Gå til innhold

Veggedyr? Bitt om natten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I forrige uke fikk jeg noen bitt på fingrene om natta. Små røde som klødde. I natt fikk sønnen min noen bitt på armen. Hva kan det være? Er redd for veggedyr. Men vi har ikke vært i utlandet siden fjor sommer. Regner med at hvis vi hadde med oss veggedyr i bagasjen da, så hadde vi merket det med en gang? Mygg er det vel ikke på denne tiden av året? Er kaldt her ennå 

Anonymkode: e5341...b45

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I forrige uke fikk jeg noen bitt på fingrene om natta. Små røde som klødde. I natt fikk sønnen min noen bitt på armen. Hva kan det være? Er redd for veggedyr. Men vi har ikke vært i utlandet siden fjor sommer. Regner med at hvis vi hadde med oss veggedyr i bagasjen da, så hadde vi merket det med en gang? Mygg er det vel ikke på denne tiden av året? Er kaldt her ennå 

Veggdyr finnes nok over hele verden.

For mange år siden bodde jeg i en leilighet med eksen hvor det ble påvist veggdyr etter jeg hadde så mye plager at jeg ble henvist til hudlege. Skadedyrkontrollen fikset det lett som en plett . Anbefaler at du kontakter lege så han kan henvise deg videre asap.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Anonymanda skrev:

Veggdyr finnes nok over hele verden.

For mange år siden bodde jeg i en leilighet med eksen hvor det ble påvist veggdyr etter jeg hadde så mye plager at jeg ble henvist til hudlege. Skadedyrkontrollen fikset det lett som en plett . Anbefaler at du kontakter lege så han kan henvise deg videre asap.

Men blir man bitt bare av og til?  Jeg har ikke blitt bitt den siste uken og jeg har sovet i den samme sengen som sist jeg ble bitt 

AnonymBruker
Skrevet

Kan være fuglelopper. De kan leve i gamle fuglereder i ventiler osv og kvikner til nå i varmen. Jeg ble bitt av det på et hotell i Hemsedal og holdt på å klø meg ihjel. Kjente det igjen fra den gangen katta dro det med inn.

Anonymkode: 82124...055

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fuglelopper biter om natten. Er man allergisk vil man se reaksjon i form av røde prikker, noen er skremt allergiske og hovner opp og blir veldig rød i området. 

Anonymkode: 60689...412

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men blir man bitt bare av og til?  Jeg har ikke blitt bitt den siste uken og jeg har sovet i den samme sengen som sist jeg ble bitt 

Når vi hadde veggdyr så var det ikke hver natt som var like ille, men ca 8 av 10 netter endte vi opp med å dusje og skifte sengetøy midt på natten. Vi var ganske unge, og tenkte ikke på å teste oss med en gang 🙈

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Anonymanda skrev:

Når vi hadde veggdyr så var det ikke hver natt som var like ille, men ca 8 av 10 netter endte vi opp med å dusje og skifte sengetøy midt på natten. Vi var ganske unge, og tenkte ikke på å teste oss med en gang 🙈

Hvor mange bitt fikk dere pr natt da?  

AnonymBruker
Skrevet

Bitt om våren = fuglelopper

Anonymkode: 3d001...d3a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bitt om våren = fuglelopper

Hvordan bli kvitt dem?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan bli kvitt dem?

Bytte sengetøy, og prøve å lokalisere hvor de kommer inn.. ventiler er en kjent synder

Skrevet

Hvordan bli kvitt dem?

Støvsuge NØYE og skifte sengetøy. Samt fjerne gamle fuglereir etter hekkesesongen om høsten. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Leo skrev:

Støvsuge NØYE og skifte sengetøy. Samt fjerne gamle fuglereir etter hekkesesongen om høsten. 

Vi bor i blokk og har ingen trær med reir i nærheten av soverommet 

AnonymBruker
Skrevet

Bytte sengetøy, og prøve å lokalisere hvor de kommer inn.. ventiler er en kjent synder

Ventiler ja. Skal sjekke det 😉

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi bor i blokk og har ingen trær med reir i nærheten av soverommet 

Akkurat det vet man ofte ikke for fuglereir finner man på de merkeligste steder. For eksempel i sprekker, takutspring, ventiler etc. på blokker. Men hvis dere er utendørs så kan dere selv ta med dere loppene inn også hvis dere for eksempel går under/gjennom busker og trær.  

AnonymBruker
Skrevet

Fuglelopper. Er trær utenfor huset der jeg bor, I fjor hadde jeg på det meste nesten 130 bitt. Måtte flytte ut midlertidig for jeg kunne ikke bli der. Var helt sinnsykt. Kom inn gjennom ventiler og på klærne når jeg hadde vært ute. 

Anonymkode: e8a19...154

Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange bitt fikk dere pr natt da?  

Åh, det hadde vi ikke telling på. Mange! Husker vi brukte massevis av ice gel som vi kjøpte på apoteket 😂

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Anonymanda skrev:

Åh, det hadde vi ikke telling på. Mange! Husker vi brukte massevis av ice gel som vi kjøpte på apoteket 😂

Huff. Høres helt forferdelig ut 🙈

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet du at det er bitt? Jeg har eksemhud, og hadde jeg fått panikk hver gang jeg får «bitt» (røde hevelser) så hadde det blitt dyrt. Det er ikke uvanlig å få små røde myggstikk-aktige merker i løpet av natten om en har vært i kontakt med noe (mat, kjemikalier, klær..) en ikke tåler. 

Anonymkode: e439e...26e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker også fuglelopper. Du trenger ikke ha kjæledyr, det kan være at de har kommet inn via klærne deres. Skift alle sengeklær og støvsug madrassen og sengen godt. 

Anonymkode: 046bd...4c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...