AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #22 Skrevet 15. april 2020 Akkurat nå, Familytree skrev: Okey, lykke til! 😊❤ "Hamdulillah" Shokran ❤️ Anonymkode: 502d9...f56
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #23 Skrevet 15. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Lykke til ❤ Håper du finner det du søker i Islam. Selv konverterte jeg til Den katolske kirke. Det er fantastisk å føle at man kommer hjem. Anonymkode: 0c7c5...ac5 Same 💙 Anonymkode: d7560...220
Conal Skrevet 15. april 2020 #24 Skrevet 15. april 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Upanishadene er jo relativt sett yngre litteratur innenfor de eldgamle vediske skriftene i hinduismen. Jeg har en viss peiling, men takler ikke helt polyteismen innenfor hinduismen. Gud er en. Nå skal det sies at bokreligionene også er opprinnelig inspirerte av østlige strømninger, særlig i sin verdensfornektelse og i sine asketiske tradisjoner. Den hellenistiske kulturen kristendommen oppstod i var et konglomerat av ulike religiøse samfunn. Jeg har flere mystiske opplevelser enn jeg går ut med, men også de blir farvet av min egen subjektivitet. Dette med dualitet og Gud i vårt indre? Tja...i følge Kristendommen har hedningene som gjør gode gjerninger Loven skrevet i sitt hjerte (Moses og Jesus er store profeter i Islam). I følge Islam vender Allah hjertet til den han selv vil. I innlegget ditt brukte du ordet «fantasi» om Guds skaperkraft Conal. Jeg har nok inntrykk av at det er mye mer enn det. Ord strekker ofte ikke til. 🧕🏻 Anonymkode: 502d9...f56 Yeah, mystiske opplevelser er mye av tiden farvet av sinnet utifra mange personlige faktorer og kondisjon, men total forståelse er mulig. Total opplysning er absolutt forståelse av alt som finnes. Det er allvitenskap. Du har 100% midlertidig tilgang til hele virkeligheten. Ingenting er skjult. Forståelse i seg selv er en veldig unik ting som ikke kan flaveres av sinnet. Hvis du har direkte forståelse av en mystisk opplevelse da kan ikke sinnet flavere det siden forståelse kan ikke flaveres. Det er som å forstå at 1 plus 1 er 2. Det er ren forståelse, rent direkte. Polyteismen, at Gud er alt, er sannheten. Det er ikke lett å takle, men sannheten er ikke lett å takle, men den er fortsatt sant. Når du har forstått hva Gud er, Guds natur, da vil det bli åpenbart. Det er det fakta at Gud er uendelig som gjør Gud til absolutt alt. Uendelig betyr at du er EN. Uendelig betyr at du er ALT. Når du direkte forstår uendeligens natur, vil du se hvorfor det må være alt. Det kan ikke være annet. Og ja, du har rett i at det er mer til ren "fantasi". Skaperkraften skjer gjennom ren vilje. Det er ingen mekanisme involvert. Det er helt direkte, a-mekaniskt. Det Gud vil skal skapes, det skapes umiddelbart fra tynn luft. Ren vilje og ren imaginasjon går hånd til hånd. Som koranen sier, "Hvis Gud vil at en ting skal bli, sier Gud bare bli og det blir." 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #25 Skrevet 15. april 2020 16 minutter siden, Conal skrev: Yeah, mystiske opplevelser er mye av tiden farvet av sinnet utifra mange personlige faktorer og kondisjon, men total forståelse er mulig. Total opplysning er absolutt forståelse av alt som finnes. Det er allvitenskap. Du har 100% midlertidig tilgang til hele virkeligheten. Ingenting er skjult. Forståelse i seg selv er en veldig unik ting som ikke kan flaveres av sinnet. Hvis du har direkte forståelse av en mystisk opplevelse da kan ikke sinnet flavere det siden forståelse kan ikke flaveres. Det er som å forstå at 1 plus 1 er 2. Det er ren forståelse, rent direkte. Polyteismen, at Gud er alt, er sannheten. Det er ikke lett å takle, men sannheten er ikke lett å takle, men den er fortsatt sant. Når du har forstått hva Gud er, Guds natur, da vil det bli åpenbart. Det er det fakta at Gud er uendelig som gjør Gud til absolutt alt. Uendelig betyr at du er EN. Uendelig betyr at du er ALT. Når du direkte forstår uendeligens natur, vil du se hvorfor det må være alt. Det kan ikke være annet. Og ja, du har rett i at det er mer til ren "fantasi". Skaperkraften skjer gjennom ren vilje. Det er ingen mekanisme involvert. Det er helt direkte, a-mekaniskt. Det Gud vil skal skapes, det skapes umiddelbart fra tynn luft. Ren vilje og ren imaginasjon går hånd til hånd. Som koranen sier, "Hvis Gud vil at en ting skal bli, sier Gud bare bli og det blir." Så...tror du på reinkarnasjon også? Så du anbefalte Yoga. Jeg må si du uttaler deg skråsikkert. Jeg har mer kontakt med et slags angelisk vesen. Jeg tror også på jødene som sier at et menneske ikke kan overleve direkte kontakt med Gud, fordi Han er for stor, for enorm og for altomfattende. Regner med du har lest om Paktens Ark. Anonymkode: 502d9...f56
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #26 Skrevet 15. april 2020 23 minutter siden, Conal skrev: Yeah, mystiske opplevelser er mye av tiden farvet av sinnet utifra mange personlige faktorer og kondisjon, men total forståelse er mulig. Total opplysning er absolutt forståelse av alt som finnes. Det er allvitenskap. Du har 100% midlertidig tilgang til hele virkeligheten. Ingenting er skjult. Forståelse i seg selv er en veldig unik ting som ikke kan flaveres av sinnet. Hvis du har direkte forståelse av en mystisk opplevelse da kan ikke sinnet flavere det siden forståelse kan ikke flaveres. Det er som å forstå at 1 plus 1 er 2. Det er ren forståelse, rent direkte. Polyteismen, at Gud er alt, er sannheten. Det er ikke lett å takle, men sannheten er ikke lett å takle, men den er fortsatt sant. Når du har forstått hva Gud er, Guds natur, da vil det bli åpenbart. Det er det fakta at Gud er uendelig som gjør Gud til absolutt alt. Uendelig betyr at du er EN. Uendelig betyr at du er ALT. Når du direkte forstår uendeligens natur, vil du se hvorfor det må være alt. Det kan ikke være annet. Og ja, du har rett i at det er mer til ren "fantasi". Skaperkraften skjer gjennom ren vilje. Det er ingen mekanisme involvert. Det er helt direkte, a-mekaniskt. Det Gud vil skal skapes, det skapes umiddelbart fra tynn luft. Ren vilje og ren imaginasjon går hånd til hånd. Som koranen sier, "Hvis Gud vil at en ting skal bli, sier Gud bare bli og det blir." Polyteisme betyr dyrkelse av flere guder. Anonymkode: 502d9...f56
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #27 Skrevet 15. april 2020 Hvorfor ikke bare vær kristen? Hvis det er miljøet blant muslimer som tiltrekker deg, så finnes det ekstremt inkluderende kristne miljø blant annet innen Vekkelsen (Også Pinsemenigheten, som ikke er like "strengt") Anonymkode: 960c5...686 1
Conal Skrevet 15. april 2020 #28 Skrevet 15. april 2020 (endret) 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så...tror du på reinkarnasjon også? Så du anbefalte Yoga. Jeg må si du uttaler deg skråsikkert. Jeg har mer kontakt med et slags angelisk vesen. Jeg tror også på jødene som sier at et menneske ikke kan overleve direkte kontakt med Gud, fordi Han er for stor, for enorm og for altomfattende. Regner med du har lest om Paktens Ark. Anonymkode: 502d9...f56 Jeg tror ikke på reinkarnasjon som den er beskrevet mesteparten av tiden. Men det er ingen død. Du er udødelig og vil eksistere for alltid. Alle åndelige læresetninger og religioner gjennom hele historien erkjenner dette, og det er tilfelle. Og ja, du har rett, et menneske kan ikke ha direkte kontakt med Gud og overleve. Du kan ikke være deg selv og oppleve Gud. Derfor må du gå gjennom ego-død før det kan skje. Egoet er den du tror du er. Dette kan ikke overleve. Med total opplevelse av Gud blir egoet fullstendig utslettet. Endret 15. april 2020 av Conal 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #29 Skrevet 15. april 2020 Alle er velkomne uansett religion så lenge de er inneforstått med at menneskerettigheter, likestilling og at den norske grunnloven står høyere enn religiøse lover!. Hvis en religion ikke respekterer kvinners rettigheter, likestilling for alle mennesker inkludert homofile, eller plasserer seg ovenfor den norske grunnloven i form av at sharia lov er høyere så er det en søppelreligion som er fiendtlig i mot Norge og den norske kulturen. Anonymkode: daaae...070 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #30 Skrevet 16. