Gå til innhold

Når slutter dere med strømpebukser?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når slutter dere å sende ungene i barnehagen med strømpebukser/stilongs, men synes de er såpass store at de heller bør gå i bukser? 

Anonymkode: 7973c...2dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snart 4 åringen bruker ofte strømpebukse, men vi prøver å bruke mest stillongs under buksen i bhg 

Skrevet

Slutter man med det? 🤷‍♀️ Kommer ikke jeg til å gjøre. Bruker strømpebukse når det er kaldt selv også. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ser ingen grunn til å slutte, både jeg og manne bruker longs når det er kaldt. Om du mener uten bukse over inne, så fortsatte sønnen min med det ut barnehagen. På skolen bruker han longs under buksa.

Anonymkode: ab544...402

AnonymBruker
Skrevet

Yngste på 3 kommer i Bhg med stillings og bukse på om morgenen (altså- før koronatiden). Ved henting var kun stillongsen på inne.. det er helt greit. Stillongs når det er kaldt bruker vi så lenge det går! 

eldste 8, nekter å ha stillongs, ull o.l under klærne. Han brenner opp da... sier han.. DA må det være veldig kaldt først! Han fikk til og med fritak fra lue lenge før de andre i samme Bhg.. fordi han kokte.. så han er bare varm som type. Fryseren han nå så sier han fra og vi finner klær som varmer bedre, men han kommer til å gå i shorts og T-skjorte ute nå som sola skal komme frem... og sånn har det vært i alle år med han 😍 Varm type. Yngste er også varm av seg, så får se hvor lang tid man var motivert til ull/ stillongs vinterstid de neste årene 😉🙃

Anonymkode: 7686f...37d

AnonymBruker
Skrevet

Mine går kun med det hjemme, synes det ser uanstendig ut uansett alder.

Anonymkode: 3bf17...070

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mener selvsagt kun strømpebukse, ikke under bukse 😄 Skjønner at man ikke slutter med det.

Anonymkode: 7973c...2dd

AnonymBruker
Skrevet

Min 1.klassing bruker ulltrøye og ullstilongs på skolen også. 
I barnehagen er de gjerne ute i flere timer og da er det viktig med varme klær.

Anonymkode: 28f52...851

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge de ansatte i bhg må hjelpe ham med påkledning/avkledning er det helt greit at han går i bare stilongsen inne. Foretrekker at de ikke kaster bort tid på å ta av og på på ørten unger, de sliter nok med å få tid til alle ungene som det er.

Samme her hjemme, gidder ikke måtte ta av bukse for å ta på stilongs når vi skal ut.

Anonymkode: 962cc...cba

AnonymBruker
Skrevet

Ok nå følte jeg meg som verste mor.. 

Ungen min bruker ikke strømpebukse, men vanlige bukser bare (joggebukser eller tykke tights eller andre myke busker) Jeg vil ikke at hun skal gå rundt i strømpebuksa i barnehagen. Det er varmt der, så da hadde hun mest sannsynlig gått rundt med den strømpebuksa hver dag. 

Men når det er kaldt, så bruker vi alltid tykk ull over eller utebukse. 

Anonymkode: a5cf2...dc4

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes selv det ser veldig "upåkledd" ut.. Nå finnes det flere praktiske og behagelige alternativer heldigvis. 

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

👀😂😂😂😂😂🙈

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får nesten ikke bukse på seksåringen, så hun bruker stort sett strømpebukse eller stilongs under kjole eller skjørt hver dag. 

Anonymkode: d3ad6...c0e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sender i hvert fall gutten på 2,5 år i strømpebukse med joggebukse utenpå når det er kaldt. Når jeg kommer og henter tusler han rundt i bare strømpebuksa. Bryr meg katta om det er anstendig nok eller ikke. Strømpebukse og stillongs i ull er supre plagg. Mykt og godt å bevege seg i, temperaturregulerende og blir ikke for varmt i lek. 

Anonymkode: 9c04e...ad0

AnonymBruker
Skrevet

Leverer alltid kun i strømpebukse på høsten/vår/vinter. Dette fordi det skal være behagelig å leke i, går kjapt med påkledning når de skal ut og i tillegg er det gull med ull innerst, uansett årstid - så lenge det er strømpebuksesong. Ser i bhg hvor mine barn går at barn leveres i alt fra tighte jeans til joggebukse uten noe under. Og ikke har de tid til å skifte på alle når de skal ut heller. Tenker at bonullsjoggis under ullklær ikke er noe særlig mtp. hvis de blir fuktig. Det samme med jeans eller trange chinos. Hva er det folk tenker med egentlig? Husker i fjor vår kom det en fireåring med jeans og skinnjakke..

Anonymkode: 96858...55a

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Leverer alltid kun i strømpebukse på høsten/vår/vinter. Dette fordi det skal være behagelig å leke i, går kjapt med påkledning når de skal ut og i tillegg er det gull med ull innerst, uansett årstid - så lenge det er strømpebuksesong. Ser i bhg hvor mine barn går at barn leveres i alt fra tighte jeans til joggebukse uten noe under. Og ikke har de tid til å skifte på alle når de skal ut heller. Tenker at bonullsjoggis under ullklær ikke er noe særlig mtp. hvis de blir fuktig. Det samme med jeans eller trange chinos. Hva er det folk tenker med egentlig? Husker i fjor vår kom det en fireåring med jeans og skinnjakke..

Anonymkode: 96858...55a

Ikke alle tåler ull inntil huden. 

Gjest Albbas
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Ok nå følte jeg meg som verste mor.. 

Ungen min bruker ikke strømpebukse, men vanlige bukser bare (joggebukser eller tykke tights eller andre myke busker) Jeg vil ikke at hun skal gå rundt i strømpebuksa i barnehagen. Det er varmt der, så da hadde hun mest sannsynlig gått rundt med den strømpebuksa hver dag. 

Men når det er kaldt, så bruker vi alltid tykk ull over eller utebukse. 

Min gutt bruker heller aldri strømpebukse. Ikke at jeg har noe imot bruken, men han nekter å bruke det og da gidder jeg ikke krangle på det.

AnonymBruker
Skrevet

Eg har kledd bukse eller skjørt over strømpebuksa frå ho var ca 10 månader. Kaldblodig frøken så det blir ikkje for varmt. Heima labbe ho rundt i bare strømper. Tenkje det er fint å ha på vanlige dag klær som er brukervennlige og litt løse frå toddlerfasen. 

Anonymkode: 0a862...f9f

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor i Nord, så om vinteren må de ha to lag under dressen, så han har brukt longs hver dag. Også ullbukse i tillegg når de skal ut.

Nå bruker han joggebukse under vinterdressen. 

Komfort og praktisk bruk fremfor stil. 

Anonymkode: f939c...eba

AnonymBruker
Skrevet

Tror TS mener BARE strømpebukse, altså uten bukse utenpå... 

Anonymkode: 11125...d6c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...