Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd å bli gravid i snart 2 år, og er under utredning nå..

men jeg trenger litt hjelp med å tolke eggløsningstester.  ( bruker clearblue)

tok en test på fredag, hvor streken var ca halvparten av kontrollinjen(negativ) og på lørdag var den nesten like sterk som kontrollinjen(fortsatt negativ) og på søndag tok jeg en ny som ikke viste noe strek utenom kontrollinjen. De har hver helt hvite siden søndag.

vil det da si at jeg ikke hadde eggløsning denne mnd da? 
skjønner ikke noe av dette jeg.. begynner å bli frustrert 

Anonymkode: 9e2a9...c86

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Legg ut bilde av testene i den store tråden øverst her.

Anonymkode: 0d4a8...9cb

AnonymBruker
Skrevet

Du skal vel ikke tolke clearblue sine? Viser ikke de smilefjes rundt eggløsning? 

Anonymkode: fb274...1f9

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke bildet av de.. 

jo, de vister smilefjes, men har ikke fått noen.. men når du tar ut pinnen så er det de strekene. 
det jeg lurer på er om jeg har hatt eggløsning eller ikke? 🤷🏼‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Du skal ikke se på noe annet enn monitoren, selve pinnen kan vise mye rart. Fikk du en sirkel uten smilefjes? Hvis ikke er jo monitoren defekt. Den skal vise sirkel uten fjes hvis den er negativ. Den viser blinkende smilefjes hvis den er negativ, men det er registrert stigning i eggløsningshormonet. Hormonene kan stige litt i kø av syklusen uten at man har EL. Dersom du får smilefjes som ikke blinker er testen positiv, som vil si at du har EL eller får det innen 1-2 dager. 

Hvis monitoren ikke er defekt og du ikke har fått smilefjes har du ikke hatt EL, forutsatt at du har testet ofte og ikke har gjort noen brukerfeil. Kanskje nettopp manglende EL er grunnen til at du ikke blir gravid? 

Anonymkode: fe1ac...94d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken clearblue bruker du? Den vanlige eller advance?

Anonymkode: 32797...58c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får en sirkel uten smilefjes. 
Har fått proaktive tester hver mnd jeg har testet, så tror ikke det er pga manglende EL at jeg ikke blir gravid. 

Bruker den vanlige clearblue 

AnonymBruker
Skrevet

Positive, ikke proaktive ***

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får en sirkel uten smilefjes. 
Har fått proaktive tester hver mnd jeg har testet, så tror ikke det er pga manglende EL at jeg ikke blir gravid. 

Bruker den vanlige clearblue 

Har du brukt CB sine tester de andre månedene også? Får du ikke smilefjes, så har du ikke eggløsning. Det kan jo være at du ikke har EL hver måned?

AnonymBruker
Skrevet

Har brukt clearblue de siste 4 mnd, og fått positive tester da. 

kanskje jeg ikke hadde eggløsning nå da 😕

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje den kommer sent? Digitale tester er ganske pålitelige hvis de brukes korrekt. Du bør i hvert fall nevne dette for legen som utreder deg.

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ofte tester du når det er rundt eggløsning? Jeg måtte gå over til clearblue advance. Pga kort LH stigning. Den vanlige rakk ikke å få registrert det. Med advance så måler den østrogen stigning først. Jeg får alltid det i ca 4 dager først, og begynner da å teste hyppigere da jeg vet at LH stigningen er rett rundt hjørnet. Veldig sikker og grei test. Strimlene er ikke noe vits å tyde, da de er veldig ulike, selvom dem blir tatt på likt, har testet det.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ofte tester du når det er rundt eggløsning? Jeg måtte gå over til clearblue advance. Pga kort LH stigning. Den vanlige rakk ikke å få registrert det. Med advance så måler den østrogen stigning først. Jeg får alltid det i ca 4 dager først, og begynner da å teste hyppigere da jeg vet at LH stigningen er rett rundt hjørnet. Veldig sikker og grei test. Strimlene er ikke noe vits å tyde, da de er veldig ulike, selvom dem blir tatt på likt, har testet det.

jeg tester bare en gang om dagen fra rundt dag 10 i syklusen. Da tester jeg på kvelden. Burde jeg teste oftere? Har hørt tidligere at man skal ta EL-test på kvelden. 
Jeg kan jo prøve den clearblue advance neste gang 😊 men de 4 siste mnd har jeg fått positiv 2 dager. 

Også har jeg veldig såre nipler nå om dagen, så jeg trodde at EL var på vei 🤷🏼‍♀️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...