Gå til innhold

Flere som jobber på skole eller i barnehage som ikke vil på jobb fra neste uke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal du på jobb eller holder du deg hjemme med egenmelding/sykemelding? 

Anonymkode: 4afcb...d8a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Egenmelding er for sykdom, det skal ikke brukes med mindre man er syk.

Anonymkode: 6d5af...05c

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Aha, endelig en som innrømmer det. Dere VIL IKKE jobbe, det er der det ligger, som jeg har sagt hele veien. Ekstraferien er over, kom deg på jobb. Hilsen en som har vært på jobb hele tiden. 

Anonymkode: 15fb4...04a

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aha, endelig en som innrømmer det. Dere VIL IKKE jobbe, det er der det ligger, som jeg har sagt hele veien. Ekstraferien er over, kom deg på jobb. Hilsen en som har vært på jobb hele tiden. 

Er du mindre begavet? Vi vil ikke jobber FORDI vi risikerer helsen våres! Det er ingen andre jobber hvor smitten er så stor som i en barnegruppe, i tillegg har vi absolutt ingen form for smitteutstyr. Foreldre sender barn syk i barnehagen og det har de gjort i flere år. Derfor vil vi ikke jobbe! Jeg kjenner jeg er livredd for egen helse, og det har ingenting med at man vil ha ferie. 

Anonymkode: b510d...6e5

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber ikke på noen av disse sektorene. Men jeg har barn som går i bhg og har ikke lyst til å sende hen et sted hvor de voksne ikke føler seg trygge en gang.

TS

Anonymkode: 4afcb...d8a

• Liker 7
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Omg! 🐍

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jobber på barneskole. Har allerede jobbet noen timer 1-2 ganger i uka da skolen har et eget tilbud for elever med særlig omsorgsbehov. Jeg er klar for å jobbe mer igjen, men forventer at skolen har laget gode tiltak som fungerer i praksis. Jeg er spent på hva de gjør med bemanning og antall elever om gangen. Ser at de tenker 1-3 eller 1-6 bemanning i barnehager. På skolen jeg jobber må vi være 1-1 eller 2-1 så spent på hvordan de løser dette i praksis. Jobber med barn med ulike funksjonsnedsettelser som har lite eller ingen forståelse av situasjonen vi er i. Håper også foreldre ikke sender barna på skolen når de er snørrete og hoster nå!

Anonymkode: 7acbc...d18

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du mindre begavet? Vi vil ikke jobber FORDI vi risikerer helsen våres! Det er ingen andre jobber hvor smitten er så stor som i en barnegruppe, i tillegg har vi absolutt ingen form for smitteutstyr. Foreldre sender barn syk i barnehagen og det har de gjort i flere år. Derfor vil vi ikke jobbe! Jeg kjenner jeg er livredd for egen helse, og det har ingenting med at man vil ha ferie. 

Er du i risikogruppen da? Hvis ikke så hadde jeg ikke bekymret meg for smitte. 

Anonymkode: 3e41b...70c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Når tenker du det er fint å begynne? 2021? 22? Alle kommer til å bli smittet,det er jo ikke det de prøver å forhindre. De må forhindre at alle blir smittet samtidig så sykehusene blir overfyllt :)

Anonymkode: 125c5...f68

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøver du å provosere, eller er du så fjern?

Hjemmekontor er absolutt ikke ferie, og jeg har MYE mer lyst til å dra tilbake på jobb enn å drive med undervisning hjemme. Greit nok at jeg kan sove litt lenger og ikke trenger å stelle meg for å ha hjemmekontor, men det er mye mer tungvint å følge opp elever og mye mer tungvint å undervise hjemmefra. Det tar ti ganger så lang tid å forklare en oppgave over nett/telefon til en elev med faglige utfordringer, enn det det gjør å forklare det samme ansikt til ansikt. Jeg savner også sosial kontakt med elever og kollegaer, samt resten av omverdenen. 

MEN, og dette er et stort MEN; jeg foretrekker hjemmekontor fremfor å dø eller få varige skader på vitale organer. Dette kan skje i utgangspunktet unge og friske mennesker, i følge en artikkel på NRK. Jeg er gravid, så immunforsvaret mitt fungerer ikke som normalt, så derfor er jeg i hvert fall bekymret for egen helse. Gravide regnes som risikogruppe i noen av nabolandene våre. Jeg er også veldig bekymret for barnet i magen, når man vet at vanlig sesonginfluensa gir risiko for hjerneskade hos fosteret. 

Anonymkode: 0f522...832

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Men hvis dere ikke kommer dere på jobb, tar foreldre barn av barnehagen, sier opp plassdn og dere har ingen jobb å komme til. Mange som er permitterte og blir sagt opp skal nok gjøre det etterhvert uansett. Og da blir det mindre behov for barnehagen og folk blir sagt opp som overalt. Det forbauser meg at folk tenker så lite om konsekvenser... Er det to foreldre som er i fulle, over middelsbetalte jobber, ansetter de bare en barnepike etterhvert.... 

Anonymkode: 09cd2...b5d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt er det flere som ikke gidder tilbake på jobb,og dramatiserer mistillit til regjering og spesialister.

Anonymkode: aea3f...2d9

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Så hva er planen liksom? Vente 2 år og se hva som skjer?

Anonymkode: 48591...220

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Føler. Jobber selv på skole og har vært på jobb hver eneste dag.

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt er det flere som ikke gidder tilbake på jobb,og dramatiserer mistillit til regjering og spesialister.

Anonymkode: aea3f...2d9

På seg selv kjenner man andre. 

Anonymkode: 5be83...fe9

• Liker 3
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Flere skoler og barnehager har hatt omsorgstilbud til barn med spesielle behov og der foreldrene har samfunnskritiske jobber. Skal de da måtte være hjemme fra jobb? Og hva med oss som faktisk MÅ på jobb? Denne diskusjonen viser utakknemlighet og lite respekt for oss som har vært på jobb hver eneste dag. Takk for den. Og ikke minst for den som har blitt permitterte eller mistet jobben! Ta deg ulønnet permisjon hvis du er så redd, ikke utnytt systemet.

Endret av K24
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du i risikogruppen da? Hvis ikke så hadde jeg ikke bekymret meg for smitte. 

Anonymkode: 3e41b...70c

Ja jeg er i risikogruppe men er ung. Likevel kan unge dø, og flere unge leger dør pga større mengde virus som de blir eksponert for flere ganger. Samme vil skje i barnehage om man blir syk. https://www.nrk.no/norge/covid-19-kan-gi-senskader-pa-hjerte-og-lunger-1.14980239

Legger ved denne for alle som tenker de vil overleve. Ved SARS, ebola og vannkopper eksmepel har man senskader/plager 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man jobber i barnehage eller skole så har man automatisk akseptert å vær på jobb tross (liten) risiko! 

Anonymkode: 74162...883

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, K24 skrev:

Flere skoler og barnehager har hatt omsorgstilbud til barn med spesielle behov og der foreldrene har samfunnskritiske jobber. Skal de da måtte være hjemme fra jobb? Og hva med oss som faktisk MÅ på jobb? Denne diskusjonen viser utakknemlighet og lite respekt for oss som har vært på jobb hver eneste dag. Takk for den. Og ikke minst for den som har blitt permitterte eller mistet jobben! Ta deg ulønnet permisjon hvis du er så redd, ikke utnytt systemet.

Det er en stor forskjell på det å måtte jobbe på sykehus/butikk enn i barnehage. Man sitter ikke å blir hostet opp i ansiktet i disse jobbene!! På sykehus har man smittevernsutstyr, på butikk har man hansker/pleksiglass og desinfiserende som kan brukes jevnlig. Lær deg forskjellen på hvordan smitterisikoen er i de ulike jobbene før du gnåler om utakknemlighet. Jeg har også vært i full jobb selv om barnehagene har vært stengt med barn som har foreldre med samfunnskritiske yrker så klapp igjen. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis man jobber i barnehage eller skole så har man automatisk akseptert å vær på jobb tross (liten) risiko! 

Anonymkode: 74162...883

Nei, man har ikke akseptert at jobben skal gå på helsen og muligens stå mellom liv og død. Man har akseptert mye omgangssyke, influensa og forkjølelse 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...