AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #1 Skrevet 15. april 2020 Opplevd flere med symptomer, men som ikke er prioritert testet, som følger regelen om 1 døgn symptomfri før de møter andre. Kan forstå noen må på jobb osv, men de vet jo ikke om det var korona. Flere møter venner, familie osv selv om de er maks 5stk. Jeg mener at om man har symptomer bør man holde seg hjemme 14 dager uansett for å beskytte andre. Kun gå ut der man må. Feks om man er pliktig å møte på jobb eller må en tur på butikken. Synes folk tar så lett på det. Møtt et par jeg ikke viste har vært syk. På tur. Har jo hatt avstand, men uansett. Så har de sagt "Jeg har jo gått symptomer......, men nå har det gått et døgn siden da". Synes det er dårlig gjort å ikke gi beskjed om før så kan har valget å droppe å møte de. Anonymkode: 83fb5...ba7
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #2 Skrevet 15. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Opplevd flere med symptomer, men som ikke er prioritert testet, som følger regelen om 1 døgn symptomfri før de møter andre. Kan forstå noen må på jobb osv, men de vet jo ikke om det var korona. Flere møter venner, familie osv selv om de er maks 5stk. Jeg mener at om man har symptomer bør man holde seg hjemme 14 dager uansett for å beskytte andre. Kun gå ut der man må. Feks om man er pliktig å møte på jobb eller må en tur på butikken. Synes folk tar så lett på det. Møtt et par jeg ikke viste har vært syk. På tur. Har jo hatt avstand, men uansett. Så har de sagt "Jeg har jo gått symptomer......, men nå har det gått et døgn siden da". Synes det er dårlig gjort å ikke gi beskjed om før så kan har valget å droppe å møte de. Anonymkode: 83fb5...ba7 Hvordan tenker du de skal få det påvist da? Jeg var kjempeheldig som fikk test og påvist korona i Mars, og til tross for det fikk ingen i familien min testet seg. Så da gjelder jo regelen at de holder seg hjemme til de føler seg friske, dessverre. Anonymkode: 1179a...add 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #3 Skrevet 15. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener at om man har symptomer bør man holde seg hjemme 14 dager Mitt inntrykk er at dette er noe de fleste har gjort, meg selv inkludert. Siden du kjenner til så mange som gjør som du sier, må du jo ha mange dumme venner. Anonymkode: fa65e...126 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #4 Skrevet 15. april 2020 Selv de med påvist korona har jo ikke 14 dager etter symptomfri. Legen sa 1 uke til meg. Så min lille er friskmeldt nå, selv om jeg fortsatt har symptomer. Anonymkode: a0f3f...9cc
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #5 Skrevet 15. april 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan tenker du de skal få det påvist da? Jeg var kjempeheldig som fikk test og påvist korona i Mars, og til tross for det fikk ingen i familien min testet seg. Så da gjelder jo regelen at de holder seg hjemme til de føler seg friske, dessverre. Anonymkode: 1179a...add Alle får ikke testet seg. Men tenker det er lov å anta at man selv har det og frivillig holde seg mest mulig hjemme så lenge som de med påvist Corona må. De fleste klarer vel seg 2 uker med minimal sosial kontakt uten om jobb og et par turer på butikken. Anonymkode: 83fb5...ba7
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #6 Skrevet 15. april 2020 14 dager er inkubasjonstid dersom du tror du kan være smittet. Blir du syk gjelder ca en uke etter at symptomene er borte. Jeg synes de som ikke forstår dette er dumme. Anonymkode: eebf2...6e2 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #7 Skrevet 15. april 2020 Mener du at folk er dumme fordi de følger myndighetenes råd? Anonymkode: 9d877...243 3
Anbefalte innlegg