AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #1 Skrevet 15. april 2020 Hei lurer på om noen her har startet eget enkeltmannsforetak? Lyktes du? Hva skulle til? Hva startet du opp med? Angret du? Kan du leve av det? Noe som er greit IG vite/tenke over før man starter? Fikk du noe økonomisk støtte i oppstartsfasen noen plass? Anonymkode: d8800...096
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #2 Skrevet 15. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei lurer på om noen her har startet eget enkeltmannsforetak? Lyktes du? Hva skulle til? Hva startet du opp med? Angret du? Kan du leve av det? Noe som er greit IG vite/tenke over før man starter? Fikk du noe økonomisk støtte i oppstartsfasen noen plass? Anonymkode: d8800...096 Jeg har startet et enkeltmannsforetak, ved å tilby tjenester innenfor yrket mitt. Ingen økonomisk støtte i oppstartsfasen. Visste at det var et marked for tjenestene mine da jeg startet opp, så det gikk egentlig ganske greit. Gradvis økning i omsetning år for år, kunne ta ut ganske ok lønn. Minuset med ENK er jo at en selv må huske å sette av penger til feriepenger, pensjon osv, samt at en ikke har betalte sykt barn- dager eller egne sykedager (med mindre en har forsikring for dette). Det er derfor helt essensielt å prissette tjenestene/varene en skal tilby på en slik måte at det dekker opp for alle disse faktorene (lønn, skatt og avgift, feriepenger, pensjon). Jeg hadde ENK i 7 år, og det gikk fint. Er nå i ny jobb hvor jeg er fast ansatt, og jeg må si at det kjennes ganske trygt og godt i disse tider vi er inne i. Anonymkode: f9d5d...c16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå