AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #1 Del Skrevet 15. april 2020 Inspirert av annen tråd her lurte jeg på om dere kunne dele oppskrift på skikkelig saftige gode hjemmelagde kjøttkaker i nydelig saus. Gjerne også med tanke på at man kan fryse det ned i porsjonspakker. Hvordan lager dere dette? Anonymkode: 9e933...687 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #2 Del Skrevet 15. april 2020 ca 500g kjøttdeig 1 stor gul løk 1 egg 1 ss potetmel En dæsj melk Kjøres i kjøkkenmaskin. Smaker til med salt og pepper før steking. Har også gjerne i ost. Liker ikke saus, jeg. Anonymkode: fe696...cd1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #3 Del Skrevet 15. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: ca 500g kjøttdeig 1 stor gul løk 1 egg 1 ss potetmel En dæsj melk Kjøres i kjøkkenmaskin. Smaker til med salt og pepper før steking. Har også gjerne i ost. Liker ikke saus, jeg. Anonymkode: fe696...cd1 Det høres ut som en skikkelig smakløs kjøttkake. Anonymkode: eaaff...bc6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #4 Del Skrevet 15. april 2020 https://www.nrk.no/mat/kjottkaker-1.6476259 prøv denne Anonymkode: 26021...5e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 15. april 2020 #5 Del Skrevet 15. april 2020 Jeg liker denne oppskriften fordi den ikke inneholder like mye fett som mange andre oppskrifter. Smaker veldig godt gjør de også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #6 Del Skrevet 15. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det høres ut som en skikkelig smakløs kjøttkake. Anonymkode: eaaff...bc6 Det er det nok for noen! Men det er min beste oppskrift Og de passer veldig godt til å fryse. Anonymkode: fe696...cd1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #7 Del Skrevet 15. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: ca 500g kjøttdeig 1 stor gul løk 1 egg 1 ss potetmel En dæsj melk Kjøres i kjøkkenmaskin. Smaker til med salt og pepper før steking. Har også gjerne i ost. Liker ikke saus, jeg. Anonymkode: fe696...cd1 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det høres ut som en skikkelig smakløs kjøttkake. Anonymkode: eaaff...bc6 God grunnoppskrift som enhver kan tilpasse med løk/urter/krydder etter smak 👌 Anonymkode: 2013c...176 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #8 Del Skrevet 16. april 2020 Her var det masse godt. Tusen takk! Anonymkode: 9e933...687 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #9 Del Skrevet 16. april 2020 Jeg bruker karbonadedeig, en løk, så tar jeg ett eller to egg, melk og strøkavring + salt og pepper. Alt på øyemål. Anonymkode: 8ee6f...6fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pmaxqueen Skrevet 16. april 2020 #10 Del Skrevet 16. april 2020 400 gr kjøttdeig 1 Ts salt Kjøres 3-4 puls på foodprosessor til deigen er litt seig 1/2 gul løk i små biter 1/4 Ts muskatnøtt 1/4 Ts malt ingefær 1/4 Ts hvitløkpulver 2 ss potetmel 1-2 dl melk kjøres sammen til en deig brun saus bruner 4 ss smør med 4 ss mel. Tilsetter 8 dl kjøttbuljong, koker ut panna og tilsetter det så totalt 1 L væske. Lar det koke 3-5 min. Tilsetter 1 skive brunost og 1 ss Soyasaus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #11 Del Skrevet 16. april 2020 Jeg bruker brød i kjøttkakene, det gjør dem saftigere enn havregryn eller strøkavring. 2 litt tykke skiver til en pakke kjøttdeig, deles opp i biter ca 2x2 cm. Ha i en skål vann i ti min, klem ut vannet og bland i kjøttdeigen. I tillegg har jeg diverse krydder og et egg. Når jeg skal fryse kjøttkaker ettersteker jeg dem i ovn i stedet for å koke i saus. Så fryser jeg dem på brett, slik at de ikke henger sammen. Da kan man ta det man trenger, enten til kjøttkalesmørbrød alene eller planlagt middag til mange. Anonymkode: 5dfe1...a9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 16. april 2020 #12 Del Skrevet 16. april 2020 1 pk kjøttdeig 1/2 ts salt en klype muskat, nellik, pepper, og ingefær en klype natvigskrydder 1/2 dl melk 2 ss potetmel evnt. en halv finkuttet løk. Gni kjøttdeigen med saltet og krydderet til den blir seig (saltet binder da væsken i kjøttet og de blir fastere), tilsett potetmel og melk og bland godt. Stek gylne og kok i saus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå