AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #1 Skrevet 15. april 2020 Hei. Nav har lovet å hjelpe meg med en tiltaksplass(må skaffe avtalen selv så klart). Er frisk i både kropp og sinn. Dette skjer fordi jeg ikke får napp på arbeidsmarkedet. Jeg trenger inntekt så fort som mulig nå, og er derfor helt desperat. Noen som kan fortelle hvordan det er/var å være på tiltak? Hvor lenge fikk dere lov til å arbeide slik, å hva skjedde etterpå? For mitt vedkommende vil det gjøre godt for selvtilliten å føle at jeg er i en jobb Jeg vet at det ikke er godt betalt, men ting går rundt økonomisk.. Anonymkode: 6c2ea...5ac
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #2 Skrevet 15. april 2020 Verste helvetet på jord. Da velger jeg heller sosialpenger. Anonymkode: 7e09f...65a
Gjest Nala79 Skrevet 15. april 2020 #3 Skrevet 15. april 2020 Min sønn skulle også få tiltaksplass i en butikk her borte.. Meeeeen det gikk i dass pga Corona.. :(
Angelheart2 Skrevet 15. april 2020 #4 Skrevet 15. april 2020 Tiltaksplass kan være så mangt. Tenker du på en praksisplass? Det som er viktig med en praksisplass er at du ikke skal erstatte en ordinær stilling, men "gå oppå" ordinær vaktliste. Som regel blir det skrevet avtale for 3 mnd ad gangen og det kan forlenges inntil ett år. Det er viktig at det er en plan for praksisen, målet er at du skal lære noe, ikke ar arbeidsgiver skal ha gratis arbeidskraft. Derfor skal det skrives en praksisavtale som inneholder en plan og informasjon om hva målet er. Dersom du ikke har rett på annen ytelse (dagpenger eller AAP) kan du søke tiltakspenger. Dette er en dagsats på ca 380,- pr dag skattefritt.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #5 Skrevet 15. april 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Verste helvetet på jord. Da velger jeg heller sosialpenger. Anonymkode: 7e09f...65a Har dessverre ikke rett på sosialpenger😕 Vil føles godt å kunne gjøre meg fortjent til pengene, så håper jeg får en praksisplass snart. Anonymkode: 6c2ea...5ac
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #6 Skrevet 15. april 2020 51 minutter siden, Nala79 skrev: Min sønn skulle også få tiltaksplass i en butikk her borte.. Meeeeen det gikk i dass pga Corona.. Trasig:/ Hvordan løser nav dette i form av hans behov for inntekt? Anonymkode: 6c2ea...5ac
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #7 Skrevet 15. april 2020 Du kan risikere å gå ganske lenge på tiltak, så du burde ikke slappe av i jobbsøkingen selv om du får praksisplass. Anonymkode: ec4d7...ce8
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #8 Skrevet 15. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan risikere å gå ganske lenge på tiltak, så du burde ikke slappe av i jobbsøkingen selv om du får praksisplass. Anonymkode: ec4d7...ce8 Søker 5 jobber i uken, så ikke mye avslapping her i gården.. Anonymkode: 6c2ea...5ac
Gjest Nala79 Skrevet 15. april 2020 #9 Skrevet 15. april 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trasig:/ Hvordan løser nav dette i form av hans behov for inntekt? Anonymkode: 6c2ea...5ac Det aner jeg ikke! Han har ikke fått noe informasjon.. Jeg ber han søke sosialen siden vi ikke har nok til å dekke han.. så får man se! Alle over 18 skal visst ha krav på sosialen visstnok, iflg hans saksbehandler...
