AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #1 Del Skrevet 15. april 2020 Hei du som er utdannet Næringsmiddelteknolog. Jeg vurderer samme studie, etter å ha hatt fagbrev i matfag i en del år. Jeg har noen spørsmål. - Hva konkret gjør du i jobben din? (Slik jeg har forstått det er det veldig mye forskjellig man kan gjøre med denne tittelen. - Synes du studiet var vanskelig? - Fikk du fort jobb relatert til utdanningen din etter endt studie? - Hva tjener du i året? (Er du mann eller kvinne og hvor mye ansiennitet har du?) Driver å veier for og imot om det er verdt det. Dersom jeg ikke får nevneverdig lønnsøkning eller det blir vanskelig å finne jobb blir jeg veldig usikker. Anonymkode: ed8bc...37e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #2 Del Skrevet 15. april 2020 Utdannet for noen år siden. Jobber som konsulent, setter opp internkontrollsystemer, revisjoner, opplæring, prøvetaking og litt annet, så veldig varierte dager. Studiet var ikke noe særlig vanskelig. Jeg fikk vikariat rett etter studietiden, og så fast jobb ett annet sted, vi var vel rundt 20% av kullet som fikk relevante jobber (fast og vikariat) i løpet av de første tre årene etter studietiden. Resten har byttet bransje pga jobbmuligheter. Har ca 550 000,- i året, og fikk regnet ansiennitet fra jobber før studietiden også, så ti års ansiennitet. Hadde 400 000,- som startlønn. Med tanke på arbeidsmarkedet hadde jeg aldri valgt det samme igjen. Pr i dag er det vel tre ledige stillinger på landsbasis som er utlyst. Anonymkode: f9dd7...778 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…