AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #1 Del Skrevet 15. april 2020 Hei du som er utdannet Næringsmiddelteknolog. Jeg vurderer samme studie, etter å ha hatt fagbrev i matfag i en del år. Jeg har noen spørsmål. - Hva konkret gjør du i jobben din? (Slik jeg har forstått det er det veldig mye forskjellig man kan gjøre med denne tittelen. - Synes du studiet var vanskelig? - Fikk du fort jobb relatert til utdanningen din etter endt studie? - Hva tjener du i året? (Er du mann eller kvinne og hvor mye ansiennitet har du?) Driver å veier for og imot om det er verdt det. Dersom jeg ikke får nevneverdig lønnsøkning eller det blir vanskelig å finne jobb blir jeg veldig usikker. Anonymkode: ed8bc...37e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #2 Del Skrevet 15. april 2020 Utdannet for noen år siden. Jobber som konsulent, setter opp internkontrollsystemer, revisjoner, opplæring, prøvetaking og litt annet, så veldig varierte dager. Studiet var ikke noe særlig vanskelig. Jeg fikk vikariat rett etter studietiden, og så fast jobb ett annet sted, vi var vel rundt 20% av kullet som fikk relevante jobber (fast og vikariat) i løpet av de første tre årene etter studietiden. Resten har byttet bransje pga jobbmuligheter. Har ca 550 000,- i året, og fikk regnet ansiennitet fra jobber før studietiden også, så ti års ansiennitet. Hadde 400 000,- som startlønn. Med tanke på arbeidsmarkedet hadde jeg aldri valgt det samme igjen. Pr i dag er det vel tre ledige stillinger på landsbasis som er utlyst. Anonymkode: f9dd7...778 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #3 Del Skrevet 15. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Utdannet for noen år siden. Jobber som konsulent, setter opp internkontrollsystemer, revisjoner, opplæring, prøvetaking og litt annet, så veldig varierte dager. Studiet var ikke noe særlig vanskelig. Jeg fikk vikariat rett etter studietiden, og så fast jobb ett annet sted, vi var vel rundt 20% av kullet som fikk relevante jobber (fast og vikariat) i løpet av de første tre årene etter studietiden. Resten har byttet bransje pga jobbmuligheter. Har ca 550 000,- i året, og fikk regnet ansiennitet fra jobber før studietiden også, så ti års ansiennitet. Hadde 400 000,- som startlønn. Med tanke på arbeidsmarkedet hadde jeg aldri valgt det samme igjen. Pr i dag er det vel tre ledige stillinger på landsbasis som er utlyst. Anonymkode: f9dd7...778 Takk for svar! Det er det jeg ser. Jeg bor heller ikke i Oslo så det vimler ikke av jobbmuligheter. Trives du med jobben ? Anonymkode: ed8bc...37e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #4 Del Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 15.4.2020 den 18.32): Utdannet for noen år siden. Jobber som konsulent, setter opp internkontrollsystemer, revisjoner, opplæring, prøvetaking og litt annet, så veldig varierte dager. Studiet var ikke noe særlig vanskelig. Jeg fikk vikariat rett etter studietiden, og så fast jobb ett annet sted, vi var vel rundt 20% av kullet som fikk relevante jobber (fast og vikariat) i løpet av de første tre årene etter studietiden. Resten har byttet bransje pga jobbmuligheter. Har ca 550 000,- i året, og fikk regnet ansiennitet fra jobber før studietiden også, så ti års ansiennitet. Hadde 400 000,- som startlønn. Med tanke på arbeidsmarkedet hadde jeg aldri valgt det samme igjen. Pr i dag er det vel tre ledige stillinger på landsbasis som er utlyst. Anonymkode: f9dd7...778 Har du Bachelorgrad i Matvitenskap? Mastergrad? Hvilken utdannelse var det. (Ja bumper denne og håper på at vedkommede ser det) Anonymkode: ed8bc...37e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #5 Del Skrevet 21. januar 2021 On 4/15/2020 at 6:35 PM, AnonymBruker said: Takk for svar! Det er det jeg ser. Jeg bor heller ikke i Oslo så det vimler ikke av jobbmuligheter. Trives du med jobben ? Anonymkode: ed8bc...37e Oj, hadde vist glemt svare mer her: Men sa opp jobben like etter jeg skrev forrige innlegg. Selv om dagene var varierte, så var det mye ansvar, og mye selvstendig jobbing uten kolleger å rådføre seg med. Jeg trivdes ikke med å sitte alene nesten hele arbeidsdagen, og ha mye ansvar uten å ha kolleger å diskutere problemstillingene med. Jobbmarkedet for næringsmiddelteknologer har vært elendig i lang tid. De fleste jobbene jeg har sett utlyst de 5-6 årene er i utkantsstrøk som trøndelagskysten (Hitra) eller troms/finnmark. Eller Oslo-området om man har nok erfaring til å være fagsjef i større bedrifter/konsern. Jobber nå i produksjon, som ufaglært, siden det knapt har vært utlyst stillinger for matteknologer i oslo-regionen de siste årene, og jeg ønsket bytte jobb. Gikk ned til ca 500 000,- i året, og er veldig fornøyd. 1 hour ago, AnonymBruker said: Har du Bachelorgrad i Matvitenskap? Mastergrad? Hvilken utdannelse var det. (Ja bumper denne og håper på at vedkommede ser det) Anonymkode: ed8bc...37e Jeg har bachelor i matteknologi. Det som nå tydeligvis har byttet navn til "Bachelor i matvitenskap, teknologi og bærekraft". Anonymkode: f9dd7...778 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #6 Del Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Oj, hadde vist glemt svare mer her: Men sa opp jobben like etter jeg skrev forrige innlegg. Selv om dagene var varierte, så var det mye ansvar, og mye selvstendig jobbing uten kolleger å rådføre seg med. Jeg trivdes ikke med å sitte alene nesten hele arbeidsdagen, og ha mye ansvar uten å ha kolleger å diskutere problemstillingene med. Jobbmarkedet for næringsmiddelteknologer har vært elendig i lang tid. De fleste jobbene jeg har sett utlyst de 5-6 årene er i utkantsstrøk som trøndelagskysten (Hitra) eller troms/finnmark. Eller Oslo-området om man har nok erfaring til å være fagsjef i større bedrifter/konsern. Jobber nå i produksjon, som ufaglært, siden det knapt har vært utlyst stillinger for matteknologer i oslo-regionen de siste årene, og jeg ønsket bytte jobb. Gikk ned til ca 500 000,- i året, og er veldig fornøyd. Jeg har bachelor i matteknologi. Det som nå tydeligvis har byttet navn til "Bachelor i matvitenskap, teknologi og bærekraft". Anonymkode: f9dd7...778 Tusen takk for svar. Jeg har meldt meg på studiet siden jeg startet tråden Anonymkode: ed8bc...37e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå