Gå til innhold

Influencere i coronatider

Xstrella

Anbefalte innlegg

VG har en sak om at de sliter om dagen. Både Sophie Elise, Kristin G, Iselin med flere. De får færre oppdrag og mange møter er utsatt. De måtte kanskje søke støtte hvis dette drar ut. Ja, det håper jeg. Ta heller en utdanning. Mange har mistet jobbene sine og mange er permiterte. Siste folk tenker på da er selvbruning, hairextension og nips. 

Det er helt greit at de må livnære seg på noe annet. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 hours ago, Xstrella said:

VG har en sak om at de sliter om dagen. Både Sophie Elise, Kristin G, Iselin med flere. De får færre oppdrag og mange møter er utsatt. De måtte kanskje søke støtte hvis dette drar ut. Ja, det håper jeg. Ta heller en utdanning. Mange har mistet jobbene sine og mange er permiterte. Siste folk tenker på da er selvbruning, hairextension og nips. 

Det er helt greit at de må livnære seg på noe annet. 

Tenk å unne andre tøffe tider.. Flott menneske du! Liker veldig godt mennesker som fryder seg over andres utfordringer....

Kan du ikke heller se positivt på at det finnes mange ulike måter å få penger til mat på bordet på? Og at de også bidrar til samfunnet med skatt og moms. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Bajshue skrev:

Tenk å unne andre tøffe tider.. Flott menneske du! Liker veldig godt mennesker som fryder seg over andres utfordringer....

Kan du ikke heller se positivt på at det finnes mange ulike måter å få penger til mat på bordet på? Og at de også bidrar til samfunnet med skatt og moms. 

Men la oss være ærlige, influencere er et 100 % overflødig yrke. 

Endret av Hanne12
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Hanne12 said:

Men la oss være ærlige, influencere er et 100 % overflødig yrke. 

Det er det helt sikkert mange som er uenige med deg i. Det er ikke overflødig mtp at de bidrar i felleskassa i form av skatter og avgifter. Alternativet for flere hadde kanskje også vært ufør. Slutt å se ned på andre mennesker pga valg av yrke. En skikkelig uting! 

Hadde de vært overflødige så hadde de ikke tjent penger! 

Endret av Bajshue
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Bajshue skrev:

Det er det helt sikkert mange som er uenige med deg i. Det er ikke overflødig mtp at de bidrar i felleskassa i form av skatter og avgifter. Alternativet for flere hadde kanskje også vært ufør. Slutt å se ned på andre mennesker pga valg av yrke. En skikkelig uting! 

Hadde de vært overflødige så hadde de ikke tjent penger! 

Vi kan være enig om kanskje 99% då? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, Bajshue skrev:

Finner dessverre ingenting positivt en influencer påvirker med. Overfladisk og fordyrende, ekstremt selvopptatthet og listen er lang. De bidrar til skatt og moms? Alt de får sponset og nesten gratis for at andre også skal kjøpe det. De skaper mer gjeld (forbrukslån) til de som ikke råd til alt rælet de prakker på folk.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ærlig innrømme at empatien ikke akkurat løper løpsk over influencernes inntektsfall. Men så ser jeg også på de fleste innen denne gruppen som manipulerende, selvdiggende egoister med en til tider ikke-eksisterende moral.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Xstrella said:

Finner dessverre ingenting positivt en influencer påvirker med. Overfladisk og fordyrende, ekstremt selvopptatthet og listen er lang. De bidrar til skatt og moms? Alt de får sponset og nesten gratis for at andre også skal kjøpe det. De skaper mer gjeld (forbrukslån) til de som ikke råd til alt rælet de prakker på folk.

Ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Influensere er så totalt unødvendig og jeg blir provosert over at det kalles et yrke. Men vil ikke gå så langt å unne andre dårlige tider. 
Men at de burde ha noe annet i ryggen, absolutt!

Jeg blir mektig provosert over medie oppslag om hvor mye de sliter i denne tiden. Cry me a fucking river.

Dra på jobb på kiwi som Tommy Steine da! Det er andre som sliter mye mer enn de! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, BethD skrev:

Influensere er så totalt unødvendig og jeg blir provosert over at det kalles et yrke. Men vil ikke gå så langt å unne andre dårlige tider. 
Men at de burde ha noe annet i ryggen, absolutt!

Jeg blir mektig provosert over medie oppslag om hvor mye de sliter i denne tiden. Cry me a fucking river.

Dra på jobb på kiwi som Tommy Steine da! Det er andre som sliter mye mer enn de! 

👏👏👏👏

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silikon123

Hehe for en trådstart. Litt bitter? Syntes Norge sin underholdningsbransje har blitt bedre generelt fordi vi har disse menneskene jeg. Men at VG velger å lage en sånn sak er helt idioti. Den var bare irriterende, men de ville vel ha klikk og reaksjoner da ;)  Og det fikk dem jo ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

På 20.4.2020 den 7.00, silikon123 skrev:

Hehe for en trådstart. Litt bitter? Syntes Norge sin underholdningsbransje har blitt bedre generelt fordi vi har disse menneskene jeg. Men at VG velger å lage en sånn sak er helt idioti. Den var bare irriterende, men de ville vel ha klikk og reaksjoner da ;)  Og det fikk dem jo ;) 

Hva skal man være bitter på?? 🤔

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ti10

Kan de ikke bare investere denne tiden i å gjøre noe konstruktivt? Som både de og leserne tjener på. Ikke bare sitte og vente på at en eller annen tar kontakt for å be dem reklamere for noe totalt unyttig som er miljøskadelig/ikke funker.

Gratis forslag til tidtrøyte for korona-rammede bloggere: norsk rettskriving, tekstproduksjon, foto, sette seg grundig inn i noe de ønsker å skrive om osv. 

Det positive i denne situasjonen er at de fleste av dem ser mye bedre ut enn før korona-krisen. Det er de færreste som kler å ha så mange falske øyenvipper at det ser ut som at de har en larve på hvert øyelokk. Håper for deres skyld at de holder fast ved den litt mer naturlige looken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...