Gå til innhold

Hvordan fjerne og unngå hvit død hud rundt neglene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er spesielt synlig etter en dusj, både på hender og føtter. Har prøvd fotfil, men synes det er lite effektivt og nøyaktig. 

Kan man hindre slik hud på en måte?

Anonymkode: aa4d2...ee1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den mest effektive måten å fjerne det fra føtter på er å ta en fotfil, tappe varmt vann i et kar, sette føttene godt til rette, bløtlegge 5 min, skrubbe hele foten, vente nye 5 min og så gjenta 1-2 ganger til. Du må ha en ordentlig fil eller en sånn skrubb-stein og våt hud, for å komme noe sted - føtter har hard hud. Etter at du har fjernet det grøvste med en slik grundig skrubbing, ha på hudkrem og la tørke inn. Så skrubber du føttene som en del av den normale dusjrutinen for å holde ved like.

For hendene er det absolutt mest effektive å bruke en håndscrubb. Sukker og olje i en krukke på vasken som du skrubber hendene ordentlig godt med hver andre dag gjør nytten. Og, nei, du kan ikke stoppe dannelsen av ny død hud. Du kan bare bli mer effektiv på å fjerne den etter hvert.

Anonymkode: 30c80...cc9

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en slik neglebåndskniv som jeg bruker på fingerneglene.

36436_Donegal_Negleb_ndskniv_-_Neo-Play_
Tror jeg kjøpte min på Vita. På føttene trenger jeg ikke å bruke den, det holder med skrubbing og krem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...