AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #1 Skrevet 15. april 2020 Hei! Jeg har en nok så kronglete arbeid, jeg jobber på andre siden av jorden å jobber turnus. Når jeg først har komt på arbeid skal det mye til for å komme seg der fra. Det er heller ikke en jobb for gravide eller kan omplasseres, så jeg antar jeg har rett på svangerskapspenger. Men, før det må jo vi få til å få barn! Syklusen min blir helt på bærtur under jobbperioden min. Jeg har begrenset tilgang på matvarer, utsettes for ene og det andre. Prøver så godt når jeg er hjemme å detoxe for å så få i meg mest mulig sunn, god mat. Men tidsintervallene er for kort, kroppen/syklusen klarer ikke å hente seg inn igjen på friperioden. Så, har jeg noen rettigheter under prøvingen? Kan man få svangerskapspenger før? Bli sykemeldt en periode? Mister jeg rettigheter om jeg blir sykemeldt? Er det farlig? Veldig frustrerende at det er jobb som spolerer for oss 😢 Anonymkode: ae921...8f2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #2 Skrevet 15. april 2020 Ts her! Ser overskriften var kanskje litt misvisende. Mente at det var prøvingen blir stadig utsatt ufrivillig, pga arbeid og arbeidsforhold. Et tilleggsspørsmål. Jeg vet mange må bruke flere forsøk på å skape et liv som er ment. Men, hva skjer om det blir spontanabort? Forsetter svangerskapspenger? Blir det sykemelding? Er det rett på jobb igjen? Jeg er så stresset og lei, jeg vet ikke hvordan vi ska løse dette. De blir jo for dumt å si opp jobben. Anonymkode: ae921...8f2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #3 Skrevet 15. april 2020 Du må rett og slett bytte jobb. Det blir på ingen måte dekket at du skal prøve å få barn, du vet det kan gå flere år? Anonymkode: 263bb...322 18
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #4 Skrevet 15. april 2020 Det er det jeg har kommet frem til selv. Men faen da. Takk! Anonymkode: ae921...8f2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #5 Skrevet 18. mai 2020 Ingen i lignende situasjon? Anonymkode: ae921...8f2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #6 Skrevet 18. mai 2020 Du har bare to valg: Si opp jobben og få barn. Behold jobben og forbli barnløs. Anonymkode: ea0b5...47b 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #7 Skrevet 18. mai 2020 Du må jo uansett få bytta jobb. Den livsstilen der er ikke bra for noen. Hvordan skal du liksom klare å være mor når du har en jobb som det der? Eller i det hele tatt greie å bli gravid når du kjører kroppen så hardt?? Herregud, ble sliten bare av å lese det du skreiv Anonymkode: 85922...34c 4
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #8 Skrevet 18. mai 2020 Er dette en jobb du egentlig vil gå tilbake til når dere har fått en baby? Passer det med familielivet? Hvis ikke, ville jeg byttet jobb først. Ellers vil jeg legge til at det er svært vanlig for mange at jobb og karriere kompliserer det å få barn. De fleste må utsette graviditet litt ufrivillig, eller få det til å passe i rett tid osv. Det er mange yrker hvor man ikke kan jobbe som gravid også, og må på svangerskapspenger. Anonymkode: ce0fb...c6d 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #9 Skrevet 18. mai 2020 Takk for mange gode svar. Og nei, jeg vil ikke gå tilbake til den jobben. Greia er at også at jeg har særskilt permisjonstid. Min permisjonstid er glitter og glam. Jeg har over nærmere 4 år fra den dagen jeg får en positiv test med svært god lønn. Jeg jobber privat med gode forsikringer. Jeg har planer om å si opp etter jeg er ferdig med permisjonstiden. Så, derfor biter jeg tenna sammen. Innser jo nå at det kanskje ikke er like god vinning til syvende og sist. Anonymkode: ae921...8f2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #10 Skrevet 18. mai 2020 Jeg har sett mye rare spørsmål på KG, men at man skal få betalt permisjon eller sykemelding(!) for å prøve å få barn tror jeg tar kaka... Anonymkode: 3236e...9e0 8
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #11 Skrevet 18. mai 2020 Er snakk om kortere periode. Hvorfor få betalt for så mye annet? Anonymkode: ae921...8f2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #12 Skrevet 19. mai 2020 Tror det beste i denne situasjonen er å finne seg en ny jobb. Det blir nok ikke forenlig med småbarn å ha en turnusjobb på andre siden av jorden. Anonymkode: bfc2c...482
Thea82 Skrevet 19. mai 2020 #13 Skrevet 19. mai 2020 Kan du ikke ta 6 mnd fri uten lønn? Du «tjener» jo det inn igjen på de gode permisjonsreglene. Men ifht svabgerskapspenger så skal du være obs på at det krever at du faller inn under det norske trygdesystemet (antar du gjør det altså, men kan være kompliserte forhold med pendler jobb;)). Har det selv... 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #14 Skrevet 19. mai 2020 La oss si at du får barn i morgen. Hva hadde da skjedd med jobben? Kunne du jobba der? Anonymkode: 5f561...545
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #15 Skrevet 19. mai 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for mange gode svar. Og nei, jeg vil ikke gå tilbake til den jobben. Greia er at også at jeg har særskilt permisjonstid. Min permisjonstid er glitter og glam. Jeg har over nærmere 4 år fra den dagen jeg får en positiv test med svært god lønn. Jeg jobber privat med gode forsikringer. Jeg har planer om å si opp etter jeg er ferdig med permisjonstiden. Så, derfor biter jeg tenna sammen. Innser jo nå at det kanskje ikke er like god vinning til syvende og sist. Anonymkode: ae921...8f2 Merket jeg ble nysgjerrig på hva slags jobb dette er 😅 Anonymkode: b93f2...a3c 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #16 Skrevet 19. mai 2020 Så jobben betaler deg full lønn i hele 4 år mens du går hjemme med barn? Så hvis du får tre barn, vil du ha 12 år med full lønn, men ingen jobb? Merker at jeg ikke klarer å tro på det. Det er jo ikke bærekraftig for en bedrift på noen som helst måte. Anonymkode: 1be69...8ed 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #17 Skrevet 19. mai 2020 Jepp, jeg har alle trygderettigheter men faller utenfor arbeidsmiljøloven samtidig. I tillegg har vi gode forsikringer fra landene jeg jobber i. Jeg sitter liksom i gullruven samtidig som jeg bader i kvikksølv. Vi har det trygt så lenge vi ikke fucker opp å gjør som vi skal i selskapet. Det har jeg gjort hittil da godene for familie og livet senere er for gode. Jeg har jobbet hardt og ofret alt for mye for dette som kommer etter, lite tenkte jeg på selve prøvingen og alt som medfører når tiden er inne🤦♀️ Det er så og si umulig å ta fri eller spørre om fri. Da bader du i kvikksølv å de kan fort gjøre livet bra vanskelig. Dette er ikke norsk arbeidsforhold for å si det sånn. Men går under folketrygden, helse og alt det der utenom arbeidsmiljølova og den biten. Anonymkode: ae921...8f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå