Gå til innhold

Lære kreativitet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det an å lære å bli kreativ når man ikke er det fra før? Jeg tror det er noe som ligger latent hos mennesket og bare venter på å slippes fri. (kan ta feil selvsagt) Men hvordan slipper man den fri? Går det an å "trene" den på noen måte? Føler meg helt firkanta noen ganger, og tankegangen stopper liksom helt opp.

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror nok ikke at kreativitet kan læres i særlig stor grad. Man kan sikkert trenes opp til å bruke kreativiteten bedre, men noen har mer anlegg for dette enn andre.

I perioder da man har mye å tenke på er det ote vanskelig å være kreativ. Man havvner i en ond sirkel av tanker og kreativiteten slipper ikke til.

Mange vil nok si at alle er kreative, men jeg kjenner faktisk folk som ikke eier kreativitet. Men på den annen side er det sikkert flere typer kreativitet. Men jeg tenker på det som en evne til å se muligheter i ting. Enten kunstnerisk eller på en annen måte. At man får gode ideer liksom.

Jeg anbefaler deg å bruke tid på å tenke (gjerne alene uten forstyrrelser). Ikke se tingene som de er nå , men hvordan de kan bli. Hvilke muligheter ting har.

Skrevet

Slipp deg løs. Det er hemninger som ødelegger kreativiteten vår. Lag dine egne ting, sett ideene dine ut i livet... :) Tenk stort!!!

Skrevet

Ver barnsleg!

Vaksne lærer gjerne ungar å bli mindre kreative - så kvifor ikkje gå andre vegen og lære av barn? Ikkje bry deg om kva som går og ikkje går, berre gjer ting. Blir det ikkje som du har tenkt, så la det bli noko anna. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...