AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #1 Skrevet 15. april 2020 Har fått beskjed om at åpningstidene vil være redusert med 30% når de åpner på mandag, skal betalingen reduseres tilsvarende? Anonymkode: 42eab...97a 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #2 Skrevet 15. april 2020 Har du/dere mistet inntekt som følger av dette her? Anonymkode: 131ea...211 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #3 Skrevet 15. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har du/dere mistet inntekt som følger av dette her? Anonymkode: 131ea...211 Har ikke noe å si. Det er kjøp og salg av en tjeneste. Du blander inn helt urelevante ting. Ts får svar på sitt spørsmål i avtalen hun har inngått med barnehagen om tilbud om barnehageplass. Anonymkode: 82e25...c26 14
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #4 Skrevet 15. april 2020 Her har barnehagen åpen 10 timer om dagen til vanlig, men ingen har da vel barna der så lenge? 30% refusjon her ville tilsvart den tiden barnet uansett er i barnehagen til vanlig, ikke noe mindre. Eneste er jo at man ikke har så fleksibel leverings- og hentetid. Anonymkode: f2ddf...bd2 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #5 Skrevet 15. april 2020 Ja det antar jeg. Anonymkode: 8e514...3c7
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #6 Skrevet 15. april 2020 Redusjon* i åpningstid Anonymkode: f2ddf...bd2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #8 Skrevet 15. april 2020 1 minutt siden, WhisperingWind skrev: Man betaler for full plass. Hvorfor? Når full plass ikke er mulig pga redusert åpningstid? Anonymkode: 42eab...97a
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #9 Skrevet 15. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her har barnehagen åpen 10 timer om dagen til vanlig, men ingen har da vel barna der så lenge? 30% refusjon her ville tilsvart den tiden barnet uansett er i barnehagen til vanlig, ikke noe mindre. Eneste er jo at man ikke har så fleksibel leverings- og hentetid. Anonymkode: f2ddf...bd2 Hos oss er ikke den opprinnelige åpningstiden i nærheten av så lenge som dere har, og ny åpningstid starter lenge etter normal arbeidstid og stenger før normal arbeidstid. For meg tilsier nye åpningstider at jeg må redusere arbeidsdagen min med 2,5 time for å rekke barnehagen. Anonymkode: 42eab...97a 6
Gjest WhisperingWind Skrevet 15. april 2020 #10 Skrevet 15. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor? Når full plass ikke er mulig pga redusert åpningstid? Anonymkode: 42eab...97a her https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/opptar-foreldrebetaling-i-barnehage-og-sfo-igjen/id2697221/
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #11 Skrevet 15. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke noe å si. Det er kjøp og salg av en tjeneste. Anonymkode: 82e25...c26 Ikke hvis det er en offentlig barnehage. Offentlige tjenester er ikke regnet som kjøp og salg, men at man betaler etter en vedtatt sats og får den tjenesten som myndighetene bestemmer. Anonymkode: 9e16f...36e 5
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #12 Skrevet 15. april 2020 Nå er det ingen lovpålagte åpningstider for barnehage, og jeg tipper en av forskriftene som kommer i løpet av uke tydeliggjør/muliggjør rask endring i åpningstider for barnehagene. Så å betale for full plass betyr ikke nødvendigvis at en har tilbud 55t/uke (som kan være en barnehages åpningstid). Noen barnehager har 'bare' åpent ca 45 t/uke i utgangspunktet også. Skulle disse også betalt mindre til vanlig, ifht de som har flere timer 'tilgjengelig'? Anonymkode: d5b9b...618 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #13 Skrevet 15. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nå er det ingen lovpålagte åpningstider for barnehage, og jeg tipper en av forskriftene som kommer i løpet av uke tydeliggjør/muliggjør rask endring i åpningstider for barnehagene. Så å betale for full plass betyr ikke nødvendigvis at en har tilbud 55t/uke (som kan være en barnehages åpningstid). Noen barnehager har 'bare' åpent ca 45 t/uke i utgangspunktet også. Skulle disse også betalt mindre til vanlig, ifht de som har flere timer 'tilgjengelig'? Anonymkode: d5b9b...618 Nei, men da har man inngått en avtale på disse vilkårene. Det stiller seg annerledes når barnehagen senere reduserer åpningstiden (betraktelig). Håper og tror at dette er noe barnehagene gjør midlertidig. Man trenger barnehager som har åpent en normal arbeidsdag. Anonymkode: b9292...706
Diamant20 Skrevet 15. april 2020 #14 Skrevet 15. april 2020 Kanskje bhgene må ha kortere åpningstider for å ha nok ansatte? 8
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #15 Skrevet 15. april 2020 Åpningstiden varierer fra barnehageeier til barnehageeier, men dersom barnehagen holder åpent 41 timer eller mer, er den å definere som en fulltidsbarnehage og har rett på full offentlig støtte og til å ta betalt som en heldagsbarnehage.Dersom barnehagen har en åpningstid som ligger under 41 timer i uken, skal oppholdsavgiften reduseres tilsvarende. https://www.fubhg.no/hvordan-paavirke-aapningstiden.281815.no.html Anonymkode: b9292...706 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #16 Skrevet 15. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har ikke noe å si. Det er kjøp og salg av en tjeneste. Du blander inn helt urelevante ting. Ts får svar på sitt spørsmål i avtalen hun har inngått med barnehagen om tilbud om barnehageplass. Anonymkode: 82e25...c26 Siden det ikke kom noe svar på spørsmålet, vil jeg anta hun/han får lønn som normalt. Dersom kortere barnehage betyr at man for eksempel må gå ned i stillingsprosent i jobben sin, burde de funnet en løsning på det. Hvis man har tilpasset hjemmekontor med diverse goder, burde det ikke være noe offer å betale for barnehage som før. Men mye vil ha mer! Anonymkode: 131ea...211 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #17 Skrevet 15. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Siden det ikke kom noe svar på spørsmålet, vil jeg anta hun/han får lønn som normalt. Dersom kortere barnehage betyr at man for eksempel må gå ned i stillingsprosent i jobben sin, burde de funnet en løsning på det. Hvis man har tilpasset hjemmekontor med diverse goder, burde det ikke være noe offer å betale for barnehage som før. Men mye vil ha mer! Anonymkode: 131ea...211 Foreslår følgende rettferdige løsning: 30% reduksjon i åpningstid -> 30% reduksjon i betaling -> 30% trekk i lønna til de ansatte -> 30% trekk i lønna / trygda til mor og far. Skarre værra, så skarre værra! Anonymkode: 7916f...1e2 3
Drizzt Skrevet 15. april 2020 #18 Skrevet 15. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har fått beskjed om at åpningstidene vil være redusert med 30% når de åpner på mandag, skal betalingen reduseres tilsvarende? Anonymkode: 42eab...97a Det burde jo være. Man betaler ikke for noe man ikke får.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #19 Skrevet 15. april 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siden det ikke kom noe svar på spørsmålet, vil jeg anta hun/han får lønn som normalt. Dersom kortere barnehage betyr at man for eksempel må gå ned i stillingsprosent i jobben sin, burde de funnet en løsning på det. Hvis man har tilpasset hjemmekontor med diverse goder, burde det ikke være noe offer å betale for barnehage som før. Men mye vil ha mer! Anonymkode: 131ea...211 Trodde det var opplagt at lønna blir redusert når arbeidsdagen blir 2,5 time kortere, som jeg svarte i et annet innlegg. Men for å svare på det, ja, lønna blir redusert. 12,5 time i uka er mye, og de færreste får vel lønn for så mange timer uten å jobbe? ts Anonymkode: 42eab...97a 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #20 Skrevet 15. april 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Foreslår følgende rettferdige løsning: 30% reduksjon i åpningstid -> 30% reduksjon i betaling -> 30% trekk i lønna til de ansatte -> 30% trekk i lønna / trygda til mor og far. Skarre værra, så skarre værra! Anonymkode: 7916f...1e2 Er akkurat det som skjer her. Med mindre jeg finner noen å betale for å levere og hente, slik at jeg selv kan være på jobb. Men om jeg skal betale noen hadde det vært fint med lavere regning fra barnehagen. Ts Anonymkode: 42eab...97a 1
Anbefalte innlegg