Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
På 18.4.2020 den 0.55, AnonymBruker skrev:

Ja, og bare det at hvem som helst, tom folk man har mislikt som følger med på deg, kan vite ALT du har gjort de siste årene, hvor du jobber (og dermed også by du bor i), hvilket år du bodde i utlandet osv osv. Føles som overvåkning. Og man vet aldri hvem som finner på noe for å lage kvalme for deg. I tillegg gir det et press om at man alltid må oppdatere og vise seg frem, hvis noe går galt eller man blir syk vet du at folk følger med på deg og finner ut av det. Man kan ikke trekke seg tilbake og ta en pause fordi folk følger med og man er forventet å vise seg frem. Ekkelt. 

Skjønner ikke at folk flest vil ha dette? Folk er utrolig lite oppdatert på personvern og viktigheten av det. Noen tanker om hvorfor det er så mange sauer?

Anonymkode: 631a3...126

Du må gjerne holde deg unna alt du oppfatter som overvåking, men slutt å kalle andre som velger annerledes for sauer. Det sier mye mer om deg enn om de du omtaler som sauer.

Anonymkode: 39e57...960

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en spennende CV og gått et prestisjestudium i Norge og har 0 problem med å få jobb, selv uten LinkedIn.Lurer bare på hvorfor så mange prostituerer seg på denne måten. Gjør seg om til en vare som skal vise frem prestasjonene sine for hvermannsen.

Virker mer som du har mindreverdighetskomplekser og er redd for å vise at du ikke egentlig er så vellykka som du tror. 

Anonymkode: bce60...854

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er vitsen om man bare skal ha kontakt med folk man kjenner fra før? Da er det jo bare som Facebook. 

Det er mange måter å bruke Linkedin. Jeg og de fleste av dem jeg kjenner på Linkedin bruker det til å knytte og holde kontakt med (potensielle) samarbeidspartnere.

Anonymkode: 6cf98...483

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Virker mer som du har mindreverdighetskomplekser og er redd for å vise at du ikke egentlig er så vellykka som du tror. 

Hehe, ja... Trenger å forsvare deg selv kanskje fordi du føler "sau" treffer? Jeg har gått indøk på NTNU med utveksling til Harvard. Gikk ut for 10 år siden og tjener i dag nesten to mill i året. Så tror jeg er LITT over de fleste på Linkedin som har en bachelor i økonomi fra en høyskole...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, ja... Trenger å forsvare deg selv kanskje fordi du føler "sau" treffer? Jeg har gått indøk på NTNU med utveksling til Harvard. Gikk ut for 10 år siden og tjener i dag nesten to mill i året. Så tror jeg er LITT over de fleste på Linkedin som har en bachelor i økonomi fra en høyskole...

Til å være så opptatt av andres manglende nettvett er du neimen ikke kritisk til hva du selv legger ut. Det er ikke særlig mange nordmenn som utveksler til Harvard, selv ikke på indøk.  Og i alle fall ikke for 10 år siden, så nå har du vel nesten identifisert deg selv bare med en setning. Legger man 2 millioner i årslønn til likningen, er man enda nærmere en entydig løsning. 

Nei du, dette er nok bare en trolletråd. Slik en som dukker opp på månedsbasis og ofte omhandler indøk, eliteuniversiteter i utlandet, McKinsey, "bare 900K i startlønn" etc. 

Men det er lov å drømme.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Til å være så opptatt av andres manglende nettvett er du neimen ikke kritisk til hva du selv legger ut. Det er ikke særlig mange nordmenn som utveksler til Harvard, selv ikke på indøk.  Og i alle fall ikke for 10 år siden, så nå har du vel nesten identifisert deg selv bare med en setning. Legger man 2 millioner i årslønn til likningen, er man enda nærmere en entydig løsning. 

Nei du, dette er nok bare en trolletråd. Slik en som dukker opp på månedsbasis og ofte omhandler indøk, eliteuniversiteter i utlandet, McKinsey, "bare 900K i startlønn" etc. 

Men det er lov å drømme.

10 år kan bety omtrent 10 år, trenger ikke være et nøyaktig tall. Dessuten var vi flere fra min klasse som dro, 4-5 stk var vi. Og slik har det vært i flere år. Dessuten tviler jeg på at mine kolleger og bekjente henger på KG, og om de gjorde det så skriver jeg som AB og det kan ikke linkes til andre innlegg. 

Hva er det å drømme om? Å komme inn på indøk? Bare fordi du ikke fikk gode nok karakterer til å komme inn på et studium som sikrer gode lønns-og karrieremuligheter så er det ikke slik for alle.

Synd du tror folk gidder å bruke tid på å trolle om dette på nettet, ser ikke helt poenget med det. Dette er også noe som jeg ikke nevnte i HI fordi det ikke egentlig er relevant, om ikke du hadde kommet med personangrep. Gir meg ikke akkurat noen fordeler å lyve om dette på nett. Men det er synd om du får verdensbildet ditt knust, om du trodde alle med sterk CV hadde behov for å vise seg frem på Linkedin. Min oppfatning er at det ofte er folk med bare bachelor fra en høyskole i gokk og en del servicejobber som butikkjobb/servitør som er ekstremt opptatt av å vise seg frem på LinkedIn. 

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Synes LinkedIn er litt skrytete egentlig men er vel kanskje noe man må ha idag?

Anonymkode: bcea3...1c2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kutta ut alle former for linked/sosiale media. Forbanna tull, får holde med e-post og sms/tlf.

