AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #1 Skrevet 15. april 2020 Den var en vits! Står jo så og si bare at barn og voksne ikke skal i barnehagen når de er syke (men kan være der snørrete og med allergi-symptomer) Vi skal dele i mindre grupper, og vaske hender og overflater ofte. Og helst bruke klær som tåler 60grader. Trengte vel ikke være rakettforsker for å vite dette på forhånd! Kunne stått mer om åpningstider, størrelse på barnegrupper osv? Anonymkode: ea151...13d 24
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #2 Skrevet 15. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kunne stått mer om åpningstider, størrelse på barnegrupper osv? Åpningstider blir opp til barnehagene. Men kjenner man dem rett så kjører de på som vanlig. Noe annet hadde jo foreldrene klikket av. Størrelse på barnegrupper står det om i delen om "kohorter". Les det selv. Anonymkode: 435a1...605 8
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #3 Skrevet 15. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Åpningstider blir opp til barnehagene. Men kjenner man dem rett så kjører de på som vanlig. Noe annet hadde jo foreldrene klikket av. Størrelse på barnegrupper står det om i delen om "kohorter". Les det selv. Anonymkode: 435a1...605 Ja per voksen ja. Mente mer at man feks kunne delt opp uka, den gruppa fikk komme de dagene og den gruppa de andre dagene. Og 6/3 barn per voksen går jo fint om man er fullt bemannet, blir litt verre om man mangler en eller to. Her er det veldig mulig vi har åpent 7,5 time per dag, og åpner for de eldste først. Anonymkode: ea151...13d 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #4 Skrevet 15. april 2020 Dersom man skal følge veilederen til punkt og prikke blir det litt av en jobb å organisere og ikke lett å gjennomføre samtidig med de praktiske oppgavene, matlaging osv. Kohotene skal ikke leke med samme leker uten at de er vasket, kohotene skal ikke leke på samme uteområde, barn skal ha fast plass ved bordet og bare spise i sin kohot med avstand. Ingen barnehager er bygget til noe slikt opplegg. Man kan egentlig ikke ha åpent mer enn kjernetiden ettersom man ikke skal blande kohoter. Men tenk hvis en voksen må gå hjem, da mangler 3-6 barn sin voksen. Da slår man vel sammen og hjelper hverandre som vanlig. Og dette med allergi og svake koronasymptomer, hvem kan skille mellom dem? Tipper alle barn plutselig blir litt allergisk. Anonymkode: 39d1c...b7d 16
Heisenberg Skrevet 15. april 2020 #5 Skrevet 15. april 2020 Veilederen er kommet og så blir det opp til hver enkelt barnehage å se på hvordan de kan oppfylle kravene. Det står blandet annet noe om henting/levering/garderobesituasjon og muligheten for ulike oppmøte tidspunkt. Barnehager har forskjellige lokaler og antall barn så det blir umulig få dette likt. 5
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #6 Skrevet 15. april 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja per voksen ja. Mente mer at man feks kunne delt opp uka, den gruppa fikk komme de dagene og den gruppa de andre dagene. Og 6/3 barn per voksen går jo fint om man er fullt bemannet, blir litt verre om man mangler en eller to. Her er det veldig mulig vi har åpent 7,5 time per dag, og åpner for de eldste først. Anonymkode: ea151...13d Ja sånn må det nesten være skal man klare å gjennomføre i barnehager med store rom og åpne uteområder uten avgrensning med gjerder og slikt. Man vil ikke greie å ha en gruppe på 3 småbarn rundt seg i et rom med mange andre grupper. Hvis man kommer hver sin dag går det bra, og det kun er åpent i den ansatte sin arbeidstid. Men jeg tror kommunen ønsker å gi et best mulig tilbud til foreldre slik at de blir fornøyd. Så gjenstår det å se om smittevern eller å tilfredstille foreldre kommer til å veie tyngst. Anonymkode: 39d1c...b7d 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #7 Skrevet 15. april 2020 Skulle akkurat til å si at dette var en vits 😂😂😂 Hvis jeg skal være alene med 3 små.... og så må jeg på do... skal de bare få beskjed om å stå der og vente? Eller må jeg ta de med meg på do? 😂 Herregud, dette har de brukt 1 uke på.... Anonymkode: 86c3d...d64 25
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #8 Skrevet 15. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Skulle akkurat til å si at dette var en vits 😂😂😂 Hvis jeg skal være alene med 3 små.... og så må jeg på do... skal de bare få beskjed om å stå der og vente? Eller må jeg ta de med meg på do? 😂 Herregud, dette har de brukt 1 uke på.... Anonymkode: 86c3d...d64 Jeg synes vi mekka bedre smittevernsregler her på KG😂 Anonymkode: 39d1c...b7d 11
