Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har begynt på provera 16 dager etter ma/ sa for å komme fort i gang med syklusen?

Anonymkode: 9a2ad...ef6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
På 15.4.2020 den 14.15, AnonymBruker skrev:

Noen som har begynt på provera 16 dager etter ma/ sa for å komme fort i gang med syklusen?

Hva er det? Jeg har mistet i MA og SA 3 ganger på rad nå, aldri blitt tilbudt noe som helst.

Anonymkode: cf5ea...1fc

AnonymBruker
Skrevet

I mitt tilfelle er det for å få regelmessige sykluser. Har lange og uregelmessige sykluser.

Tar provera for å få mensen og letrozol for å få EL.

Forrige gang jeg mistet i ma gikk det over tre måneder før jeg fikk mensen så da fikk jeg hjelp for å få syklusen igang igjen.

Ønsker ikke å vente 3 mnder denne gangen så lurte på om noen hadde startet ny syklus med provera etter ma eller sa.

Hva sier legene/ gynekologene nå som du har mistet 3 gang? Ingen oppfølging?

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

I mitt tilfelle er det for å få regelmessige sykluser. Har lange og uregelmessige sykluser.

Tar provera for å få mensen og letrozol for å få EL.

Forrige gang jeg mistet i ma gikk det over tre måneder før jeg fikk mensen så da fikk jeg hjelp for å få syklusen igang igjen.

Ønsker ikke å vente 3 mnder denne gangen så lurte på om noen hadde startet ny syklus med provera etter ma eller sa.

Hva sier legene/ gynekologene nå som du har mistet 3 gang? Ingen oppfølging?

Tok 3 mnd før jeg også fikk mensen etter første MA. Jeg hadde fått mye ned i vekt da, men de sa at hvis ikke jeg fikk mensen snart så skulle jeg settes på hormoner, men bare dager etter så kom den. 

Jeg har nettopp mistet i ny MA nå så er spent på hvor lang tid det tar før den kommer denne gang. 

Nå som jeg har mistet 3 ganger på rad så har jeg jo krav på utredning, men de sier bare at jeg mest sannsynlig bare har vært uheldig. Har tatt blodprøver som jeg venter svar på og gynekologen har gått med på å gjøre vannscan på meg. Han mener egentlig det er unødvendig å gjøre det da han ikke kan se noe unormalt på ul, men jeg har insistert på at jeg ønsker å gjøre det. Det er viktig for meg å undersøke det som undersøkes kan da både prøveperioder og skuffelsen ved å miste går på psyken løs. Har time til vannscan i slutten av mnd og får da også vite resultat på blodprøver som er tatt.

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tok 3 mnd før jeg også fikk mensen etter første MA. Jeg hadde fått mye ned i vekt da, men de sa at hvis ikke jeg fikk mensen snart så skulle jeg settes på hormoner, men bare dager etter så kom den. 

Jeg har nettopp mistet i ny MA nå så er spent på hvor lang tid det tar før den kommer denne gang. 

Nå som jeg har mistet 3 ganger på rad så har jeg jo krav på utredning, men de sier bare at jeg mest sannsynlig bare har vært uheldig. Har tatt blodprøver som jeg venter svar på og gynekologen har gått med på å gjøre vannscan på meg. Han mener egentlig det er unødvendig å gjøre det da han ikke kan se noe unormalt på ul, men jeg har insistert på at jeg ønsker å gjøre det. Det er viktig for meg å undersøke det som undersøkes kan da både prøveperioder og skuffelsen ved å miste går på psyken løs. Har time til vannscan i slutten av mnd og får da også vite resultat på blodprøver som er tatt.

Ok. Håper at det sitter nå på fjerde forsøk. Det fortjener du!

Jeg tar sjansen på å starte provera, og det er ikke i samråd med gyn for hun mente jeg skulle vente 3 sykluser før jeg prøver igjen så jeg gadd ikke spørre om det engang. Jeg har rådført meg med lege, og provera er ok å prøve. Hvis man f.eks har EL av seg selv under en kur vil kroppen gi mensen 14 dager etter EL og "trosse" proveraen. Jeg starter på mandag og det føles godt å sette i gang.

Jeg skal forresten ikke vente 3 sykluser heller. Jeg prøver på første EL etter mensen. Har lest mye på andres erfaringer og det sies forskjellig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...