AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #1 Skrevet 15. april 2020 Men barnebursdager, treninger osv skal avlyses?? Er det smitte de er redde for så er skolen/barnehagene minst like ille som sammenkomstene i barnebursdager(om ikke verre!!) Anonymkode: c9d1a...752 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #3 Skrevet 15. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men barnebursdager, treninger osv skal avlyses?? Er det smitte de er redde for så er skolen/barnehagene minst like ille som sammenkomstene i barnebursdager(om ikke verre!!) Anonymkode: c9d1a...752 Det er jo for å få i gang samfunnet igjen da.Foreldre må tilbake til jobb, og elever må i gang med læring på ordinært vis igjen. Anonymkode: 613d9...474 9
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #4 Skrevet 15. april 2020 dersom barnet vårt er på samme gruppe i barnehagen som kompisene planlegger vi å feire 6 årsdagen som utebursdag i begynnelsen av mai. Liten barnehage, så sannsynligheten for at de er på gruppe er stor. Anonymkode: 922b1...28d
Mezzosoprena Skrevet 15. april 2020 #5 Skrevet 15. april 2020 Barnehage og skole er tross alt viktigere enn bursdager - og det er lettere å holde seg til smittevernregler med den nye veillderen som er kommet, enn det er i en barnebursdag... 13
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #6 Skrevet 15. april 2020 21 minutter siden, Teatrica skrev: Barnehage og skole er tross alt viktigere enn bursdager - og det er lettere å holde seg til smittevernregler med den nye veillderen som er kommet, enn det er i en barnebursdag... Den nye veilederen er jo bare svada. Vaske hender kan man jo gjøre i forkant og etter en barnebursdag også. Anonymkode: 9d519...e1b 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #7 Skrevet 15. april 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo for å få i gang samfunnet igjen da.Foreldre må tilbake til jobb, og elever må i gang med læring på ordinært vis igjen. Anonymkode: 613d9...474 Selvsagt kan man vaske hender etter bursdager og treninger, men selv om risikoen skulle være lik er der en viss forskjell på fritidsaktiviteter og hygge på den ene siden, og lønnet arbeid og nødvendig opplæring på den andre. Det siste er såpass sentralt for samfunnet at det er verdt en viss smitteøkning. Derimot er jeg ikke så gira på at økningen skal bli større enn nødvendig bare fordi Kari absolutt mååå feire bursdagen til Céline. Anonymkode: 4c173...529 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #8 Skrevet 15. april 2020 22 minutter siden, Teatrica skrev: Barnehage og skole er tross alt viktigere enn bursdager - og det er lettere å holde seg til smittevernregler med den nye veillderen som er kommet, enn det er i en barnebursdag... Ikke i friminuttene. Dessuten smitter viruset også via luften, som i et klasserom Enig i at barnebursdager ikke er så viktige, sett i voksnes øyne. Men av prinsipp så er barna mer eksponert i skole/barnehage, på lik linje med andre sammenkomster for barn. Derfor mener jeg det er tøvete å si nei til aktiviteter for barn, samtidig som at skolene skal holde åpent.. Anonymkode: c9d1a...752 3
Nerine_ Skrevet 15. april 2020 #9 Skrevet 15. april 2020 Du skjønner vel at at skole og det at foreldre får jobbe som normalt, er ett par hakk viktigere enn bursdag? 4
anon321 Skrevet 15. april 2020 #10 Skrevet 15. april 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men barnebursdager, treninger osv skal avlyses?? Er det smitte de er redde for så er skolen/barnehagene minst like ille som sammenkomstene i barnebursdager(om ikke verre!!) Anonymkode: c9d1a...752 Så bra at du mener det. Men du tar feil. Dette er ikke et tilfelle av "det er lov å tenke selv" - det var nasjonale endringer som førte til stenging og det er nasjonale endringer som fører til åpning. Føy deg etter de retningslinjene som ligger - og gjør ditt bidrag. 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #11 Skrevet 15. april 2020 Skolen og barnehage åpner fordi det er NØDVENDIG. Barnebursdag er ikke nødvendig. Selvfølgelig vil alle feire bursdag, men nå er ikke tiden for å synse ditt og datt. Hvis alle skal mene noe og tolke ting på sin måte så eksploderer smitten. Selvfølgig er det økt fare for smitte hvis dere skal drive og møtes store grupper på fritiden til feks trening. Deres unge er ikke den eneste som mister sin bursdagsfeiringen sin i år.. og tenk på klassekameraten/vennen/nabo/søskenbarnet som ikke får feire fordi foreldrene respektere reglene som er satt? Anonymkode: 871c1...cb7 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #12 Skrevet 15. april 2020 5 minutter siden, Nerine_ skrev: Du skjønner vel at at skole og det at foreldre får jobbe som normalt, er ett par hakk viktigere enn bursdag? Barnehage og småskolen åpner nå fordi myndighetene tar risken med at foreldre og barn blir smittet. De mener det ikke er farlig. Da kan vi like så gjerne bli smittet i bursdag. Beklager, men sånn tenker jeg. Jeg vet at det er politisk ukorrekt og «feil» — men ærlig talt. Om Erna mener det er greit at en barnehageansatt smitter meg med korona, får hun også tåle at en bursdagsgjest smitter meg med korona. Anonymkode: 9d519...e1b 3
