AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #1 Skrevet 15. april 2020 Jeg har en jobb der vi har mulighet til å jobbe hjemmefra nå. Men jeg har en stilling der jeg delvis må være tilgjengelig på dagtid, grunnet pågang fra kunder. Samtidig har jeg et barn med spesielle behov som må følges opp på skolen. Dette er min jobb, da min partner ikke har tålmodighet til å hjelpe vår datter. Det blir bare krangling om han skal hjelpe til. Jeg jobber derfor så mye jeg kjenner jeg orker, og fører resten mot omsorgsdager. Dessverre har arbeidsgiver begynt å ymte frempå om at de ønsker jeg kommer på jobb for å utføre arbeidsoppgavene, og at min partner kan ta ansvaret for oppfølgingen av vår datter, da han er permittert nå. Men han driver å bygger på hytta vår, og benytter tiden der, så jeg har sagt fra at jeg må være hjemme i denne perioden, i det minste til vår datter får komme tilbake på skolen. Dette ble ikke godt tatt imot. Kan virkelig arbeidsgiver kreve at jeg fysisk stiller på jobben nå, når jeg fortsatt har omsorgsdager å ta av? Anonymkode: de17e...ba3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #2 Skrevet 15. april 2020 Må si jeg skjønner din arbeidsgiver, så lenge samboeren din er permittert og bruker tiden på å pusse opp hytta! At han ikke er tålmodig nok, vel... da burde han rett og slett skjerpe seg. Sorry. Slutt å sy puter under armene på ham. Jeg skjønner han sikkert synes det er artigere å snekre på hytta enn å ha hjemmeskole, men sånn er det. Anonymkode: d0c84...4c4 13
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #3 Skrevet 15. april 2020 Selvfølgelig kan jobben kreve at du dukker opp, din man må rett og slett lære seg å ta vare på sitt eget barn! Å bygge på hytten er ingen unnskyldning for hverken at du skal være hjemme eller mannen skal sluntre unna Anonymkode: 8888b...15d 5
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #4 Skrevet 15. april 2020 Mannen er permittert. Selvfølgelig skal han da ta seg av barn. Ikke bygge på hytta. Anonymkode: eadd0...dab 5
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #5 Skrevet 15. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en jobb der vi har mulighet til å jobbe hjemmefra nå. Men jeg har en stilling der jeg delvis må være tilgjengelig på dagtid, grunnet pågang fra kunder. Samtidig har jeg et barn med spesielle behov som må følges opp på skolen. Dette er min jobb, da min partner ikke har tålmodighet til å hjelpe vår datter. Det blir bare krangling om han skal hjelpe til. Jeg jobber derfor så mye jeg kjenner jeg orker, og fører resten mot omsorgsdager. Dessverre har arbeidsgiver begynt å ymte frempå om at de ønsker jeg kommer på jobb for å utføre arbeidsoppgavene, og at min partner kan ta ansvaret for oppfølgingen av vår datter, da han er permittert nå. Men han driver å bygger på hytta vår, og benytter tiden der, så jeg har sagt fra at jeg må være hjemme i denne perioden, i det minste til vår datter får komme tilbake på skolen. Dette ble ikke godt tatt imot. Kan virkelig arbeidsgiver kreve at jeg fysisk stiller på jobben nå, når jeg fortsatt har omsorgsdager å ta av? Anonymkode: de17e...ba3 Ja om din arbeidsgiver vurderer det slik at du missbruker en ordning, noe du jo selv skriver at dere gjør, så kan du fratas muligheten til å benytte deg av ordningen Anonymkode: 4dad7...0de 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå