Gå til innhold

Dagpenger - ferie utland - jobbe

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg er på dagpenge,men jeg har mulighet for at jobbe enkelte dage i mitt hjemland, tenker jeg tar 14 dage ferie der, men er det lov at jeg tar jobb for noen dage ?  Selvom jeg får dagpenge i Norge, det blir jo ferie uten dagpenge selvsagt 

Anonymkode: d0a1f...f8f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når du går på dagpenger skal du følge aktivitetsplanen din. Regner med at det her står at du skal søke x antall jobber i en viss periode. 

Dager du jobber i utlandet må føres på meldekort, samt at du må sjekke opp skatteregler om det med å jobbe i utlandet med skatteetaten.

Du må også avklare jobben med saksbehandler på NAV. Om du ikke gjør dette kan du straffes med bøter og fengsel. 

Anonymkode: dbee9...c42

AnonymBruker
Skrevet

Okay, så alt det skal jeg selvom jeg ikke får dagpenge i de ukene? Fordi jeg har tatt ut ferie... det bli'r nok bare 2 vakter i uken, max, da jeg jo gjerne vil holde ferie, men må kunne betale for transport og reise.

Går ikke utifra jeg skal søke jobb når jeg holder ferie ? Men på meldekortet skriver jeg jo jeg tar ut ferie og er i utlandet, så jeg ikke får dagpenger, skal jeg samtidig anføre om jeg har jobbet ? Jeg får jo uansett ikke dagpenge den periode. 

Skrevet

Når du kommer tilbake kan du jo ikke jobbe, da må du i karantene 2 uker, så du får nok ikke penger for den tiden heller.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiser selvfølgelig kun om grensene blir åpne, vil ikke sitte i karantene.

Men er der ingen som kjenner svaret ? :)

AnonymBruker
Skrevet

Når du jobber i utlandet skal du rapportere inntekt til skattemyndighetene i Norge og skattemyndighetene i landet du jobber. Dvs du får to selvangivelser for 2020. Når det er snakk om så kort periode og du har bosted i Norge vil du være skattepliktig i Norge for inntekten tjent i utlandet (nå antar jeg det er snakk om eg EØS land med samarbeidsavtale med Norge og ingen særregler). 

Akkurat hvordan du melder det til NAV at du jobber i perioden du mottar dagpenger vet jeg ikke. Men kan du ikke bare forklare situasjonen?

Anonymkode: 60bff...37f

AnonymBruker
Skrevet

Du kan vel føre opp både ferie og arbeid på meldekortet, så er du på den sikre siden. 

Anonymkode: 1a642...b80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...