AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #1 Skrevet 15. april 2020 Gutten min er 18 år. For ei stund siden byttet han vennegjeng. Disse nye kompisene røyker hasj. Min gutt gjorde også det da. Jeg fant det ut og tok en prat med han. Sa at jeg ser helst at han slutter med det. Han sa at han skulle det. Men etter noen måneder fant jeg ut at han ikke hadde sluttet. Da ble jeg litt sint. De siste ukene har han begynt å henge mere med en av de gamle kompisene. En skikkelig ordentlig gutt. Jeg har lyst å spørre han om han har snakket med min gutt om dette med røyking av hasj. Om han vet noe om min gutt fortsatt treffes den gjengen og røyker. Eller er det dumt å spørre? Krysser jeg ei linje jeg ikke bør krysse? Jeg gjør det for min skyld. Hver gang gutten min drar ut så tror jeg det værste Anonymkode: 535e9...f4a
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #2 Skrevet 15. april 2020 Jeg har også en gutt som er 18 år så jeg føler med deg. Det kan jo hende at kompisen bare snakker deg etter munnen og sier at din sønn ikke røyker hasj, men han kan også være ærlig å fortelle han gjør det. Det er du som vet hvordan kompisen er Anonymkode: 48cb7...633
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #3 Skrevet 15. april 2020 Jeg ville ikke gjort det. Det er ikke engang sikkert at denne kompisen du snakker om vet at din sønn røyker/har røyket hasj tidligere. Og hvis han ikke vet det fra før så kan det godt hende at å få vite det det vil påvirke deres vennskap negativt, ettersom det er mange som har fordommer mot folk som røyker hasj. Anonymkode: 4b042...cde 6
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #4 Skrevet 15. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville ikke gjort det. Det er ikke engang sikkert at denne kompisen du snakker om vet at din sønn røyker/har røyket hasj tidligere. Og hvis han ikke vet det fra før så kan det godt hende at å få vite det det vil påvirke deres vennskap negativt, ettersom det er mange som har fordommer mot folk som røyker hasj. Anonymkode: 4b042...cde Jeg tror at de fleste vet det. Det snakkes jo. Men jeg vet ikke Anonymkode: 535e9...f4a
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #5 Skrevet 15. april 2020 Nå snakket jeg av mine egne erfaringer fra da jeg var ungdom. Det værste du kan gjøre er å blande deg inn i dette med vennene hans. Ha en seriøs samtale rundt dette temaet. Han er myndig og bør ta en voksen avgjørelse selv. Du kan gi råd og håpe at han følger de. Jeg har mistet 3 venner til dop. 1 tok livet sitt og 2 tok overdose. Jeg innså da at jeg ikke kunne leve et sånt liv. Det ødelegger deg innvendig og utvendig. Alt dette startet med hasj røyking, så prøvde de mere. Kompisen min som tok livet sitt startet med hasj i 15 års alderen. Han tok mange forskjellige antidepressiva og prøvde div dop. Han var totalt ødelagt. Han manglet foreldre som stilte opp for han. Det endte ikke godt. Alt du kan gjøre er å være der for han, stole på at han tar gode valg i livet sitt. Om han ikke gjør det så må du fortsatt være der for han. Forklar nøye konsekvensene av valgene hans. Anonymkode: 34e46...be1 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #6 Skrevet 15. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nå snakket jeg av mine egne erfaringer fra da jeg var ungdom. Det værste du kan gjøre er å blande deg inn i dette med vennene hans. Ha en seriøs samtale rundt dette temaet. Han er myndig og bør ta en voksen avgjørelse selv. Du kan gi råd og håpe at han følger de. Jeg har mistet 3 venner til dop. 1 tok livet sitt og 2 tok overdose. Jeg innså da at jeg ikke kunne leve et sånt liv. Det ødelegger deg innvendig og utvendig. Alt dette startet med hasj røyking, så prøvde de mere. Kompisen min som tok livet sitt startet med hasj i 15 års alderen. Han tok mange forskjellige antidepressiva og prøvde div dop. Han var totalt ødelagt. Han manglet foreldre som stilte opp for han. Det endte ikke godt. Alt du kan gjøre er å være der for han, stole på at han tar gode valg i livet sitt. Om han ikke gjør det så må du fortsatt være der for han. Forklar nøye konsekvensene av valgene hans. Anonymkode: 34e46...be1 Er ikke lett dette. Er så redd for å gjøre feil Anonymkode: 535e9...f4a
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #7 Skrevet 15. april 2020 Hasj er ikke bra! Få stoppet det!!hadde du reagert annerledes hvis han røyket vanlig røyk? Anonymkode: 51b92...516
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #9 Skrevet 15. april 2020 Ikke snakk med kompisen hans!! Hvis du føler du må gjøre noe, så oppfordre sønnen din til å være mer sammen med de gamle vennene sine. Helt ærlig så driter sønnen din i at du ikke liker at han røyker hasj. Han gjør som han vil. Anonymkode: 9196f...f45 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #10 Skrevet 15. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nå snakket jeg av mine egne erfaringer fra da jeg var ungdom. Det værste du kan gjøre er å blande deg inn i dette med vennene hans. Ha en seriøs samtale rundt dette temaet. Han er myndig og bør ta en voksen avgjørelse selv. Du kan gi råd og håpe at han følger de. Jeg har mistet 3 venner til dop. 1 tok livet sitt og 2 tok overdose. Jeg innså da at jeg ikke kunne leve et sånt liv. Det ødelegger deg innvendig og utvendig. Alt dette startet med hasj røyking, så prøvde de mere. Kompisen min som tok livet sitt startet med hasj i 15 års alderen. Han tok mange forskjellige antidepressiva og prøvde div dop. Han var totalt ødelagt. Han manglet foreldre som stilte opp for han. Det endte ikke godt. Alt du kan gjøre er å være der for han, stole på at han tar gode valg i livet sitt. Om han ikke gjør det så må du fortsatt være der for han. Forklar nøye konsekvensene av valgene hans. Anonymkode: 34e46...be1 "alt dette startet med hasj". Det tror jeg ikke på. Jeg tror alt startet med alkohol 😉 Anonymkode: 9196f...f45
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå