AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #1 Skrevet 15. april 2020 Kvinne i midten av 30 årene. Første jobb hadde jeg i nesten 10 år(rett fra universitetet) valgte så å si opp pga nytt jobb tilbud. Var der i 4 mnd, så ble det nedbemanning. Er nå i et vikariat som går ut 1 juni, men har blitt tilbudt fast jobb. Saken er at jeg ikke ser noe fremtid for meg der av diverse grunner. Ikke spesielt relevant i forhold til utdannelse og erfaring. Er nå innkalt til nytt jobbintervju et annet sted. Føler jo jobbskiftene kan forklares(nedbemanning, vikariat) men ser dette veldig dårlig ut på en CV? Jeg har jo ett langt arbeidsforhold på den. Kanskje lengre enn normalt i min alder. Men tre arbeidplasser på ett år kan kanskje telle negativt? Planer om å bli en stund dersom jeg får den jobben jeg har søkt på. Anonymkode: 63d76...bca
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #2 Skrevet 15. april 2020 Jeg vurderer jobbsøknader, og tre skifter på ett år hadde gått rett i "Ikke aktuell bunken". Jeg orker ikke useriøse ansatte med hyppig utskifting. Det tar tid og ressurser og lære opp folk. Men sikkert mange andre som vurderer søknader og CVer på en annen måte enn meg. Anonymkode: 80bc8...b52 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #3 Skrevet 15. april 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vurderer jobbsøknader, og tre skifter på ett år hadde gått rett i "Ikke aktuell bunken". Jeg orker ikke useriøse ansatte med hyppig utskifting. Det tar tid og ressurser og lære opp folk. Men sikkert mange andre som vurderer søknader og CVer på en annen måte enn meg. Anonymkode: 80bc8...b52 Selv om jeg har et langt arbeidsforhold bak meg på 10 år i samme bedrift? Slik jeg ser det har jeg jo vært maks uheldig, men stod på og fikk meg en jobb med en gang jeg mistet jobben. Burde kanskje takke ja til den faste stillingen der jeg er nå da... Anonymkode: 63d76...bca
Mariángel Skrevet 16. april 2020 #4 Skrevet 16. april 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vurderer jobbsøknader, og tre skifter på ett år hadde gått rett i "Ikke aktuell bunken". Jeg orker ikke useriøse ansatte med hyppig utskifting. Det tar tid og ressurser og lære opp folk. Men sikkert mange andre som vurderer søknader og CVer på en annen måte enn meg. Anonymkode: 80bc8...b52 Vel, jeg er rekrutterende leder og har vurdert søknader i mange år. TS hadde ikke konsekvent havnet i «nei» bunken min med hennes relativt solide bakgrunn. Nedbemanning og vikariater vitner ikke om «useriøse» arbeidstakere, hun har bare vært uheldig. Og hun har i det minste jobbet og ikke gitt opp. Jeg hadde vurdert hun på lik linje som andre søkere. Men som du skriver, vi vurderer kandidater ulikt - og det er helt OK. Syntes du skal fortsette å søke på jobber du mener har potensiale TS, men sørg for å ha en jobb mens du gjør det 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå