Gå til innhold

De som nekter å sende barna tilbake til skolen risikerer lønnstrekk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er helt nydelig!

Selvsagt skal de det. De som nekter å sende ungene tilbake til skolen fordi de hever seg over våre myndigheter har ikke lenger gyldig grunn til å være hjemme med barna, og fraværet fra jobb og bruk av ekstra omsorgspenger er da som skulk å regne.

Herlig at dette adresseres, slik at selvutnevnte orakler skjønner alvoret!

Barnas rett til å gå på skole er ukrenkelig, og foreldre har faktisk ikke ubegrenset makt over barna sine. Å nekte den skolegang er brudd på denne retten.

https://www.borsen.no/nyheter/skolenekt-kan-gi-lonnstrekk/72361728

Anonymkode: e681c...d9f

• Liker 29
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Flott!!👏🏻

Men litt rart formulert det med hjemmekontor? Det er vel fortsatt anbefalt å ha hjemmekontor for de hvor det er praktisk mulig? Det blir bare et mer effektivt hjemmekontor når man ikke passer barn samtidig...

Anonymkode: d65a7...53c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er helt nydelig!

Selvsagt skal de det. De som nekter å sende ungene tilbake til skolen fordi de hever seg over våre myndigheter har ikke lenger gyldig grunn til å være hjemme med barna, og fraværet fra jobb og bruk av ekstra omsorgspenger er da som skulk å regne.

Herlig at dette adresseres, slik at selvutnevnte orakler skjønner alvoret!

Barnas rett til å gå på skole er ukrenkelig, og foreldre har faktisk ikke ubegrenset makt over barna sine. Å nekte den skolegang er brudd på denne retten.

https://www.borsen.no/nyheter/skolenekt-kan-gi-lonnstrekk/72361728

Har du ikke skjønt at noen av foreldrene kanskje er i risikogruppene? Dessuten stoler jeg ikke på myndighetene som sier at det er trygt. Bare å lese hva andre eksperter rundt om i verden sier. Å tro at barn ikke kan smitte andre er som å tro på julenissen. 
Covid 19 kan også gjøre folk som ikke er i risikogruppene veldig syk og evt dø. 

Anonymkode: 7fc62...e40

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Enig!

Anonymkode: 868d7...d20

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Supert. Da kan ikke foreldre sitte hjemme med sugerøret i statskassa helt til den er tom. 

Anonymkode: 5a9af...a3c

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du ikke skjønt at noen av foreldrene kanskje er i risikogruppene? Dessuten stoler jeg ikke på myndighetene som sier at det er trygt. Bare å lese hva andre eksperter rundt om i verden sier. Å tro at barn ikke kan smitte andre er som å tro på julenissen. 
Covid 19 kan også gjøre folk som ikke er i risikogruppene veldig syk og evt dø. 

Har du ikke skjønt at de i risikogruppen er et fuckings unntak?! Det er snakk om de friske folkene som velger å holde barna hjemme imot myndighetenes anbefalinger. 

Anonymkode: ff705...d15

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

Sykt at foreldre i risikogruppen må sende barna i skolen. De kan dø. Tenk stresset de må gjennom hver dag nå.

Ellers er jeg for at vi skal åpne opp litt igjen. Men ta vare på de syke for faen!

Anonymkode: 62e42...a40

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke skjønt at de i risikogruppen er et fuckings unntak?! Det er snakk om de friske folkene som velger å holde barna hjemme imot myndighetenes anbefalinger. 

Anonymkode: ff705...d15

Og fatter ikke du at corana viruset ikke er til å spøke med???  De friske folkene kan også bli syke av dette skumle viruset!! les deg opp litt !!!

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er lov å ha hjemneskole. Er selv student og far kan ikke få lønnstrekk om jeg kan gi barna skolegang hjemmefra. 

Vi kommer til å ta barna ut av skolen til dette er over. 

Anonymkode: 041c3...a7c

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Og fatter ikke du at corana viruset ikke er til å spøke med???  De friske folkene kan også bli syke av dette skumle viruset!! les deg opp litt !!!

Ja hvis helsevesenet er overbelastet så!! Men det er det ikke nå!!!

Anonymkode: 11bf8...a8e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flott!!👏🏻

Men litt rart formulert det med hjemmekontor? Det er vel fortsatt anbefalt å ha hjemmekontor for de hvor det er praktisk mulig? Det blir bare et mer effektivt hjemmekontor når man ikke passer barn samtidig...

Ja, det var litt klønete formulert.

Men bruk av ekstra omsorgspenger ble åpnet for å bruke for å undervise barna hjemmefra. Nå er ikke dette lenger aktuelt siden de skal på skolen. Hvis foreldre velger å holde barna hjemme, kan de ikke lenger bruke disse rettighetene.

Det er også fortsatt en del som ikke har hjemmekontor.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er lov å ha hjemneskole. Er selv student og far kan ikke få lønnstrekk om jeg kan gi barna skolegang hjemmefra. 

Til dette er over? Det kan ta en stund. Og hva er over?

• Liker 13
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja hvis helsevesenet er overbelastet så!! Men det er det ikke nå!!!

Koko. 

Nettopp fordi man begrenser spredningen. 🙄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det. Dere er pliktig til å skrive ut barna fra skolen hvis de er borte mer enn 10 skoledager. Da overføres undervisningsansvaret til dere foreldre, og dere har plikt til å gi den samme undervisning de får på skolen. Gir dere ikke barna tilstrekkelig undervisning, kan dere straffes for brudd på opplæringsloven.

Så det å holde barna hjemme kommer ikke uten ansvar. Men det er jo trist for barna som mister all kontakt med skole, lærer og medelever. Nå må jo dere stå får alt av fagstoff, skolemateriell, undervisning og oppgaver.

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare å si opp jobben? Liv er jo viktigere enn penger i følge de samme folkene 😉 Men de mener kanskje ikke sine egne penger

Anonymkode: cf91f...a58

• Liker 19
Skrevet

Veldig bra at de går ut med dette👌 Tenker de også må presisere at omsorgsdager fremover er for de med syke barn, ikke de som holder ungene hjemme frivillig. 

Og ja, noen unntak vil det være!

Må også legge til at jeg håper det kommer igang ett bra opplegg med hjemmebesøk til de familiene med barn i risikosonen (ikke fysisk sykdom) hvor foreldrene nå velger å holde dem hjemme fra barnehage/skole forsatt.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det. Dere er pliktig til å skrive ut barna fra skolen hvis de er borte mer enn 10 skoledager. Da overføres undervisningsansvaret til dere foreldre, og dere har plikt til å gi den samme undervisning de får på skolen. Gir dere ikke barna tilstrekkelig undervisning, kan dere straffes for brudd på opplæringsloven.

Så det å holde barna hjemme kommer ikke uten ansvar. Men det er jo trist for barna som mister all kontakt med skole, lærer og medelever. Nå må jo dere stå får alt av fagstoff, skolemateriell, undervisning og oppgaver.

Ser ikke på det som et problem, man får mye hjelp til å komme igang av kommunen. Min venninne har hatt hjemneskole for sine barn hele veien, så får noen tips der og. Hennes eldste er 14 og yngste er 8.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flott!!👏🏻

Enig. Jeg pålagt hjemmekontor. Hadde jeg hatt barn og holdt de hjemme fra skole eller barnehage, så er jeg sikker på at arbeidsgiver hadde sagt at det er greit.

Anonymkode: 49016...690

• Liker 4
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sykt at foreldre i risikogruppen må sende barna i skolen. De kan dø. Tenk stresset de må gjennom hver dag nå.

Ellers er jeg for at vi skal åpne opp litt igjen. Men ta vare på de syke for faen!

Anonymkode: 62e42...a40

Foreldre i risikogruppen trenger ikke sende barna på skole. Det samme gjelder hvis barna selv er i risikogruppen eller har søsken i risikogruppen. For disse familiene blir det satt inn andre tiltak.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Alvario skrev:

Veldig bra at de går ut med dette👌 Tenker de også må presisere at omsorgsdager fremover er for de med syke barn, ikke de som holder ungene hjemme frivillig. 

Og ja, noen unntak vil det være!

Må også legge til at jeg håper det kommer igang ett bra opplegg med hjemmebesøk til de familiene med barn i risikosonen (ikke fysisk sykdom) hvor foreldrene nå velger å holde dem hjemme fra barnehage/skole forsatt.

Hjemmebesøk? Og hvem skal stå for det? Må vel bli barnevernet? 

Begynner de med noe slikt flytter jeg fra Norge. Får være måte på til overtramp myndigheter skal få lov å gjøre. 

• Liker 5
  • Opprett ny...