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #9 Skrevet 15. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja sånn må det nesten være skal man klare å gjennomføre i barnehager med store rom og åpne uteområder uten avgrensning med gjerder og slikt. Man vil ikke greie å ha en gruppe på 3 småbarn rundt seg i et rom med mange andre grupper. Hvis man kommer hver sin dag går det bra, og det kun er åpent i den ansatte sin arbeidstid. Men jeg tror kommunen ønsker å gi et best mulig tilbud til foreldre slik at de blir fornøyd. Så gjenstår det å se om smittevern eller å tilfredstille foreldre kommer til å veie tyngst. Anonymkode: 39d1c...b7d Vi har heldigvis mulighet til å være enten foran barnehagen, bak barnehagen eller oppi skogen (men man kan jo ikke gå på tur alene dit) er 110 barn om alle dukker opp så det må et system til for å sikre færrest mulig grupper sammen. Det hjelper jo ekstremt om vi kan ha åpent 7,5 time, da er jo alle på jobb samtidig. Får se hva kommunen bestemmer! Anonymkode: ea151...13d 5
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #10 Skrevet 15. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skulle akkurat til å si at dette var en vits 😂😂😂 Hvis jeg skal være alene med 3 små.... og så må jeg på do... skal de bare få beskjed om å stå der og vente? Eller må jeg ta de med meg på do? 😂 Herregud, dette har de brukt 1 uke på.... Anonymkode: 86c3d...d64 Hva med å sette de i barnestoler mens du er på do? Anonymkode: 51e0d...113 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #11 Skrevet 15. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva med å sette de i barnestoler mens du er på do? Anonymkode: 51e0d...113 Tror du det er lov å spenne barna fast og la de være uten oppsyn?! Anonymkode: 39d1c...b7d 34
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #12 Skrevet 15. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med å sette de i barnestoler mens du er på do? Anonymkode: 51e0d...113 Ehhhhh, nei!! Jeg forlater ikke 1-og2-åringer alene! Aldri tør jeg å ta dette på min samvittighet... Om de velter, detter ut av stolen er det min feil og mitt ansvar... Anonymkode: 86c3d...d64 18
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #13 Skrevet 15. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror du det er lov å spenne barna fast og la de være uten oppsyn?! Anonymkode: 39d1c...b7d Andre voksne er vel til stede i samme rom og kan se til barna fra avstand? Går da fint vel! Anonymkode: 51e0d...113 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #14 Skrevet 15. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ehhhhh, nei!! Jeg forlater ikke 1-og2-åringer alene! Aldri tør jeg å ta dette på min samvittighet... Om de velter, detter ut av stolen er det min feil og mitt ansvar... Anonymkode: 86c3d...d64 Alene? Er du alene i bygget, tror du? Anonymkode: 51e0d...113 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #15 Skrevet 15. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med å sette de i barnestoler mens du er på do? Anonymkode: 51e0d...113 Det håper jeg virkelig ikke noen gjør Anonymkode: e49e0...4f2 15
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #16 Skrevet 15. april 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skulle akkurat til å si at dette var en vits 😂😂😂 Hvis jeg skal være alene med 3 små.... og så må jeg på do... skal de bare få beskjed om å stå der og vente? Eller må jeg ta de med meg på do? 😂 Herregud, dette har de brukt 1 uke på.... Anonymkode: 86c3d...d64 Dere er to voksne med tre barn hver, og så organiserer dere det slik at den ene voksne holder ctrl over de tre andre, og motsatt, når man er på do. Ikke akkurat rakettforskning å finne løsning på. Litt løsningsorienterte folk i barnehagene så løser dette seg. Anonymkode: 51e0d...113 13
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #17 Skrevet 15. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det håper jeg virkelig ikke noen gjør Anonymkode: e49e0...4f2 Hvorfor ikke? Skal de ansatte ha bleie på og gjøre i buksa i stedet? Anonymkode: 51e0d...113 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #18 Skrevet 15. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dere er to voksne med tre barn hver, og så organiserer dere det slik at den ene voksne holder ctrl over de tre andre, og motsatt, når man er på do. Ikke akkurat rakettforskning å finne løsning på. Litt løsningsorienterte folk i barnehagene så løser dette seg. Anonymkode: 51e0d...113 Ja, hvis vi får lov til å være 2 team sammen... Anonymkode: 86c3d...d64 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #19 Skrevet 15. april 2020 Imponerende arbeid. Her ligger det mye praktisk erfaring i bunn. Anonymkode: 39d1c...b7d 10
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #20 Skrevet 15. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alene? Er du alene i bygget, tror du? Anonymkode: 51e0d...113 Så du mener det er greit at noen voksne i et annet rom «passer» på barnet ditt som er spent i en stol? Hva slags barnehage er det du er vant med??? Vi forlater ikke barna alene i et rom 🙈🙄 Anonymkode: 86c3d...d64 7
Anbefalte innlegg