AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #1 Skrevet 15. april 2020 Beklager hvis det allerede er en tråd om dette, jeg kunne ikke se en! I dag er fristen for å søke høyere utdanning, og jeg lurer derfor på hva folk her har søkt i år og hvorfor? Anonymkode: 46dd7...972
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #2 Skrevet 15. april 2020 Sivilingeniør (petroleum). Tvilte litt pga at jeg har en tante i mdg, men bestemte meg for å følge hjertet og velge petroleum, istedenfor en annen siv.ing-retning. Hva med deg? Anonymkode: 12e8c...b7c 5
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #3 Skrevet 15. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Sivilingeniør (petroleum). Tvilte litt pga at jeg har en tante i mdg, men bestemte meg for å følge hjertet og velge petroleum, istedenfor en annen siv.ing-retning. Hva med deg? Anonymkode: 12e8c...b7c Spennende! Hvilket universitet? Bra at du følger hjertet - det er ditt liv. Ikke din tantes. Petroleum er en bransje som ikke kommer til å forsvinne med det første, og du vil nok i tillegg tilegne deg viktig og nyttig kunnskap. Du låser deg nok ikke HELT til petroleum med en siving. innen det, og vil nok ha andre muligheter også skulle du ønske det. Jeg lener meg mot geologi. Syns det virker så utrolig spennende, spesielt når det kommer til geofarer. Har ikke helt bestemt meg for å gå ren geologi, eller å gå geo- og energiressurser på UiS som er en ingeniørlinje. Ellers sitter jeg nå og leser litt om andre ingeniør-linjer, må jo fylle på ti studier når man kan. Anonymkode: 46dd7...972 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #5 Skrevet 15. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spennende! Hvilket universitet? Bra at du følger hjertet - det er ditt liv. Ikke din tantes. Petroleum er en bransje som ikke kommer til å forsvinne med det første, og du vil nok i tillegg tilegne deg viktig og nyttig kunnskap. Du låser deg nok ikke HELT til petroleum med en siving. innen det, og vil nok ha andre muligheter også skulle du ønske det. Jeg lener meg mot geologi. Syns det virker så utrolig spennende, spesielt når det kommer til geofarer. Har ikke helt bestemt meg for å gå ren geologi, eller å gå geo- og energiressurser på UiS som er en ingeniørlinje. Ellers sitter jeg nå og leser litt om andre ingeniør-linjer, må jo fylle på ti studier når man kan. Anonymkode: 46dd7...972 Tøft! Geologi høres jo kjempespennende ut. Det blir NTNU på meg. Anonymkode: 12e8c...b7c 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #6 Skrevet 15. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spennende! Hvilket universitet? Bra at du følger hjertet - det er ditt liv. Ikke din tantes. Petroleum er en bransje som ikke kommer til å forsvinne med det første, og du vil nok i tillegg tilegne deg viktig og nyttig kunnskap. Du låser deg nok ikke HELT til petroleum med en siving. innen det, og vil nok ha andre muligheter også skulle du ønske det. Jeg lener meg mot geologi. Syns det virker så utrolig spennende, spesielt når det kommer til geofarer. Har ikke helt bestemt meg for å gå ren geologi, eller å gå geo- og energiressurser på UiS som er en ingeniørlinje. Ellers sitter jeg nå og leser litt om andre ingeniør-linjer, må jo fylle på ti studier når man kan. Anonymkode: 46dd7...972 Hvis du heller mot geologi, og samtidig er opptatt av geofarer ville jeg heller valgt tekniske geofag ved NTNU og fordypet meg i ingeniørgeologi. Anonymkode: 69de1...9d0 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #7 Skrevet 15. april 2020 Jeg har søkt historie årsstudium, nettbasert. Jeg har en master i noe helt annet, men vil gjerne lære noe nytt. Anonymkode: 69de1...9d0
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #8 Skrevet 15. april 2020 Byggingeniør gjennom TRES ordninga. Søkt overalt men vil helst til Grimstad. Anonymkode: 571db...471
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #9 Skrevet 15. april 2020 Noen som har søkt nettstudier her? Og i tilfelle, hvilke? Anonymkode: 5c67f...46d
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #11 Skrevet 15. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis du heller mot geologi, og samtidig er opptatt av geofarer ville jeg heller valgt tekniske geofag ved NTNU og fordypet meg i ingeniørgeologi. Anonymkode: 69de1...9d0 Jeg har akkurat ikke snittet til å komme inn der (hvis det holder seg så høyt), så vurderer UiS og deretter master ved NTNU. Anonymkode: 46dd7...972
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #12 Skrevet 15. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har akkurat ikke snittet til å komme inn der (hvis det holder seg så høyt), så vurderer UiS og deretter master ved NTNU. Anonymkode: 46dd7...972 Det blir helt sikkert supert på UiS også! Anonymkode: 12e8c...b7c
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #13 Skrevet 15. april 2020 Jeg sitter her og stresser, er så usikker! Har foreløpig lagt til sykepleie, diverse innenfor psykologi, lektor, og økonomi og administrasjon 😅 Anonymkode: dfbfc...726
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #14 Skrevet 15. april 2020 Filosofi, økonomi og politik, UiO Samfunnsgeografi, UiO Italiensk, UiO Historie, UiO Arkivvitenskap, OsloMet Bibliotek- og informasjonsvitenskap, OsloMet Statsvitenskap, UiO Statsvitenskap, USN Medier og kommunikasjon, UiO Kultur og kommunikasjon, UiO Endelig rekkefølge har jeg ikke bestemt enda, jeg er usikker. Kan man forresten fjerne studier fra lista etter søknadsfristen? Eller bare endre rekkefølge? Anonymkode: 70757...fe1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #15 Skrevet 16. april 2020 6 hours ago, AnonymBruker said: Filosofi, økonomi og politik, UiO Samfunnsgeografi, UiO Italiensk, UiO Historie, UiO Arkivvitenskap, OsloMet Bibliotek- og informasjonsvitenskap, OsloMet Statsvitenskap, UiO Statsvitenskap, USN Medier og kommunikasjon, UiO Kultur og kommunikasjon, UiO Endelig rekkefølge har jeg ikke bestemt enda, jeg er usikker. Kan man forresten fjerne studier fra lista etter søknadsfristen? Eller bare endre rekkefølge? Anonymkode: 70757...fe1 Har også søkt Filosofi, økonomi og politikk, hva er snittet ditt? Og hvorfor har du søkt Filosofi, økonomi og politikk som førstevalg, men så ikke filosofi, statsvitenskap eller samfunnsøkonomi som andrevalg? Spør av nysgjerrighet, bare, jeg har søkt Filosofi, økonomi og politikk som førstevalg, og samfunnsøkonomi som andrevalg Anonymkode: 617e2...d1d
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #16 Skrevet 16. april 2020 Snittet mitt er på 38,1 og med alderspoeng lander jeg på 46,1. Tviler på at jeg kommer inn på Filosofi, økonomi og politikk med de poengene. Jeg har som sagt ikke bestemt rekkefølgen enda, endelig frist er jo 1. juli, så jeg har tid til å tenke meg om. Har rett og slett bare søkt de studiene jeg ønsker meg og må finne ut av prioriteringsrekkefølgen i løpet av de neste månedene. Interessene mine er i mer humanistisk/samfunnsvitenskaplig retning, så om jeg mot formodning skulle komme inn på Filosofi, økonomi og politikk lander jeg nok på å spesialisere meg i politikk. Har søkt det studiet fordi jeg synes den tverrfaglige tilnærmingen virker spennende. Anonymkode: 70757...fe1 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #17 Skrevet 16. april 2020 Nettstudier ved UiT, Økonomi og administrasjon, årsenhet. Anonymkode: f3209...300
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #18 Skrevet 16. april 2020 Medisin høst på UiO. Ikke søkt noe annet. Jeg vil starte nå! Anonymkode: 2e131...844 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #19 Skrevet 16. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nettstudier ved UiT, Økonomi og administrasjon, årsenhet. Anonymkode: f3209...300 jeg fant bedøk som nettstudie ved UIT, men ikke øk.og adm😬? Anonymkode: 3bd83...01e
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #20 Skrevet 16. april 2020 Russisk, UiO Anonymkode: 37784...6a9 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå