AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #1 Skrevet 15. april 2020 Jeg holder på å bli sprø! Barnet mitt leker aldri alene, skal alltid henge oppi oss, uansett hvor uinteressant det vi driver med er.. hen er snart 4 år, og det lengste hen noen gang har satt for seg selv er maks 10 min Vi leker ofte sammen med, eller forsøker å sette i gang lek! På andre områder er han helt normal, og leker fint med andre barn. Når vi leker sammen synes hen det fort blir kjedelig og begynner med alt annet i huset som ikke er lov.. fryktelig rastløs med andre ord Ikke misforstå dette innlegget, for jeg liker virkelig å være sammen med barnet mitt, men 4 år uten et ledig sekund begynner å tære på Noen tips for å "lære" å leke alene?? 😱 Anonymkode: 4a252...fd9
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #2 Skrevet 15. april 2020 Hei. Først av alt: hør på de som har barn som naturlig leker selv. Har hatt flere barn. To av de lekte lett alene i timesvis. Den siste gjorde det ikke- uansett hvor hardt vi prøvde. Fikk mange råd av foreldre som hadde unger som mine to første. Det var ikke måte på hva vi skulle gjøre: være strenge, gjøre oss opptatt, ikke få ham bortskjemt etc etc. nå er han 15. Og han er fortsatt mer avhengig av å være sammen med oss enn de to eldste. Og han har fått eksakt samme oppdragelse. Mitt råd til deg: slapp av og aksepter at unger er ulike. Du er hverken en dårlig mor eller gjør noe feil. Du har bare fått en «slik» unge. Ikke la noen her fortelle deg at du bare skal gjøre «slik» eller «sånn», så løser alt seg. Bytt heller på å leke med ham. Og er du alene, kan du legge inn pauser. «Nå må mamma, og da gjør du det i mens». Anonymkode: d03ba...695 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #3 Skrevet 15. april 2020 Mente: IKKE hør på de som har barn som naturlig leker selv. Anonymkode: d03ba...695
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå