Gå til innhold

Kan besteforeldre passe nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå når skoler/ bhg åpner, kan en bestemor i 50 årene (som jobber i bhg) ha overnatting av sine barnebarn (skolebarn) ? 

Anonymkode: 03610...804

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Avstandsreglene opprettholdes.

Anonymkode: b1c85...9ff

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke. Hun er og i faresonen. Eldre over 50. 

Anonymkode: b184b...e70

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ok, takk for svar 🙂 

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eldre over 50??? Er vel eldre over 65 som er i risikogruppa. 

Anonymkode: f2f7f...9bb

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Avstandsreglene opprettholdes.

Avstandsregler som maks 5 i ei gruppe?

• Liker 7
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når ble 50 regnet som eldre? 

• Liker 16
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Hun utsettes jo for smittefare ved å selv jobbe i bhg. Men regelen om å holde avstand er fremdeles i kraft og kommer nok til å være det lenge.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Avstandsregler som maks 5 i ei gruppe?

Nei. 

AnonymBruker
Skrevet

Om ikke bestemoren har noen underliggende sykdommer ser jeg virkelig ikke noe problem med det .  De er skolebarn, så vet å kunne holde litt avstand.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Grunnen til at jeg lurer er pga. jeg selv har arbeidshelg på sykehjem, og ikke har annen mulighet for barnepass (er alene). Tanken var å benytte omsorgssdager, men det er litt dumt i lengden mtp. helgebemanning. Gjør det selvsagt om annet frarådes, men fant restriksjonene noe uklar.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå når skoler/ bhg åpner, kan en bestemor i 50 årene (som jobber i bhg) ha overnatting av sine barnebarn (skolebarn) ? 

Det må du nesten kjenne på selv. Men når bhg og skoler åpner nå, kommer vi til å ha mindre kontakt med slekt og venner, ikke mer. Nå blir vi en reell smitterisiko, i alle fall etter 2-3 uker, så vi har tenkt at det skal gå en stund før vi har tett kontakt med besteforeldre igjen. 

Anonymkode: 36d99...618

• Liker 2
Gjest 123 eller noe
Skrevet

Hvis hun jobber i bhg, er vel ikke det noe problem, nå får dere ta og slappe av litt og la bestemor få se barnebarna sine og TS få gå på jobb, uten at hun skal føle hun gjør noe galt!

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at jeg lurer er pga. jeg selv har arbeidshelg på sykehjem, og ikke har annen mulighet for barnepass (er alene). Tanken var å benytte omsorgssdager, men det er litt dumt i lengden mtp. helgebemanning. Gjør det selvsagt om annet frarådes, men fant restriksjonene noe uklar.

Ts

Er selv alene og jobber turnus.  Jeg får mulighet til å bruke omsorgsdager på helg, når det ikke er bhg/skole. Men det er pga besteforeldre er over 70 og har underliggende sykdom. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det er fortsatt anbefalt å unngå unødvendige reiser og besøk. 

Anonymkode: 933ca...4b9

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unødvendig?  Det er behov for henne på et sykehjem. Kaller det ikke unødvendig 

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken sten bor du under da? Man regnes som en eldre person når man er 65år og eldre, ikke i det man bikker 50!

Anonymkode: 7dba1...b17

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har hun da hatt mulighet til å ha hele tiden. Enten velger dere henne som nærkontakt, eller så velger dere henne ikke. Valget er ikke noe vi eller nabokona eller (Gud forby) de folkene som har så triste liv at de har degradert seg til å bli korona-angivere har noe med.

Anonymkode: 52fc0...2e5

• Liker 11
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Myndighetene har aldri sagt at vi ikke må dra på besøk, de anbefaler å være få personer og å holde avstand. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Mine har vært hos mormor noen dager her og der de siste ukene. Da både hun og vi  hadde hjemmekontor og ikke traff andre folk synes vi det var greit. Nå som vi alle skal tilbake på jobb kommer vi ikke til å sende barna dit, da vi alle treffer flere folk og barna treffer barn i barnehagen. Men det får være opp til hver enkelt og bestemme tenker jeg. 

Anonymkode: 85f64...576

• Liker 2
  • Opprett ny...