Gå til innhold

Burde harryhandlere fått bot?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje jeg forhåndsdømmer litt, men tenker at harryhandlere er nettopp typen person som driter i karantenereglene. Nå er også Sverige ganske hardt rammet

Vi kan tjene inn en del penger på å gi harryhandlere en saftig bot. Nå må vi støtte lokale butikker i Norge og holde oss unna Sverige! Harryhandling kan dessuten bli hovedårsaken til en fremtidig eksplosjon i smitte. Det går bra med oss nå, men epidemier går ofte i bølger. Vi vil ikke bli til Sverige likevel etter alt vi har ofret med tiltak!

Anonymkode: 4b749...28e

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

JA !   Når de gir så tatalt F, så får de bare betale for det.

Anonymkode: a17be...1cc

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymkode: 128a0...075

• Liker 2
Skrevet

Ja!

Gi bot til alle som ikke respekterer hva Koronapolitiet mener er riktig i denne koronasituasjonen.

• Liker 2
Skrevet

Nei.

• Liker 3
Gjest 123 eller noe
Skrevet

Hvem da "vi" er det du prater om? Er du med i koronapolitiet? Nei jeg synes ikke dere bør gjøre set, det er ikke noe verre enn å dra på Kiwi. Skal du fengsle folk for det og kanskje? Nei, legg fra deg lekepolitiskiltet ditt og pass dine egne saker.

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Vi har ikke reiseforbud, portforbud eller stengd grense. Det er kun brudd på karantene hvis du allerede er i karantene hvilket de fleste av oss ikke er. 

Anonymkode: 9204e...9e1

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, skruttveig skrev:

Hvem da "vi" er det du prater om? Er du med i koronapolitiet? Nei jeg synes ikke dere bør gjøre set, det er ikke noe verre enn å dra på Kiwi. Skal du fengsle folk for det og kanskje? Nei, legg fra deg lekepolitiskiltet ditt og pass dine egne saker.

Vi, som i Norge. Det går utover vår økonomi også nå når må holde hjulene i gang her i landet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Vi har ikke reiseforbud, portforbud eller stengd grense. Det er kun brudd på karantene hvis du allerede er i karantene hvilket de fleste av oss ikke er. 

Man havner jo i karantene ved å harryhandle.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

14 dager i et karantenetelt ved grensen hadde vært passelig.

Anonymkode: 7bc9c...e25

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Man havner jo i karantene ved å harryhandle.

Ja men det er jo en annen ting. Du skal vel ikke ha bot for å gjøre noe du har lov til å gjøre? Det er ikke ulovlig å ta seg over grensa. Om folk vil sitte i 14 dager karantene så må de vel få lov til det. Smitterisikoen er ekstremt liten rett over grensa. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi, som i Norge. Det går utover vår økonomi også nå når må holde hjulene i gang her i landet.

Det store økonomiske tapet skjer på grunn av folk blir oppsagt og at man skal prøve å redde de fleste bedrifter på grunn av tiltakene man har gjort for å hindre spredning.

Anonymkode: b66f7...394

• Liker 2
Gjest 123 eller noe
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja vel? Må på jobb i samfunnskritisk arbeid jeg med veldig lav lønn, plager ikke meg at folk harryhandler. Folk må slutte å leke politi ovenfor medmenneskene sine.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor en time unna grensen. Skulle vært innom Sverige en tur og heller tatt 14 dager karantene. Velger per nå å ikke dra, men vurderer det snart for å fylle opp fryseren som begynner å bli tom. Da trenger jeg ikke dra ut på en god stund likevel. Synes kun det burde være bot for de som bryter karantene, ikke de som velger å reise.

Anonymkode: 6d1d6...59f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det store økonomiske tapet skjer på grunn av folk blir oppsagt og at man skal prøve å redde de fleste bedrifter på grunn av tiltakene man har gjort for å hindre spredning.

Anonymkode: b66f7...394

Ja, og jeg vil ikke at alt det var forgjeves. Det er poenget.

Dessuten, er harryhandlere i jobb så får de nå en to ukers karantene-ferie bare av å krysse grensen. Det hjelper heller ikke på økonomien.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig noen som ringer jobben og sier at de er i selvforskyldt karantene pga harryhandel? 😳😯

Anonymkode: 36764...d3b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje ikke bot, men de skulle fått en form for fotlenke så de ikke kunne bryte karantenen som flere av de gjør.

Anonymkode: 60f93...e74

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja men det er jo en annen ting. Du skal vel ikke ha bot for å gjøre noe du har lov til å gjøre? Det er ikke ulovlig å ta seg over grensa. Om folk vil sitte i 14 dager karantene så må de vel få lov til det. Smitterisikoen er ekstremt liten rett over grensa. 

Men da vil jeg ikke at mine skattepenger skal gå til sykepenger i 14 dager for noen som tok handelen på feil side av grensen. 

Anonymkode: 385d1...c9e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Jeg ønsker ikke portforbud eller andre ekstreme tiltak, det har jeg ikke sagt noe om. Men jeg synes ikke det er greit at flere tusen nordmenn strømmer til et virusrammet land og får to uker ferie som ferie.  Dette er ikke en ekstrem mening.

Dere som er så aggressive mot meg er vel sannsynligvis harryhandlere selv og føler dere skikkelig truffet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

TS her.

Jeg ønsker ikke portforbud eller andre ekstreme tiltak, det har jeg ikke sagt noe om. Men jeg synes ikke det er greit at flere tusen nordmenn strømmer til et virusrammet land og får to uker ferie som ferie.  Dette er ikke en ekstrem mening.

Dere som er så aggressive mot meg er vel sannsynligvis harryhandlere selv og føler dere skikkelig truffet.

To uker ferie som premie, skulle det stå.

• Opprett ny...