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke bare vær kristen? Hvis det er miljøet blant muslimer som tiltrekker deg, så finnes det ekstremt inkluderende kristne miljø blant annet innen Vekkelsen (Også Pinsemenigheten, som ikke er like "strengt") Anonymkode: 960c5...686 Pinsevennene prediker for mye om at man skal gi penger. De taler i tunger, men ikke reelle språk slik apostlene gjorde.Jehovas vitner har ikke en korrekt oversettelse av Bibelen. Han som oversatte skriften for dem hadde ikke nok utdannelse innen hebraisk og koine gresk til å få det korrekt. Min opplevelse av Det Hellige sier meg at alle tre abrahamittiske religioner stemmer. Vi er, som sagt, barn av Abraham. Islam er en konklusjon. Det er ikke miljøet til muslimer som tiltrekker meg. Jeg sitter mutters alene, og har funnet på dette selv. 🙂 Det er studier og opplevelser som har vist vei. Hvordan det muslimske miljøet er, aner jeg ikke. Anonymkode: 502d9...f56 1
Conal Skrevet 16. april 2020 #31 Skrevet 16. april 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Polyteisme betyr dyrkelse av flere guder. Anonymkode: 502d9...f56 Yeah, mente panteisme. 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #32 Skrevet 16. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Pinsevennene prediker for mye om at man skal gi penger. De taler i tunger, men ikke reelle språk slik apostlene gjorde.Jehovas vitner har ikke en korrekt oversettelse av Bibelen. Han som oversatte skriften for dem hadde ikke nok utdannelse innen hebraisk og koine gresk til å få det korrekt. Min opplevelse av Det Hellige sier meg at alle tre abrahamittiske religioner stemmer. Vi er, som sagt, barn av Abraham. Islam er en konklusjon. Det er ikke miljøet til muslimer som tiltrekker meg. Jeg sitter mutters alene, og har funnet på dette selv. 🙂 Det er studier og opplevelser som har vist vei. Hvordan det muslimske miljøet er, aner jeg ikke. Anonymkode: 502d9...f56 Jeg vet ikke såå mye om pinsemenigheten, men jeg er vokst opp i Vekkelsen. Der handler det absolutt ingenting om penger. "Campene" i regi av Voice of God recordings koster ingenting, en hel uke med kost og losji og møter. I USA og Canada osv. Ingen av treffene gjennom dette koster noe Jeg har snakket med en gammel mann som har blitt helet av Profeten William Branham da han var barn, som var født blind men kunne se etter han tok på han. Foran 15.000 mennesker. Masse andre mirakler. Han spådde ekstremt mange ting som har allerede har skjedd, og som skal skje Anonymkode: 960c5...686 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #33 Skrevet 16. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle er velkomne uansett religion så lenge de er inneforstått med at menneskerettigheter, likestilling og at den norske grunnloven står høyere enn religiøse lover!. Hvis en religion ikke respekterer kvinners rettigheter, likestilling for alle mennesker inkludert homofile, eller plasserer seg ovenfor den norske grunnloven i form av at sharia lov er høyere så er det en søppelreligion som er fiendtlig i mot Norge og den norske kulturen. Anonymkode: daaae...070 Jeg kan sannsynligvis mer om norsk kultur enn de fleste og er norsk. Du glemmer religionsfrihet på listen din. Anonymkode: 502d9...f56 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #34 Skrevet 16. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke såå mye om pinsemenigheten, men jeg er vokst opp i Vekkelsen. Der handler det absolutt ingenting om penger. "Campene" i regi av Voice of God recordings koster ingenting, en hel uke med kost og losji og møter. I USA og Canada osv. Ingen av treffene gjennom dette koster noe Jeg har snakket med en gammel mann som har blitt helet av Profeten William Branham da han var barn, som var født blind men kunne se etter han tok på han. Foran 15.000 mennesker. Masse andre mirakler. Han spådde ekstremt mange ting som har allerede har skjedd, og som skal skje Anonymkode: 960c5...686 Hva spådde han skulle skje da? Har du noen spennende eksempel? 🙂 Anonymkode: 502d9...f56