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #10 Skrevet 15. april 2020 1 minutt siden, Nala79 skrev: Det aner jeg ikke! Han har ikke fått noe informasjon.. Jeg ber han søke sosialen siden vi ikke har nok til å dekke han.. så får man se! Alle over 18 skal visst ha krav på sosialen visstnok, iflg hans saksbehandler... Jeg får ikke sosialpenger, da nav forventer at min samboer skal forsørge meg. Helt på trynet.. Vi må jo fremdeles ha to inntekter for å betale huslån, regninger og mat på bordet for oss og våre 3 barn. Men en tiltaksplass lar seg løse, og det er bra. Håper bare at det blir noe.. Leste en plass om en mor som ble satt på tiltak hvor hun spadde grus. Må jo da være mulig å finne på oppgaver hvor en kan gjøre seg fortjent til tiltakspenger.. Anonymkode: 6c2ea...5ac
Gjest Nala79 Skrevet 15. april 2020 #11 Skrevet 15. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får ikke sosialpenger, da nav forventer at min samboer skal forsørge meg. Helt på trynet.. Vi må jo fremdeles ha to inntekter for å betale huslån, regninger og mat på bordet for oss og våre 3 barn. Men en tiltaksplass lar seg løse, og det er bra. Håper bare at det blir noe.. Leste en plass om en mor som ble satt på tiltak hvor hun spadde grus. Må jo da være mulig å finne på oppgaver hvor en kan gjøre seg fortjent til tiltakspenger.. Anonymkode: 6c2ea...5ac Ja har opplevd det der selv.. De ba oss la være alle regninger som ikke var husleie, strøm og mat... hårreisende.. Men tiltak får du sikkert om du finner et sted du kunne tenke deg Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #12 Skrevet 15. april 2020 Jeg hadde en praksisplass i 3 mnd som var relevant for min utdannelse. Det er det beste og lureste jeg noensinne har gjort. Det var utrolig deilig å føle seg nyttig og ha en jobb å gå til. Jeg er veldig takknemlig for at de tok seg tid til å lære meg opp i et yrke slik at jeg fikk litt av den relevante erfaringen jeg manglet som nyutdannet. Før praksisplassen hadde jeg søkt på et tresifret antall stillinger. I løpet av de tre mnd søkte jeg på en eneste stilling og fikk den på første forsøk:) Anonymkode: d5245...992 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #13 Skrevet 15. april 2020 10 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg hadde en praksisplass i 3 mnd som var relevant for min utdannelse. Det er det beste og lureste jeg noensinne har gjort. Det var utrolig deilig å føle seg nyttig og ha en jobb å gå til. Jeg er veldig takknemlig for at de tok seg tid til å lære meg opp i et yrke slik at jeg fikk litt av den relevante erfaringen jeg manglet som nyutdannet. Før praksisplassen hadde jeg søkt på et tresifret antall stillinger. I løpet av de tre mnd søkte jeg på en eneste stilling og fikk den på første forsøk:) Anonymkode: d5245...992 Hvordan fikk du praksisplassen? Var det gjennom nav eller gikk du bare og spurte? Anonymkode: ec4d7...ce8
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #14 Skrevet 15. april 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde en praksisplass i 3 mnd som var relevant for min utdannelse. Det er det beste og lureste jeg noensinne har gjort. Det var utrolig deilig å føle seg nyttig og ha en jobb å gå til. Jeg er veldig takknemlig for at de tok seg tid til å lære meg opp i et yrke slik at jeg fikk litt av den relevante erfaringen jeg manglet som nyutdannet. Før praksisplassen hadde jeg søkt på et tresifret antall stillinger. I løpet av de tre mnd søkte jeg på en eneste stilling og fikk den på første forsøk:) Anonymkode: d5245...992 SÅ fantastisk! Er i samme situasjon som du var i. Har null relevant arbeidserfaring og føler ikke studiet har forberedt meg på arbeidslivet, virker helt låst å få en fot innafor. Hvordan valgte du bedriften du fikk praksisplass i? Anonymkode: a0155...c07
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #15 Skrevet 15. april 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Har dessverre ikke rett på sosialpenger😕 Vil føles godt å kunne gjøre meg fortjent til pengene, så håper jeg får en praksisplass snart. Anonymkode: 6c2ea...5ac Alle uten inntekt har rett på sosialpenger. Anonymkode: 7e09f...65a
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #16 Skrevet 15. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Alle uten inntekt har rett på sosialpenger. Anonymkode: 7e09f...65a Min samboer «tjener for godt». Derfor oppfyller jeg ikke kriteriet for å få sosialpenger. Synes det er hårreisende at nav blander inn hans økonomi oppi min egen situasjon Regnskapet vårt viser uansett at vi går kraftig i minus når jeg er ferdig med kontantstøtten.. Anonymkode: 6c2ea...5ac
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #17 Skrevet 15. april 2020 Jeg hadde praksisplass i tre mnd og fikk et svangerskapsvikariat etterpå. Var veldig fornøyd. Men det er ikke lett å få dette nå pga korona. Da må du prøve i matbutikk, helsevesenet ol. Men det kan godt være de ikke tar inn nå. Trodde ikke samboerskap hadde forsørgerplikt? Trodde det kun var ektefeller som hadde forsørgerplikt og at man derfor ikke får sosialstønad når ektefellen har inntekt. Anonymkode: 4479c...a18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå