AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #21 Skrevet 15. april 2020 Just now, AnonymBruker said: Ja, hvis vi får lov til å være 2 team sammen... Anonymkode: 86c3d...d64 Det får dere jo. Det står ganske klart i veilederen. 3 team derimot. Spent på hvordan de løser det i vår 1 avdelings barnehage. Og hvordan det gjøres med søsken og foreldre som jobber der. Anonymkode: 82187...1da 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #22 Skrevet 15. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, hvis vi får lov til å være 2 team sammen... Anonymkode: 86c3d...d64 I samme bygning. Eller tror du man kun skal ha 3 barn pr. barnehagebygning? Man kan da være i hver sin ende av samme rom for eksempel. Anonymkode: 51e0d...113 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #23 Skrevet 15. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, hvis vi får lov til å være 2 team sammen... Anonymkode: 86c3d...d64 Det er det, slik jeg tolket det, men det sto litt kronglete. Man skulle lage kohorter basert på bemanningsnormen og eksisterende avdelinger, og ikke blande kohortene. Jeg tolker dette som at en kohort kan bestå av for eksempel to voksne og seks barn under tre år. Anonymkode: a17c0...6bb 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #24 Skrevet 15. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så du mener det er greit at noen voksne i et annet rom «passer» på barnet ditt som er spent i en stol? Hva slags barnehage er det du er vant med??? Vi forlater ikke barna alene i et rom 🙈🙄 Anonymkode: 86c3d...d64 I et annet rom? Det er da lov å være i samme rom, herlighet. Men om noen ansatte vil gå med bleie fremfor å gå på do, vær så god. Anonymkode: 51e0d...113 7
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #25 Skrevet 15. april 2020 Jeg synes det høres bra ut jeg! Dette får vi til Anonymkode: 9e47f...25c 6
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #26 Skrevet 15. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: I samme bygning. Eller tror du man kun skal ha 3 barn pr. barnehagebygning? Man kan da være i hver sin ende av samme rom for eksempel. Anonymkode: 51e0d...113 Forklar meg dette! Jeg skjønner ikke... Vi får kanskje liv til å være 6 barn og 2 voksne per rom - da løser det seg... Men hvordan tenker du? Være i hver sin ende at et rom? Hvor store rom tenker du på? Vi har vanlig avdelings barnehage hvor rommene er ganske små... Hvordan skal barna holdes adskilt i samme rom? Anonymkode: 86c3d...d64 7
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #27 Skrevet 15. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Forklar meg dette! Jeg skjønner ikke... Vi får kanskje liv til å være 6 barn og 2 voksne per rom - da løser det seg... Men hvordan tenker du? Være i hver sin ende at et rom? Hvor store rom tenker du på? Vi har vanlig avdelings barnehage hvor rommene er ganske små... Hvordan skal barna holdes adskilt i samme rom? Anonymkode: 86c3d...d64 Da får du være inne på dokkerommet halve dagen. Så vasker du alt der inne slik at dere kan rullere og du får nytt rom etter vask. For eksempel. Anonymkode: 39d1c...b7d
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #28 Skrevet 15. april 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke? Skal de ansatte ha bleie på og gjøre i buksa i stedet? Anonymkode: 51e0d...113 Fordi det tar kort tid flr noe kan skje Anonymkode: e49e0...4f2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #29 Skrevet 15. april 2020 Hva hadde dere forventet egentlig? Kom med forslag til konkrete punkter dere mener burde vært i veilederen. Som.er gjennomførbare. Anonymkode: b7eb2...c6b 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #30 Skrevet 15. april 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den var en vits! Står jo så og si bare at barn og voksne ikke skal i barnehagen når de er syke (men kan være der snørrete og med allergi-symptomer) Vi skal dele i mindre grupper, og vaske hender og overflater ofte. Og helst bruke klær som tåler 60grader. Trengte vel ikke være rakettforsker for å vite dette på forhånd! Kunne stått mer om åpningstider, størrelse på barnegrupper osv? Anonymkode: ea151...13d Det står jo om størrelser på barnegrupper. Akkurat det samme som bemanningsnormen.Som betyr full åpning som vanlig. Jeg er forøvrig ganske skuffet over veilederen. Det meste som står i veilederen diskuterte vi i dag på avdelingen på ca 10 minuttter - altså før veilederen ble publisert. Enten er vi barnehageansatte utrolig begavet og dykting eller så er de som har laget veilederen ganske dårlig. Anonymkode: 4e2f7...9d8 12
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #31 Skrevet 15. april 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: å tilfredstille foreldre kommer til å veie tyngst. Anonymkode: 39d1c...b7d Garantert dette. Slik har det vært i alle år. Anonymkode: 435a1...605 6
