katolske kirke som oppstod på 1500-tallet, så det er en ganske "ny" form for kristendom sånn sett.

Anonymkode: d7560...220

Lærer ikke norske barn slike ting på skolen?Er du norsk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...