Nerine_ Skrevet 15. april 2020 #13 Skrevet 15. april 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnehage og småskolen åpner nå fordi myndighetene tar risken med at foreldre og barn blir smittet. De mener det ikke er farlig. Da kan vi like så gjerne bli smittet i bursdag. Beklager, men sånn tenker jeg. Jeg vet at det er politisk ukorrekt og «feil» — men ærlig talt. Om Erna mener det er greit at en barnehageansatt smitter meg med korona, får hun også tåle at en bursdagsgjest smitter meg med korona. Anonymkode: 9d519...e1b Det blir jo det samme som å si at vi liksågodt bare kan leve som normalt igjen. Jeg håper at folk fortsatt klarer å vurdere og prioritere hva som er viktig og ikke. 5
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #14 Skrevet 15. april 2020 9 minutter siden, Nerine_ skrev: Det blir jo det samme som å si at vi liksågodt bare kan leve som normalt igjen. Jeg håper at folk fortsatt klarer å vurdere og prioritere hva som er viktig og ikke. Det er egentlig det jeg mener. Dersom myndighetene mener det er forsvarlig at barnehagene åpner, kan de like så godt åpne dem uten alle disse tiltakene. Håndvask kan de selvfølgelig beholde — men det trodde jeg virkelig at barnehagene drev med fra før av. Anonymkode: 9d519...e1b 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #15 Skrevet 15. april 2020 Blir helt oppgitt over at folk faktisk ikke skjønner hva "gradvis åpning av samfunnet" innebærer, og at de oppriktig mener at åpning av barnehager og småskole = nÅ kAn Vi Jo LiKe GoDt BaRe Gi FaEn I aLt Da Anonymkode: f7d27...93f 6
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #16 Skrevet 15. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir helt oppgitt over at folk faktisk ikke skjønner hva "gradvis åpning av samfunnet" innebærer, og at de oppriktig mener at åpning av barnehager og småskole = nÅ kAn Vi Jo LiKe GoDt BaRe Gi FaEn I aLt Da Anonymkode: f7d27...93f Jeg skjønner veldig godt hva gradvis åpning er. Men siden det tilfeldigvis er meg og mine barn som er bedt om å gå i front på den såkalt «gradvise» åpningen - gir jeg nå faen i de andre tiltakene. Hvis barnløse synes det er greit å ofre meg og mine barn — så synes jeg det er greit å smitte de barnløse videre når jeg er på butikken 😀 Anonymkode: 9d519...e1b 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #17 Skrevet 15. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner veldig godt hva gradvis åpning er. Men siden det tilfeldigvis er meg og mine barn som er bedt om å gå i front på den såkalt «gradvise» åpningen - gir jeg nå faen i de andre tiltakene. Hvis barnløse synes det er greit å ofre meg og mine barn — så synes jeg det er greit å smitte de barnløse videre når jeg er på butikken 😀 Anonymkode: 9d519...e1b Barnløse ofrer deg og dine barn? Vi er da mange småbarnsfamilier som går velvillige i "frontlinjen" nå. Men hyggelig at du vil smitte barnløse i butikken, det sier ganske mye om din person. Anonymkode: f7d27...93f 5
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #18 Skrevet 15. april 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnløse ofrer deg og dine barn? Vi er da mange småbarnsfamilier som går velvillige i "frontlinjen" nå. Men hyggelig at du vil smitte barnløse i butikken, det sier ganske mye om din person. Anonymkode: f7d27...93f Og hvorfor et det greit at jeg og barna mine skal smittes, mener du? Anonymkode: 9d519...e1b
Nerine_ Skrevet 15. april 2020 #19 Skrevet 15. april 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er egentlig det jeg mener. Dersom myndighetene mener det er forsvarlig at barnehagene åpner, kan de like så godt åpne dem uten alle disse tiltakene. Håndvask kan de selvfølgelig beholde — men det trodde jeg virkelig at barnehagene drev med fra før av. Anonymkode: 9d519...e1b Ser du ikke forskjellen på å åpne ting som er nødvendig for samfunnet, og det å plutselig skulle droppe alt? 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #20 Skrevet 15. april 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner veldig godt hva gradvis åpning er. Men siden det tilfeldigvis er meg og mine barn som er bedt om å gå i front på den såkalt «gradvise» åpningen - gir jeg nå faen i de andre tiltakene. Hvis barnløse synes det er greit å ofre meg og mine barn — så synes jeg det er greit å smitte de barnløse videre når jeg er på butikken 😀 Anonymkode: 9d519...e1b Ok, da regner jeg med at det er greit for deg at min barnløse samboer smitter dine barn i barnehagen, og at barnløse meg tar med meg smitten til besteforeldrene dine på min jobb. Eller så kan du få fingeren ut av ræva og innse at for at barnehagene skal kunne åpne er det ekstra viktig at familiene våre begrenser smittesirkelen privat. Hvis ingen bringer smitten inn i barnehagen, vil heller ikke barna kunne smittes der. Barna skal være i små, faste grupper, med en gang du arrangerer en bursdag eller trening vil det være en litt annen sammensetning, og risikoen for smitte øker. Anonymkode: dfca0...f80 2
Anbefalte innlegg