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #32 Skrevet 15. april 2020 Jeg jobber ikke i barnehage til vanlig, men kan godt bli kalt inn som vikar. Hvor kjøper man klær som kan vaskes på 60 grader til voksne? Hvilke typer plagg og materialer blir det? Det er sikkert et dumt spørsmål for noen, men jeg er vant til 30 graders-pentøy eller plagg som blir raskt slitne etter noen runder på 40 grader. Anonymkode: 8c609...81f 9
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #33 Skrevet 15. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva hadde dere forventet egentlig? Kom med forslag til konkrete punkter dere mener burde vært i veilederen. Som.er gjennomførbare. Anonymkode: b7eb2...c6b Hadde forventet redusert antall barn. Konkret nok? Å følge bemanningsnormen er ikke tiltak. Anonymkode: 4e2f7...9d8 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #34 Skrevet 15. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hadde forventet redusert antall barn. Konkret nok? Å følge bemanningsnormen er ikke tiltak. Anonymkode: 4e2f7...9d8 Men det visste vi vel fra før ikke kom til å skje? Når de sa at bhg åpnet 20 april så sa det jo seg selv at det ikke ville være redusert antall barn. På barneskolen er det jo poengtert at det bare er 1-4 klassen derimot.. Anonymkode: b7eb2...c6b 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #35 Skrevet 15. april 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom man skal følge veilederen til punkt og prikke blir det litt av en jobb å organisere og ikke lett å gjennomføre samtidig med de praktiske oppgavene, matlaging osv. Kohotene skal ikke leke med samme leker uten at de er vasket, kohotene skal ikke leke på samme uteområde, barn skal ha fast plass ved bordet og bare spise i sin kohot med avstand. Ingen barnehager er bygget til noe slikt opplegg. Man kan egentlig ikke ha åpent mer enn kjernetiden ettersom man ikke skal blande kohoter. Men tenk hvis en voksen må gå hjem, da mangler 3-6 barn sin voksen. Da slår man vel sammen og hjelper hverandre som vanlig. Og dette med allergi og svake koronasymptomer, hvem kan skille mellom dem? Tipper alle barn plutselig blir litt allergisk. Anonymkode: 39d1c...b7d Matlaging kan veldig enkelt løses. Barna tar med matboks og drikke for hele dagen. Det kommer vi til å gjennomføre hos oss.Det er det siste vi bruker tid på. Anonymkode: 4e2f7...9d8 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #36 Skrevet 15. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Matlaging kan veldig enkelt løses. Barna tar med matboks og drikke for hele dagen. Det kommer vi til å gjennomføre hos oss.Det er det siste vi bruker tid på. Anonymkode: 4e2f7...9d8 De skal ikke ha med mat hjemmefra her. Frokost (som de egentlig har med matpakker til) må spises hjemme, og en voksen (som får tilrettelegging pga graviditet og sykdom) skal smøre all maten klar til alle avdelingene. De skal heller ikke ha med leker hjemmefra (men det sto vel også i veilederen) og levere/hente utendørs, foreldrene får ikke komme inn i barnehagen. Pluss antagelig åpningstid 7,5 time i denne kommunen da. Anonymkode: ea151...13d 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #37 Skrevet 15. april 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forklar meg dette! Jeg skjønner ikke... Vi får kanskje liv til å være 6 barn og 2 voksne per rom - da løser det seg... Men hvordan tenker du? Være i hver sin ende at et rom? Hvor store rom tenker du på? Vi har vanlig avdelings barnehage hvor rommene er ganske små... Hvordan skal barna holdes adskilt i samme rom? Anonymkode: 86c3d...d64 Tenk at dere skal være ute størsteparten av tiden. Anonymkode: 4e2f7...9d8 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #38 Skrevet 15. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde forventet redusert antall barn. Konkret nok? Å følge bemanningsnormen er ikke tiltak. Anonymkode: 4e2f7...9d8 Vil det bare bli som vanlig bare at man unngår samlingsstund da? Man må jo nesten ha eget rom dersom man skal greie å overholde at kun den kahooten leker sammen. Anonymkode: 39d1c...b7d
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #39 Skrevet 15. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De skal ikke ha med mat hjemmefra her. Frokost (som de egentlig har med matpakker til) må spises hjemme, og en voksen (som får tilrettelegging pga graviditet og sykdom) skal smøre all maten klar til alle avdelingene. De skal heller ikke ha med leker hjemmefra (men det sto vel også i veilederen) og levere/hente utendørs, foreldrene får ikke komme inn i barnehagen. Pluss antagelig åpningstid 7,5 time i denne kommunen da. Anonymkode: ea151...13d Står det i veilederen at man ikke kan ha mat med? Leker står det noe om. Det står ikke om mat. Anonymkode: 4e2f7...9d8
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #40 Skrevet 15. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: De skal heller ikke ha med leker hjemmefra De som laget denne veilederen kjenner ikke Winnicott ass. Anonymkode: 39d1c...b7d 2
Fremhevede innlegg