Er siv.ing.

Anonymkode: 5de15...79c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men dere som driver med LinkedIn. Hva er kotymen når det kommer til å legge til folk? Jeg har kontakt med en masse kunder, jeg er på fornavn med dem. Er det greit å sende forespørsel til dem? Blir så usikker på hva som er greit og ikke, så foreløpig har jeg bare kollegaer og tidligere medstudenter på kontaktlista. 

Anonymkode: ea806...dd2

AnonymBruker
Skrevet
På 20.4.2020 den 14.24, AnonymBruker skrev:

10 år kan bety omtrent 10 år, trenger ikke være et nøyaktig tall. Dessuten var vi flere fra min klasse som dro, 4-5 stk var vi. Og slik har det vært i flere år. Dessuten tviler jeg på at mine kolleger og bekjente henger på KG, og om de gjorde det så skriver jeg som AB og det kan ikke linkes til andre innlegg. 

Hva er det å drømme om? Å komme inn på indøk? Bare fordi du ikke fikk gode nok karakterer til å komme inn på et studium som sikrer gode lønns-og karrieremuligheter så er det ikke slik for alle.

Synd du tror folk gidder å bruke tid på å trolle om dette på nettet, ser ikke helt poenget med det. Dette er også noe som jeg ikke nevnte i HI fordi det ikke egentlig er relevant, om ikke du hadde kommet med personangrep. Gir meg ikke akkurat noen fordeler å lyve om dette på nett. Men det er synd om du får verdensbildet ditt knust, om du trodde alle med sterk CV hadde behov for å vise seg frem på Linkedin. Min oppfatning er at det ofte er folk med bare bachelor fra en høyskole i gokk og en del servicejobber som butikkjobb/servitør som er ekstremt opptatt av å vise seg frem på LinkedIn. 

Vil du ikke være på Linkedin, så trenger du ikke være på Linkedin. Trenger ikke gjøre det noe mer komplisert enn det er.

Anonymkode: caa2c...bdb

Skrevet

Du ser jo hvem som sjekker profilen din! Selvsagt kan din nemesis betale for at det er anonymt, men hvor ofte har folk en nemesis som legger sjelen i å ødelegge karrieren din, egentlig? 

Jeg tenker at det er en verdifull platform for alle som ikke går for gullklokka. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg hadde ikke hatt jobb hvis det ikke var for linkedin...

Anonymkode: 778f6...88b

AnonymBruker
Skrevet
På 17.4.2020 den 22.02, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke på Facebook heller. Det selskapet er jo fullstendig blåst når det kommer til personvern. Bare sauer vil være en del av noe møkk som det. 

Det er en smakssak. Om du frykter veldig for å ikke utgi opplysninger om deg selv så antar jeg også at du ikke har smart telefon? Hvertfall ikke er logget inn med en google mail konto på den tlf. Google lagrer MYE! I tillegg til ingen apper.

Har du satt deg inn i hvilke opplysninger kvinneguiden samler inn om deg når du trykker at du godtar cookies’ene fra denne nettsiden? 

Anonymkode: a96a1...056

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en smakssak. Om du frykter veldig for å ikke utgi opplysninger om deg selv så antar jeg også at du ikke har smart telefon? Hvertfall ikke er logget inn med en google mail konto på den tlf. Google lagrer MYE! I tillegg til ingen apper.

Har du satt deg inn i hvilke opplysninger kvinneguiden samler inn om deg når du trykker at du godtar cookies’ene fra denne nettsiden? 

Anonymkode: a96a1...056

Jeg synes for øvrig at denne frykten for at noen skal samle inn opplysninger om en er helt merkverdig.

Vi har stemmestyring i hus, og det er ikke sjeldent at jeg har fått høre «åh, hvordan tørr dere det da, tenk om den blir hacket og noen hører på dere». Altså, hvis de synes våre middagssamtaler og TV-titting er spennende å høre på, be my guest. Jeg er nok den kjedeligste personen man kan hacke. 

Anonymkode: 572f7...58c

AnonymBruker
Skrevet
På 17.4.2020 den 18.12, AnonymBruker skrev:

Det viser jo hvor du bor og i hvilket selskap du jobber i. Så det er jo sensitivt. 

Det er ikke sensitivt

image.png.5825eec88141638272b5890d4c3782a5.png

ikke engang personnummer er sensitivt, selv om mange tror det:

image.png.aaa6ba37fc97f1027289acecf28ad1eb.png

Anonymkode: edba4...948

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, Pia Sofia skrev:

Du ser jo hvem som sjekker profilen din! Selvsagt kan din nemesis betale for at det er anonymt, men hvor ofte har folk en nemesis som legger sjelen i å ødelegge karrieren din, egentlig? 

Jeg tenker at det er en verdifull platform for alle som ikke går for gullklokka. 

Man ser det ikke hvis folk googler deg og ser uten at de selv er logget inn. Det er også mulig å slå av innstillingen for at folk kan se at du har vært innom profilen deres for innloggede medlemmer.

Anonymkode: fd4f7...0ee

AnonymBruker
Skrevet

Jeg slettet profilen min. Lei av alle rekruteringsagentene som ringer og maser.

Anonymkode: c95a7...f90

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg slettet profilen min. Lei av alle rekruteringsagentene som ringer og maser.

Anonymkode: c95a7...f90

Ringte de? La du ut nummer? Hva har du studert? Var tilbudene gode eller uinteressante?

Anonymkode: fd4f7...0ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...