Gå til innhold

Vogn og trapp til inngangsdør

Skorpion91

Anbefalte innlegg

Vi skal pusse opp ett hus som har en vinkeltrapp opp til inngangsdøren. Trappen går opp til ett lite påbygg på ca 1,5 * 1,5 m. 
Slik at enn først går opp tre trinn, snur 90 grader mot høyre. Opp tre nye trinn før inngangsdøren og 90 grader sving mot venstre for å komme inn i huset. 
Vi leter etter muligheter for hvordan vi skal løse dette med vogn og eventuelt sovende baby. 
Har prøvd å ta vognen inn og ut, det er ikke noe jeg gjør mer enn jeg må. Hadde uten tvil vekket eventuellt sovende baby på veien så det er ikke så mye alternativ. 
Har tenkt på å kanskje senke deler av gulvet i 1 etg ned til bakkenivå, men det vil ta store deler av kjelleren og kommer nok til å koste ganske mye. 

Å la baby sove uten for inngangsdøren er ikke aktuelt pga antall personer som går forbi o.l. 
Å trille vogn bak i hagen er heller ikke mulig da det er nivå forskjell mellom innkjørselen og hagen. 

Noen andre med trapp opp til inngangsdør som har gode løsninger vi ikke har tenkt på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Løsne bagdelen/sportsdelen og bær inn hver for seg. Har bodd i fjerde etasje uten heis med to barn, gikk det og :) hadde ihvertfall ikke brukt tid og penger på å senke gulvet, dette er jo bare for en kort periode at de sover på dagen. 

Anonymkode: 71342...6ec

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trille ute til babyen våkner, eller sett deg ut med en stol ;) ville aldri bygget om pga noe så midlertidig.

Vår våkner av overgangen ut til inn, selv steder man triller rett inn. Kan ikke gjøre ærender mens han sover, for han våkner når vi triller inn i butikken..

Så vi triller ute, og om vi kommer hjem før han våkner, triller vi litt til, eller sitter ute litt.

Anonymkode: 28a00...082

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med å endre trappen ute og bygge flat rampe oppover i stedet? 

Anonymkode: e43fe...e79

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis dere skal pusse opp uansett, ville jeg prøvd å gjøre det mest mulig universelt utformet samtidig.

Anonymkode: 36954...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg ville festet to planker i hjulbredden, som nevnt over, for den perioden det trengs. Enkelt å fjerne når vognperioden er over. 

Anonymkode: de340...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har også ei trapp vi må opp for å komme inn, så planen min har alltid vært å se etter en vogn som en lett kan bære opp bag og understell hver for seg. 

Anonymkode: 20022...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...