Gå til innhold

Veilederen for barnehagene

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da får du være inne på dokkerommet halve dagen. Så vasker du alt der inne slik at dere kan rullere og du får nytt rom etter vask. For eksempel. 

Anonymkode: 39d1c...b7d

Jobber du selv i barnehage? Med de forslagene du kommer virker det som om du var en av de som «utarbeidet» denne veilederen... Det du skriver gir jo ingen mening

Anonymkode: 86c3d...d64

• Liker 18
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Står det i veilederen at man ikke kan ha mat med? Leker står det noe om. Det står ikke om mat.

Anonymkode: 4e2f7...9d8

Nei, jeg sier at de ikke skal ha med mat her. Så ikke noe om mat nei, men vi har bestemt det. 

Anonymkode: ea151...13d

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenk at dere skal være ute størsteparten av tiden.

Man kan ikke være ute sammen med noen fra en annen kohort, bare sin egen sammarbeidskohort. Det er ikke alle uteområder som har inndeling. Og tenk på lekene, de skal ikke deles uten å vaskes. Da må voksne gå rundt med spritflaska.

• Liker 6
Gjest Raggatusen
Skrevet

Barn kan være mye ute  i små gruppe

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hvis vi får lov til å være 2 team sammen... 

Det står det jo helt klart at det kan dere være. Da blir dere en kohot. Hva med å lese veilederen igjen når du har tatt på den løsningsfokuserte hatten?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jobber du selv i barnehage? Med de forslagene du kommer virker det som om du var en av de som «utarbeidet» denne veilederen... Det du skriver gir jo ingen mening

Det var ikke jeg som skrev det du siterer, men sånn kan det bli i praksis. 

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva hadde dere forventet egentlig? Kom med forslag til konkrete punkter dere mener burde vært i veilederen. Som.er gjennomførbare.

Anonymkode: b7eb2...c6b

Redusert åpningstid slik at alle ansatte begynner/slutter på jobb likt. Større bemanning. Mer realistisk inndeling av barn: vi har 14 barn og 4 voksne, så her blir det 7*2. Av disse voksne er 2 mest sannsynlig i risikogruppe, så det  blir 14 barn på 2 voksne.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Redusert åpningstid slik at alle ansatte begynner/slutter på jobb likt. Større bemanning. Mer realistisk inndeling av barn: vi har 14 barn og 4 voksne, så her blir det 7*2. Av disse voksne er 2 mest sannsynlig i risikogruppe, så det  blir 14 barn på 2 voksne.

dersom det er barn over 3 år så kan det være 6 barn pr voksen. Barn under 3 er 3 barn pr voksen. Dersom dere har bare store barn så er det to for mye. Så dere kan ikke gi alle barna tilbud med to voksne.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som laget denne veilederen kjenner ikke Winnicott ass.

Winnicott? 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Alvario skrev:

Det står det jo helt klart at det kan dere være. Da blir dere en kohot. Hva med å lese veilederen igjen når du har tatt på den løsningsfokuserte hatten?

Nei, 1 kohot er 3 barn og 1 voksen. 2 kohoter  kan samarbeide om det praktiske. 
Det er ikke meningen at jeg skal være så fryktelig løsningsorientert... jeg har jo bare 3års utdanning så kan ikke mye! Men de som har sittet med denne veilederen i over 1 uke skulle bruke sin mangeårige utdannelsen på å fine løsninger som kan faktisk fungere i virkeligheten. 
Jeg vil tro få ansatte kommer til å vrenge seg rundt i ukesvis for å gjennomføre alt det som står i veilederen. Mange kommer nok til å sykemelde seg/ bli hjemme med «forkjølelsessymptomer»

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

dersom det er barn over 3 år så kan det være 6 barn pr voksen. Barn under 3 er 3 barn pr voksen. Dersom dere har bare store barn så er det to for mye. Så dere kan ikke gi alle barna tilbud med to voksne.

Vi er småbarnsavdeling med 14 barn. Og hvem skal velge 2 barn bort om alle kommer?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Winnicott? 

en utviklingsteorietiker alle barnehagelærere/førskolelærere vet om og kjenner teoriene til. Brukeren sikter kanskje til overgangsobjekt?

Anonymkode: 1475b...136

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, 1 kohot er 3 barn og 1 voksen. 2 kohoter  kan samarbeide om det praktiske. 

Se der😉, der kom jammen løsningen. Da slipper du å gå på do og la de tre barna sitte mutters alene. Du kan la den andre voksne se etter de 6 barna (eller de to voksne se etter de 9 barna) når du er på do😊

Anonymkode: e708f...999

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke? Skal de ansatte ha bleie på og gjøre i buksa i stedet?

Anonymkode: 51e0d...113

De får gå på do i lunsjen som flere av oss andre arbeidstakere gjør. Det er ikke vanlig å ha tid til å fly på do i tide og utide. 

Anonymkode: e88d4...766

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De får gå på do i lunsjen som flere av oss andre arbeidstakere gjør. Det er ikke vanlig å ha tid til å fly på do i tide og utide. 

😂😂 Vet ikke hva slags arbeidsplass du har, hos oss går vi på do når vi må

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

😂😂 Vet ikke hva slags arbeidsplass du har, hos oss går vi på do når vi må

Ok så fint da 😂 jeg jobber på kirurgisk barneavdeling. Jeg kan ikke gå på do når jeg må men når det er ledig tid. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber ikke i barnehage til vanlig, men kan godt bli kalt inn som vikar. Hvor kjøper man klær som kan vaskes på 60 grader til voksne? Hvilke typer plagg og materialer blir det?

Det er sikkert et dumt spørsmål for noen, men jeg er vant til 30 graders-pentøy eller plagg som blir raskt slitne etter noen runder på 40 grader.

Anonymkode: 8c609...81f

Her vaskes all bomull som t skjorter, topper, pysjamas på 60 grader. Det meste av bomullsbodyer og vannlige bukser for barnet vaskes også på 60 grader. Kjøpt på cubus, hm, brukt osv. Ingen problem. Krymper litt, men ikke mye. Så sender minsten i bomull bare. Været begynner å bedre seg så det bør gå greit med en dress over ute. 

Anonymkode: 3723f...9cc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber ikke i barnehage til vanlig, men kan godt bli kalt inn som vikar. Hvor kjøper man klær som kan vaskes på 60 grader til voksne? Hvilke typer plagg og materialer blir det?

Det er sikkert et dumt spørsmål for noen, men jeg er vant til 30 graders-pentøy eller plagg som blir raskt slitne etter noen runder på 40 grader.

Joggedress hver dag 😀

Anonymkode: 30c5c...420

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok så fint da 😂 jeg jobber på kirurgisk barneavdeling. Jeg kan ikke gå på do når jeg må men når det er ledig tid. 

Så du går ikke i lunsjen - som alle oss andre. 😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeans og tshirt.

• Opprett ny...