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #35 Skrevet 16. april 2020 Hvem bryr seg? Anonymkode: 4cfd8...739
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #36 Skrevet 16. april 2020 12 minutter siden, Conal skrev: Jeg tror ikke på reinkarnasjon som den er beskrevet mesteparten av tiden. Men det er ingen død. Du er udødelig og vil eksistere for alltid. Alle åndelige læresetninger og religioner gjennom hele historien erkjenner dette, og det er tilfelle. Og ja, du har rett, et menneske kan ikke ha direkte kontakt med Gud og overleve. Du kan ikke være deg selv og oppleve Gud. Derfor må du gå gjennom ego-død før det kan skje. Egoet er den du tror du er. Dette kan ikke overleve. Med total opplevelse av Gud blir egoet fullstendig utslettet. Er du sikker på at egoet eksisterer, eller er det mer en freudiansk konstruksjon? Et gammeldags begrep. Skrell løken lag for lag, og du vil som Peer Gynt, kanskje ikke finne noen kjerne. Anonymkode: 502d9...f56
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #37 Skrevet 16. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvem bryr seg? Anonymkode: 4cfd8...739 Har du giddet å lese hele innlegget, når du ikke bryr deg? 😂 Anonymkode: 502d9...f56
Conal Skrevet 16. april 2020 #38 Skrevet 16. april 2020 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du sikker på at egoet eksisterer, eller er det mer en freudiansk konstruksjon? Et gammeldags begrep. Skrell løken lag for lag, og du vil som Peer Gynt, kanskje ikke finne noen kjerne. Anonymkode: 502d9...f56 Neh, Freud fattet ikke og hadde ingen anelse om den eksistensielle betydningen av egoet. Egoet er du! Ikke noe ego, ikke noe du. Ego-død har også lag og dybdegrader. Egoet er en sammensatt og nådeløs struktur. Det krever mye dekonstruksjonsarbeid for å overkomme det. Mohammad sa at den beste jihad er bekjempelsen av egoet (nafs). Og jo, du vil finne en kjerne og noe enda bedre og utrolig en det 😉 Endret 16. april 2020 av Conal 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #39 Skrevet 16. april 2020 4 hours ago, SoWhat? said: Vanskelig å forstå Koranen ja. Men det er vanskelig å forstå Bibelen også da. Lett å bli forvirret om en tar alt bokstavelig. Velg den troen som appellerer mest til deg. Ikke noe galt i det. Det er akkurat det som er fint med kristendom og bibelen, man lever etter nye testamentet. Kristendommen er reformert og man tar ikke ting i gamle testamentet ut av kontekst. Flere muslimer gjør det, derfor hellig krig og sharia lover. Anonymkode: 00fc6...9ac
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #40 Skrevet 16. april 2020 2 minutter siden, Conal skrev: Neh, Freud fattet ikke og hadde ingen anelse om den eksistensielle betydningen av egoet. Egoet er du! Ikke noe ego, ikke noe du. Ego-død har også lag og dybdegrader. Egoet er en sammensatt og nådeløs struktur. Det krever mye dekonstruksjonsarbeid for å overkomme det. Mohammad sa at den beste jihad er bekjempelsen av egoet (nafs). Og jo, du vil finne en kjerne og noe enda bedre og utrolig en det 😉 Joda, har bedrevet Tibetansk kundalini Yoga, og opplevd ....ting, en gang i tiden. Det er ikke alt en bør stikke nesa si borti. Uselviskhet er forøvrig et ideal i mange religioner. Jeg regner med kjernen du mener jeg skal finne i meg selv er Gud. Vet jo det. Din tilnærming til det religiøse minner mye om gnostismen også. Anonymkode: 502d9...f56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå